2026-06-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Ja, en gåta att Lindelöf alltid kommer undan, han tycks dessutom sakna all självkritik, Och mer än det - han växer som klickmagnet i tabloidernas krönikor och i beröm i tv-studios, hur dålig han är. Jag kan inte förstå det. Kanske är jag orättvis, men tror det inte - Lindelöf är 5:e hjulet under vagnen i försvaret och har så varit i åratal.

Nu sitter förbundskaptenen kvar sen Sverige klarade 16/delen. Tips till Potter är att röja i försvaret efter VM. Det måste finnas nya påläggskalvar, även på mittfältet för sämre kan det inte bli.

Kulusevski, Roony, Bergvall, Ayari. Så ska mittfältet se ut. Och Forsberg som backup om någon är skadad
2026-06-26, 14:15
Medlem
En annan intressant aspekt är storleken Sverige pratade om innan. Vi var ju överlägsna fysiskt. Men Japan vann ju fan nästan alla huvud dueller och matchen mot Gyökeres.
2026-06-26, 14:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
En annan intressant aspekt är storleken Sverige pratade om innan. Vi var ju överlägsna fysiskt. Men Japan vann ju fan nästan alla huvud dueller och matchen mot Gyökeres.

Fotboll är inte basket. Många av världens bästa spelare är rätt små.
2026-06-26, 15:05
Medlem
Det var två lag som spelade mycket på resultat, så matchen säger mig inte så mycket
2026-06-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Kulusevski, Roony, Bergvall, Ayari. Så ska mittfältet se ut. Och Forsberg som backup om någon är skadad

Håller med. Forsberg har dock slutat i landslaget enligt egen utsago.
2026-06-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Håller med. Forsberg har dock slutat i landslaget enligt egen utsago.

Frågan är ju dock om man vill ha Elanga som offensiv mittfältare, det har ju varit lyckat med honom
2026-06-26, 15:14
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Ät han kvar? Trodde han fått sparken för länge sen!
Det har han men effekterna har suttit i länge.
2026-06-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Frågan är ju dock om man vill ha Elanga som offensiv mittfältare, det har ju varit lyckat med honom

Elanga och Götkeres som offensiva mittfältare och Isak på topp som avslutare. Syntes tydligt igår att Isak var allt annat än nöjd och spelade energilöst genom hela matchen.
2026-06-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Ja, en gåta att Lindelöf alltid kommer undan, han tycks dessutom sakna all självkritik, Och mer än det - han växer som klickmagnet i tabloidernas krönikor och i beröm i tv-studios, hur dålig han är. Jag kan inte förstå det. Kanske är jag orättvis, men tror det inte - Lindelöf är 5:e hjulet under vagnen i försvaret och har så varit i åratal.

Nu sitter förbundskaptenen kvar sen Sverige klarade 16/delen. Tips till Potter är att röja i försvaret efter VM. Det måste finnas nya påläggskalvar, även på mittfältet för sämre kan det inte bli.

Satt och sa det till polaren igår också. Att VNL är så oerhört överskattad? I Manchester stod han för många tavlor och blev väl, om jag minns rätt, bänkad där innan flytten till Aston Villa?

Genuin fråga: kan någon förklara hans storhet?
2026-06-26, 15:25
Medlem
beelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedc0re
Byt ut Ayari för fan, inte ens ett enkelt inlägg lyckas han med. Varit totalt undermålig sedan insatsen mot Tunisien

Ayari är en dussinlirare som bara presterar mot sämre lag. Får alltid spela oavsett hur usel han är och får aldrig någon direkt kritik av pk experterna.
Han kan skjuta men inte så mycket mer. Galet mycket felpass och fumlande i farliga lägen.

Skönt att vi blev av med Hien i alla fall. Nu slipper vi troligen bli förnedrande mot Frankrike eller Norge.
2026-06-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beelito
Ayari är en dussinlirare som bara presterar mot sämre lag. Får alltid spela oavsett hur usel han är och får aldrig någon direkt kritik av pk experterna.
Han kan skjuta men inte så mycket mer. Galet mycket felpass och fumlande i farliga lägen.

Skönt att vi blev av med Hien i alla fall. Nu slipper vi troligen bli förnedrande mot Frankrike eller Norge.

Ja, är inte Ayari väldigt överskattad?
Forsberg, Kulusevski, Roony, Bergvall, så ska mittfältet så ut. Sen om någon av dom är skadad kan väl Ayari komma in istället eller Elanga fram
2026-06-26, 15:37
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Stroud startar till vänster enligt flera källor. Jag som Mjällby-supporter har skrikit mig hes om detta i ett år minst. Om detta blir ett fiasko så står jag här med skägget i brevlådan.

Svik mig inte nu Elliot!
Blev ett ganska bra utfall på det tycker jag. Gudmundsson och Stroud jobbade bra tillsammans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in