Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag tror åklagaren läste dina inlägg här i tråden och tyckte som du att det var bra om man tog ett hårprov på Katja.
Där kan du ha bidragit med att Katjas illegala blandmissbruk blir lagfört. (Det är bara åklagaren som kan åtala.)
Man kan också tycka att Katja kunde ha låtit bli att dra kokain på polisstationen, men det var hennes eget val och inget du bidrog med.

ja, det hade ju inte varit första gången jag påverkade en åklagare, men nej, han behövde nog inte läsa mina inlägg här. Det fanns som sagt säkert andra intelligenta utredare i hans team som såg till att det blev gjort.
Man kan, med all rätt, tycka att Katja kunde låtit bli drogerna helt och hållet till att börja med.
Som jag sa redan från början, är hon skyldig kan de för min del låsa in henne och kasta bort nyckeln.
Till skillnad från trollen i tråden gav jag henne dock, som sig bör, the benefit of a doubt så länge åklagaren inte presenterat några bevis för anklagelserna mot henne. Men det har han ju nu gjort och de ser tämligen vattentäta ut.