2026-06-26, 15:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
En annan intressant aspekt är storleken Sverige pratade om innan. Vi var ju överlägsna fysiskt. Men Japan vann ju fan nästan alla huvud dueller och matchen mot Gyökeres.
Nu fick de ju hålla på och dra i Gyökeres ganska obegränsat. G fick väl 2 av tio situationer...
2026-06-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Ja det är härligt att se. Jag själv är hemma pga. sjukdom som gör det svårt för mig att besöka Stadion eller nåt annat men fan. Går vi längre än så här får jag lust att dra iväg till Stadion. Men tror tyvärr äventyret är slut efter nästa match

Minns att 2018 när matcherna dessutom gick under bra tider för svenskar så var det inte alls såhär. Det bästa man kunde hitta var väl Tak i Stockholm eller nåt litet ställe på Södermalm som visade på storbild med några hundra pers. Nu är det tusentals på Stadion (av det jag sett tiotusentals?), Ullevi och hundratals, kanske tom. upp mot några tusen på mindre orter.
Har ju blivit accepterat att vara nationalister eller iaf patrioter i sverige, då dyker varenda kappvändande sosse upp.. ett jävla flaggviftande av magdalena andersson, nyss var allt svenskt töntigt. Så kan det gå.
2026-06-26, 15:45
Medlem
Sverige kommer naturligtvis ryka mot Frankrike men jag tycker att Sveriges turnering är helt klart godkänd. Tycker att journalisterna tog till några oerhörda överord efter matchen mot Holland och skiten måste ha skrivits i affekt. Måste nästan kolla matchen igen för jag kan inte skaka av mig känslan att Sverige inte alls var så jävla underlägsna även om Holland var bättre.
2026-06-26, 15:49
Medlem
Vägen till finalen är öppen, behöver bara slå Frankrike, sen Tyskland, sen Nederländerna, sen Spanien.
2026-06-26, 15:54
Medlem
Ok så om 3 av dom 4 sämsta treorna istället blir från A, C & D så blir det Tyskland istället. Kan bli svårt då Paraguay är på 4 poäng.

Men om Sverige ändå skulle få möta Tyskland väntar i så fall vinnaren mellan Frankrikes match ändå. Vinner Sverige över Frankrike blir det vinnaren i Tysklands match. Och vinner man den blir det Nederländerna, sen Spanien eller Portugal.

Andra bracketen ser enklare ut. Där blir det väl Brasilien & England i Kvart och Argentina & Kroatien i andra kvarten som 4 bästa lag i dom kvartarna.

Hehe det här blir ju enkelt

Blir intressant ikväll vilket lag som lägger sig mellan Norge & Frankrike

Fan att Sverige inte vann igår

Semin vår bracket blir väl: Frankrike vs Spanien/Portugal
Andra bracketen: Argentina-Brasilien/England

Bästa odds final är väl Frankrike mot 1: Argentina / 2:England / 3: Brasilien
Senast redigerad av Blue2000 2026-06-26 kl. 16:18.
2026-06-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Vägen till finalen är öppen, behöver bara slå Frankrike, sen Tyskland, sen Nederländerna, sen Spanien.

Jag springer genast iväg och köper bubblet!
2026-06-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
huuh? Gyökeres är ett ungerskt namn så kristet iaf, han är dessutom kanske den mest helyllesvensken man kan träffa på och han är enormt ödmjuk. Man kan gnälla mycket på en del svenska spelare med Gyökeres? Nej, han ger alltid allt och jag fattar faktiskt inte hur du kan känna dåliga vibbar gällande honom. Ofattbart faktiskt.
Känner du honom eller? Han har ju stirrande ögon och ser konstant arg ut,därav "vibbarna".. Noll mimik, verkar inte kunna skratta eller ta ett skämt. Samt den där rinkebysvenskan.. han ger verkligen inte helyllevibbar, knappast tomas ravelli eller glenn hysén vi pratar om, anders svensson är väl också helylle. Gällande dagens svenska landslag är det ingen som direkt har kapacitet att bli folkkär, kanske elanga kommer närmast (alltid glad, manlig khaddi sagnia), de flesta totalt charmlösa.
2026-06-26, 15:56
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Magda vet hur man spelar som bäst.

https://www.facebook.com/reel/1300687892222316
2026-06-26, 16:02
Medlem
Tearsinrains avatar
Vilken miss av Chris att inte säga "1-1 står det på ryggen och 1-1 står det i matchen"
2026-06-26, 16:05
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Har ju blivit accepterat att vara nationalister eller iaf patrioter i sverige, då dyker varenda kappvändande sosse upp.. ett jävla flaggviftande av magdalena andersson, nyss var allt svenskt töntigt. Så kan det gå.
Haha ja. De försöker bara rida på det. Sen ska folk "håna" Åkesson om en gör mål vars namn inte slutar på "son" trots att han varit tydlig med att han välkomnar invandrare som gör nåt bra för Sverige och förmodligen är den enda partiledaren som ens kan offside-regeln.

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Att Peter Forsberg skulle vara aktuell för fotbollslandslaget vid 53 års ålder känns osannolikt.
Aldrig hört talas om Emil Forsberg?
2026-06-26, 16:38
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Sverige kommer naturligtvis ryka mot Frankrike men jag tycker att Sveriges turnering är helt klart godkänd. Tycker att journalisterna tog till några oerhörda överord efter matchen mot Holland och skiten måste ha skrivits i affekt. Måste nästan kolla matchen igen för jag kan inte skaka av mig känslan att Sverige inte alls var så jävla underlägsna även om Holland var bättre.
Med utgångspunkt i hur usla de var innan playoff så får man väl vara nöjd med att de tog sig till slutspel. Men jag hade gärna sett ett par mål till mot Japan, det är ändå märkligt att de inte kan producera bättre framåt med de spelarna de har. Hoppas de kan släppa ner axlarna och bara köra på mot Frankrike. Kan bli en rolig match även om de med största sannolikhet torskar.
2026-06-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Med 32 lag hade det fungerat. Nu är det 8 treor som skall vidare och ha motståndare också. Men det är en intressant tanke. Det är aldrig bra när det blir så här

Blir väl utökning ändå till 64 lag. Även om det bara är 1or och tvåor så uppstår det här problemet varje VM ändå. Att man inte vill vinna gruppen för att man får ett enklare slutspelsträd.

Dags med lottning tycker jag. Och att man lottar ut efter rankingen så att top 4 rankingen av 1rna som gått vidare läggs så att dom inte kan mötas förens i en semi. Och dom rankade efter inte förens i kvart.

Norge bänkar Haaland och Ödegaard så vi kan glömma Norge i kvarten
Senast redigerad av Blue2000 2026-06-26 kl. 16:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in