2026-06-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja och det verkar ju inte vara första gången hon låtit honom hålla på ändå.

”Hur många gånger har jag sagt åt dig att använda den jävla kondomen?”
Denna gång var hon riktigt förbannad på honom då blir det i dagens feminist Sverige våldtäkt
Citera
2026-06-26, 10:23
Medlem
230 000 i skadestånd.

Shit, 200 000 är alltså grundnivån. Så i praktiken finns det ekonomiska incitament med att anmäla med.
Citera
2026-06-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Det är inte alls samma sak. Det märks ju för det första när mannen drar av sig byxorna att dolmen inte är 25cm. Och då kan hon ju bara säga "nu vill jag inte längre". Så blir det inget sex. Hon har alltså bara blivit lurad.

Men om en person uttryckligen säger till sin partner "jag vill bara ha sex med kondom/femidom" och partnern skiter i det. och talar om när det har varit utlösning "du jag använde inte kondom/femidom". Vilket det inte fanns samtycke till, då är det = våldtäkt.
Risker finns ju även med det: risk för oönskad graviditet och risk för könssjukdomar. Så att strunta i kondomanvändning/femidomanvändning, när någon uttryckligen ber om det, är verkligen ett övergrepp!

Så det märker hon menar du, men inte att kondomen inte var på.
Hon lär ha märkt under samlaget att kondomen inte var på.

Hon hade alla chanser i världen att säga "nej" innan utlösning, men valde att inte göra det.
Citera
2026-06-26, 10:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
230 000 i skadestånd.

Shit, 200 000 är alltså grundnivån. Så i praktiken finns det ekonomiska incitament med att anmäla med.

Så är det och om jag förstått det rätt betalar ett antal försäkringsbolag ut liknande belopp bara av anledningen att man anmält en våldtäkt. Ingen vidare utredning kring fallet utan pengar in på kontot om anmälan upprättats. Här får någon rätta mig om jag har fel.
Citera
2026-06-26, 10:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Helt sanslöst sjukt! Tre år för att killen är ett svin, men knulla gjorde de och hon njöt väl säkerligen - den springande punkten med att han skippade kondomen skall alltså förstöra dennes liv och ge honom tre år på kåken? Helt orimligt då han ej våldtagit henne på något vis!

Dessutom - vad tror ni slynhoran fått om hon sagt till killen att hon använder P-piller så allt är lugnt, men hon ljög, och föder senare hans barn? Hon skulle inte straffas alls och han skulle behöva betala barnbidrag i 18 år, så var är jämlikheten och proportionerna?

Sinnessjuk dom!
Citera
2026-06-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Man måste ändå älska att ett bottenskrap som dig som yrkeskriminell ska leka någon moralens väktare.

Sitt ner i båten, du har redan skapat så mycket lidande för andra att dina ord är noll värda.

Patetiskt.
tänk på att jag kanske tar illa upp av dina hårda ord mot mig. Men jag tackar för komplimangen att jag skulle ha varit yrkeskriminell ✌️ det var att ta i, men vafan 😅

Jag tror för övrigt inte att du själv lyckats skita fram något lidande ens för någon och det gör väl att jag leder väl, eller? Pz
Citera
2026-06-26, 10:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Massa människor har sex utan kondom utan att hamna i fängelse. Vad tror du var annorlunda denna gång?

Provar med dig och ser om du svarar. TomatKungen vill tydligen inte.

Låt säga att kvinnan ställer som krav för att det ska bli samlag av att mannen inte använder kondom och att han sprutar inne i henne.
De har sex och när killen ska skjuta iväg sitt skott så drar han sig ur och då visar det sig att han även har haft kondom på.
Kvinnan har inte gett samtycke till sex med kondom och utan sprut i musen. Solklar våldtäkt!?
Citera
2026-06-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Helt sanslöst sjukt! Tre år för att killen är ett svin, men knulla gjorde de och hon njöt väl säkerligen - den springande punkten med att han skippade kondomen skall alltså förstöra dennes liv och ge honom tre år på kåken? Helt orimligt då han ej våldtagit henne på något vis!

Dessutom - vad tror ni slynhoran fått om hon sagt till killen att hon använder P-piller så allt är lugnt, men hon ljög, och föder senare hans barn? Hon skulle inte straffas alls och han skulle behöva betala barnbidrag i 18 år, så var är jämlikheten och proportionerna?

Sinnessjuk dom!
Det skulle inte inträffa för det är inget problem som en kille skulle överväga att kontakta polisen för att reda ut.
Men om det nu verkligen skulle inträffa så hade hon aldrig ens åtalats, det hade lagts ned långt tidigare än så.
Citera
2026-06-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Provar med dig och ser om du svarar. TomatKungen vill tydligen inte.

Låt säga att kvinnan ställer som krav för att det ska bli samlag av att mannen inte använder kondom och att han sprutar inne i henne.
De har sex och när killen ska skjuta iväg sitt skott så drar han sig ur och då visar det sig att han även har haft kondom på.
Kvinnan har inte gett samtycke till sex med kondom och utan sprut i musen. Solklar våldtäkt!?

Hahahaha du briljerar med dina alternativa scenarion! Bästa 😅💯
Citera
2026-06-26, 10:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Hahahaha du briljerar med dina alternativa scenarion! Bästa 😅💯
Det är alltid kul att se hur de vänder o vrider på saker för att rättfärdiga sitt hyckleri :-)
Eller skrämmande kanske egentligen är det rätta ordet.
Citera
2026-06-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Sinnessjuk dom!
Sök hjälp du verkar sjuk i huvudet. Han visste att hon inte ville köra utan kondom men gör det ändå. Trots detta tycker du att det är kvinnan som gör fel . Tre år kan tyckas vara ett hårt straff men efter att ha läst alla korkade kommentarer i tråden så inser jag att det behövs hårda straff
Citera
2026-06-26, 10:55
Medlem
Det kan ju inte vara ovanligt att man även i ett långvarigt förhållande har ett "krav" att bara ha sex med kondom?

Jag vill också påstå att det sedan ändå inte är ovanligt att man ändå har sex utan kondom för att andan faller på och man inte har kondom tillgänglig.
Lite rajtan-tajtan i duschen, eller att man är hos svärföräldrarna eller en snabbis efter man kommer från krogen. Det händer i alla förhållanden att man bryter dessa krav med en tyst acceptans. Båda fattar läget, men man kör.

Denna dom säger alltså att det i alla dessa fall innebär att mannen våldtagit kvinnan.
Kvinnan anses vara totalt menlös, förstår ingenting, känner ingenting, har inget som helst ansvar för sexlivet. Bara mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in