2026-06-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Så irrelevant fråga.
Herregud, människor har rätt att ändra uppfattning utefter dagsform eller vad fan som helst. Bara för att min flickvän ville ha analsex igår och i fredags kan jag inte ta det för givet imorgon och bara köra på.
Ni som försvarar mannen i detta saknar uppenbarligen all form av respekt för andra människor.

Gällande straffsatsen är det för övrigt exakt denna skärpning av lagstiftningen som 98% i den politiska debatten (och förmodligen än fler här på FB) har gormat efter de senaste 15 åren.

Exakt. Det gäller ju åt båda hållen.
Fick det igår, men inte idag.
Fick det INTE igår, men fick det idag.

Bara för att hon sa det som ett krav igår, så är det ju inte säkert att det är ett krav nästa dag.
Man kan faktiskt ändra sig och till synes acceptera utan kondom.

Beskrivningen låter som att det var ok utan kondom, men INTE att komma i henne.
Tydlighet.....
Citera
2026-06-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Så irrelevant fråga.
Herregud, människor har rätt att ändra uppfattning utefter dagsform eller vad fan som helst. Bara för att min flickvän ville ha analsex igår och i fredags kan jag inte ta det för givet imorgon och bara köra på.
Ni som försvarar mannen i detta saknar uppenbarligen all form av respekt för andra människor.

Gällande straffsatsen är det för övrigt exakt denna skärpning av lagstiftningen som 98% i den politiska debatten (och förmodligen än fler här på FB) har gormat efter de senaste 15 åren.
Det är inte många som försvarar mannen. Däremot har folk åsikter på om det rör sig om en våldtäkt!
Citera
2026-06-26, 14:20
Medlem
Borde finnas körkort för sex. Varför har man sex med personer som man respekterar så lite?
Citera
2026-06-26, 14:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Exakt. Det gäller ju åt båda hållen.
Fick det igår, men inte idag.
Fick det INTE igår, men fick det idag.

Bara för att hon sa det som ett krav igår, så är det ju inte säkert att det är ett krav nästa dag.
Man kan faktiskt ändra sig och till synes acceptera utan kondom.

Beskrivningen låter som att det var ok utan kondom, men INTE att komma i henne.
Tydlighet.....

I det här fallet tror jag som dig att det just är i slutklämmen som skon skaver för kvinnan.
Citera
2026-06-26, 14:28
Medlem
Fyndigt-namns avatar
3 år låter helt bisarrt
Citera
2026-06-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
3 år låter helt bisarrt
Att köra in kuken i någon utan kondom när den andra krävt kondom låter helt bisarrt.
Citera
2026-06-26, 14:30
Medlem
Känns diffust det här , är då ett one night med en kvinna som säger sig äta p-piller men blir med barn en grov våldtäkt på mannen ??
Citera
2026-06-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Okej men det hade aldrig klassats som våldtäkt innan 2018, då det faktiskt krävdes våld eller hot om våld för att dömas för våldtäkt.

Självklart är inte det här heller någon våldtäkt, och det skulle bli ett väldigt farligt prejudikat om hovrätten inte river upp det.

Precis min åsikt om detta skulle leda till prejudikat.
Citera
2026-06-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Inte jämförbart då du inte riskerar skada av att hon inte tar p-piller.

Då är det fritt fram att anmäla folk till höger och vänster som potentiellt kan skada en?
Citera
2026-06-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Inte jämförbart då du inte riskerar skada av att hon inte tar p-piller.
Ekonomiskt ansvar är... en skada.
Citera
2026-06-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att köra in kuken i någon utan kondom när den andra krävt kondom låter helt bisarrt.
Om kondomen är så viktig från hennes håll men hon inte säkerställer att den är på innan hud rör hud är också helt bisarrt, ännu bisarrare blir det när han får 3år på kåken och hon får 240.000 i skadestånd.
Citera
2026-06-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Visst så länge kvinnan betalar för ungen. Men när det kommer till ensamstående mammor och invandrarfamiljer så ska de ju av nån anledning försörjas med bidrag
Nu är ju ändå ensamstående män de största bidragstagarna så tydligen gör det män gott med
kvinna och barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in