2026-06-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
1: Irak måste inte bara ta poäng dom måste vinna, och då inte med mer än 2/3 mål
2: Sant, jag tog bort den men det skulle jag inte gjort. Uruguay måste ta poäng mot Spanien ja så att dom får en 3:a som går vidare
3: Den andra matchen mellan Belgien och Nya Zeeland spelar nog ingen roll va
5: 20% chans att Österrike vinner med 2 mål eller fler mot Algeriet är väl lite för dåligt va?
6: Uzbekistan måste inte bara ta poäng utan vinna, inte lika. Och då inte med mer än 3 mål
1: Nja, varför det? Senegal och Irak har bägge 0p så kryss är väl "säkrast".
3: Korrekt, den var onödig att ha med.
5: Jag tog ett ungefär. Enligt datan verkar Österrike bara ha 31% chans att vinna, så tänkte 20% för att vinna med 2 mål är ganska rimligt. Jättehög chans på kryss där tydligen.
6. Typ samma som nummer 1, men du kanske ser något jag inte ser? Varför är det bättre att 3:an i grupp I och K får 3p och inte 1 eller 2p? Det avgörande är väl att de ryker?
2026-06-26, 12:57
Medlem
Citat:
Tydligen finns det en 0,7% chans på Schweiz
0,1% chans på Tyskland
och mindre än 0,1% chans fortfarande på Mexiko och USA.
Såg det på VG också, men det stämmer nog inte. Finns ingen chans att vi möter Mexiko eller USA längre. För att möta Mexiko krävs t.ex att Ecuador inte går vidare, men det finns inget scenario där det sker, inte ens 99,99% chans.
2026-06-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det är ingen chans, snarare risk. Vi slår aldrig Tyskland i mästerskap/kvalificeringsmstcher, däremot har vi vunnit mot Frankrike flera gånger.

Tyskland har sett knackigt ut så länge, förloade senast igår 1-2 mot ecuqador och har inte imponerat direkt i sina andra matcher, frankrike däremot med Mbappe Dembele Olise som någon annan sa kommer det bli 6-0 eller mer totalt slakt
2026-06-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
1: Nja, varför det? Senegal och Irak har bägge 0p så kryss är väl "säkrast".
3: Korrekt, den var onödig att ha med.
5: Jag tog ett ungefär. Enligt datan verkar Österrike bara ha 31% chans att vinna, så tänkte 20% för att vinna med 2 mål är ganska rimligt. Jättehög chans på kryss där tydligen.
6. Typ samma som nummer 1, men du kanske ser något jag inte ser? Varför är det bättre att 3:an i grupp I och K får 3p och inte 1 eller 2p? Det avgörande är väl att de ryker?

1 & 3 Oj du är helt korrekt. Säker på att jag såg 3 poäng på Senegal och Kongo. Då ber jag om ursäkt
5: Du har nog rätt där med
2026-06-26, 13:09
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det finns säkert enskilda undantag men vi ser tydligt gnället i VM-trådarna, hur folk säger att ”jag har svårt att glädjas åt målet blabla”. Du kanske är undantaget men regeln är att 55-årige Kent-Lennart hellre hade sett ett blont landslag där målen görs av folk som heter Andersson. Man kunde acceptera Henke Larsson, han hette ju ändå Larsson och var inte fasligt svart, men Elanga är värre. Det är den gruppen som är så roligt att se våndas och mumla surt.
Då citerade du fel användare, för jag bryr mig inte heller längre.
Men självklart hade jag hellre sett ett landslag som är, ser ut, och beter sig som svenskar, och t.ex. inte gå ner på knä och ber till Allah efter ett mål.
2026-06-26, 13:16
Medlem
Uppdatering:
Det finns en kombination kvar för att kunna möta Schweiz:

ABCDEFHL

https://www.fotbollskanalen.se/liga/fotbolls-vm-herr?flik=tabell

Skottland måste gå vidare som ligger på 3 poäng och minus 3 i målskillnad

En av dom andra grupperna där en 3:a måste gå vidare:
H: Uruguay måste ta poäng mot Spanien. Annars går inte en 3:a vidare från den här gruppen
L: Förlorar Kroatien med mer än 2 bollar än vad Algeriet förlorar med blir dom sämre 3:a än dom. Då måste Panama vinna mot England i så fall annars. Annars blir Algeriet bättre 3:a än bästa 3:an i den här gruppen

4 grupperna där 3:an inte får gå vidare då:
G: Iran måste förlora mot Egypten. Annars blir en 3:a i gruppen bättre än Skottland
I: Senegal får inte vinna mot Irak, då blir dom bättre 3:a än Skottland. Om Irak vinner får dom inte göra det med mer än 2/3/? mål
J: Algeriet måste förlora mot Österrike med 2 mål minst för att då bli sämre 3:a än Skottland.
K: Kongo får inte vinna mot Uzbekistan. Annars går dom om Skottland. Om däremot Uzbekistan vinner mot Kongo får dom inte vinna med mer än 3/4 mål. Annars går dom om Skottland
Senast redigerad av Blue2000 2026-06-26 kl. 13:19.
2026-06-26, 13:23
Medlem
Dags att från och med nästa VM ta en paus efter gruppspelet och lotta lagen dvs alla 1or mot 2or så att det inte spelas mot resultat/vad man vill möta i 16 delen?
2026-06-26, 13:25
Medlem
Citat:
Dags att från och med nästa VM ta en paus efter gruppspelet och lotta lagen dvs alla 1or mot 2or så att det inte spelas mot resultat/vad man vill möta i 16 delen?

Med 32 lag hade det fungerat. Nu är det 8 treor som skall vidare och ha motståndare också. Men det är en intressant tanke. Det är aldrig bra när det blir så här
2026-06-26, 13:36
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Med 32 lag hade det fungerat. Nu är det 8 treor som skall vidare och ha motståndare också. Men det är en intressant tanke. Det är aldrig bra när det blir så här
Man kan låta ettorna i varje grupp välja motståndare. Ungefär som slutspelet i SHL fungerade. Det vore rättvist och alla hade gett järnet för att vinna sin grupp.
2026-06-26, 13:49
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
De hade varit enklare om bara ettan och tvåan från varje grupp gick vidare.
2026-06-26, 13:53
Medlem
Ja, en gåta att Lindelöf alltid kommer undan, han tycks dessutom sakna all självkritik, Och mer än det - han växer som klickmagnet i tabloidernas krönikor och i beröm i tv-studios, hur dålig han är. Jag kan inte förstå det. Kanske är jag orättvis, men tror det inte - Lindelöf är 5:e hjulet under vagnen i försvaret och har så varit i åratal.

Nu sitter förbundskaptenen kvar sen Sverige klarade 16/delen. Tips till Potter är att röja i försvaret efter VM. Det måste finnas nya påläggskalvar, även på mittfältet för sämre kan det inte bli.
2026-06-26, 14:00
Medlem
Jag är övertygad att Japan gick på 80%.
Speciellt efter 1-0.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in