2026-06-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Håller med ! Jag har tipsat polisen gör det ni med och dags att hon granskas ordentligt av soc dessutom ! Stackars barn
Bra!! Har hört mig för lite bland moderatorer med.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-06-24 kl. 23:42.
Citera
2026-06-25, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Har precis lyssnat på podden och slås av hur fruktansvärt korkade Nicci och Jeanette är.
De går ut offentligt med att de har bjudit in kriminella i sitt liv nu, smart med två små barn.

Att anlita en hackare är väldigt olagligt och att hota som de gör är också olagligt.
Medlemmen härifrån har aldrig sagt att mannen spelade i FBK, bara på samma nivå.

Hoppas att Nicci och Jeanette får konsekvenser då detta är ett allvarligt brott.
Påföljden för anstiftan är böter och kan ge fängelse i upp till 2 år.

Hoppas att de blir anmälda för det och vem vet vilka konsekvenserna det kan bli för dem när hackaren de anlitar upptäcker att de sitter och pratar och att h*n nu riskerar att bli spårad via sin kontakt med Nicci och Jeanette.

I detta fallet tycker jag synd om barnen i första hand men även Christer och Viktor (om de väljer att stanna kvar hos sina fruar.)

Nicci och Jeanette verkar inte hålla sig uppdaterade på nyheterna där det nästan varje vecka händer väldigt dåliga saker för de som beblandar sig med kriminella.

Christer och Jeanette hyr även ut där de bor, stackars dem också.

Ja det är inga direkt med högt iq, syns och hörs långa vägar.

Jag tror ärligt inte dom förstår vilka konsekvenser det kan bli, dom är beredda att gå över lik för att tysta folk. Tycker det är helt sinnessjukt hur dom ens orkar fortsätta med sitt skitsnack, mycket snack lite verkstad så att säga.

Kanske hade varit bra för dom att få en verklighetsuppfattning som går ut över deras familj påriktigt? Nu menar jag inte med det kriminella utan att barnen faktiskt blir placerade någon annanstans. Men då kanske nicci och Jeanette går med i family united och skriker ”soc kidnappar våra barn”
Citera
2026-06-25, 12:27
Medlem
Citat:
Håller med ! Jag har tipsat polisen gör det ni med och dags att hon granskas ordentligt av soc dessutom ! Stackars barn

Dom har redan haft en rätt omfattande utredning av socialtjänsten
Citera
2026-06-25, 12:56
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ja det är inga direkt med högt iq, syns och hörs långa vägar.

Jag tror ärligt inte dom förstår vilka konsekvenser det kan bli, dom är beredda att gå över lik för att tysta folk. Tycker det är helt sinnessjukt hur dom ens orkar fortsätta med sitt skitsnack, mycket snack lite verkstad så att säga.

Kanske hade varit bra för dom att få en verklighetsuppfattning som går ut över deras familj påriktigt? Nu menar jag inte med det kriminella utan att barnen faktiskt blir placerade någon annanstans. Men då kanske nicci och Jeanette går med i family united och skriker ”soc kidnappar våra barn”

Jag hoppas att de får någon form av konsekvens (från lagen) då det är ett brott de har begått om det är sant att de betalar en hackare.

Självklart hoppas jag inte att de ska utsättas för faror från kriminella.

Det bästa för familjen vore att tagga ner och lägga fokus på familjen och Nicci bör sluta sälja sexbilder, sexchatta mm.

Kanske finns det någon form av hjälp de kan få hemma där de lär sig vad som är passande och inte när man uppfostrar barn?

Jag vet inte, trodde aldrig att de skulle bjuda in farliga människor som nu kan komma åt familjen.

Finns det ens någon hjälp?
Synd om barnen som alltid drabbas hårdast.
Citera
2026-06-25, 12:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeuyu
Dom har redan haft en rätt omfattande utredning av socialtjänsten

Ja men det här senast är straffbart på en helt ny nivå.

Socialtjänsten kanske har resurser att sätta in i hemmet där de lär Nicci vad som är okej och sedan måste hon sätta gränser för Jeanette och hennes opassande sexuella utspel.
Citera
2026-06-25, 14:17
Medlem
Lyssnade på deras senaste avsnitt, ang soc så säger ju J att hon är noga numera med vad som läggs ut på barnen pga det.
Sånt tänk ska ju alltid finnas kring barnen och SM. För deras integritets skull.

Inte ett knyst om hackers och FB, tyckte att de sa att det skulle komma mer om det i detta avsnitt. Klippts bort??

N är tjurig över att midsommarfesten kom att handla om yngsta barnet som fyllt/fyller 18 och inte så mkt om hennes release.
Klart man slår ihop festen på det viset. N beter sig som en tonåring.

J säger att V fått tjata på J mer eller mindre att hon ska komma och hälsa på i nya huset, att folk på nätet tycker synd om V för att morsan hänger med på allt vilket inte stämmer enligt J.
Men J har ju å andra sidan haft fullt upp med trädgården, planering för fest och frozen shoulder.
Undrar varför inte Ch var med.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-06-25 kl. 14:26.
Citera
2026-06-25, 19:49
Medlem
Alltså, J tigger alltså hjälp med stenar i trädgården?! Herregud, finns det ingen nivå på hur lågt man kan sjunka?! Men köpa massa stora växter, som säkert inte är så billiga och ny belysning hade dom råd med! Hoppas ingen vill utan att dom får betala som "vanligt" folk!
Tänkte på hennes hälsoresa som hon börjat med igen, undra om hon tiggt till sig den också med tanke på att hon lägger upp därifrån..🤔 Såna problem som hon hade m axeln där märker man inte av i hennes inlägg direkt..
Citera
2026-06-25, 20:08
Medlem
dem säger nu att 52.000 spelningar är att betrakta som en succén. producenten ringde; måste ha varit för att se om de kan vara värt att betala för den monumentala floppen. 52.000 spelningar innebär ca 1.500 kr före avdrag till till rättighetsinnehavare mfl.

att kalla det för succe visar hur världsfrånvänt deras liv är. absolut ingen skulle säga det. ingen.

det slog mig hur otroligt innehålls löst deras podd och uppenbart liv är. det är faktiskt helt osannolikt lite samtalsämnen det är i innehåller. det var typ 3 segment utan helt utan någon form av innehåll. de pratade om hur andra ser på dem och vad dem tycker om dem.

kontentan är en mor och dotter utan verklighetsuppfattning, noll samtalsämnen med skev relation och ett innehållsfattigt liv.

de pratar om låten i ca 35 minuter, mycket samma som förra veckan på upprepning.

mamman ser sig som en offentlig person …
Citera
2026-06-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Alltså, J tigger alltså hjälp med stenar i trädgården?! Herregud, finns det ingen nivå på hur lågt man kan sjunka?! Men köpa massa stora växter, som säkert inte är så billiga och ny belysning hade dom råd med! Hoppas ingen vill utan att dom får betala som "vanligt" folk!
Tänkte på hennes hälsoresa som hon börjat med igen, undra om hon tiggt till sig den också med tanke på att hon lägger upp därifrån..🤔 Såna problem som hon hade m axeln där märker man inte av i hennes inlägg direkt..
Den där hälsoguron som behandlar hennes axel är iaf ett samarbete.
Citera
2026-06-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyjamazbananaz
dem säger nu att 52.000 spelningar är att betrakta som en succén. producenten ringde; måste ha varit för att se om de kan vara värt att betala för den monumentala floppen. 52.000 spelningar innebär ca 1.500 kr före avdrag till till rättighetsinnehavare mfl.

att kalla det för succe visar hur världsfrånvänt deras liv är. absolut ingen skulle säga det. ingen.

det slog mig hur otroligt innehålls löst deras podd och uppenbart liv är. det är faktiskt helt osannolikt lite samtalsämnen det är i innehåller. det var typ 3 segment utan helt utan någon form av innehåll. de pratade om hur andra ser på dem och vad dem tycker om dem.

kontentan är en mor och dotter utan verklighetsuppfattning, noll samtalsämnen med skev relation och ett innehållsfattigt liv.

de pratar om låten i ca 35 minuter, mycket samma som förra veckan på upprepning.

mamman ser sig som en offentlig person …

Det som förhoppningsvis kommer att vara mätbart med N:s "Ligga inatt" är hur antalet lyssnarsiffror växer över tid och frågor som uppstår om/när hon planerar att sjunga "live".
I uppstarten vid release blir det oftast ett "nyhetens behag" och många "nyfikna" som "dansar" in och lyssnar på låten.

Familjen/familjer och närstående till N & V lyssnar också säkert mycket i början för att hjälpa till.

N promotar låten ofta, men sjunger den aldrig "live" i verkliga livet vilket jag tror skulle vara mycket roligare att lyssna till.

N har många följare och det hjälper säkerligen , men som du säger så är 52.000 på en vecka inte exceptionellt högt, men heller inte en exceptionellt låg siffra med tanke på att N Ej är en etablerad artist.

Känns som om deras Podd mest handlar om att gå in och försvara mycket kring de själva istället för att enbart fokusera på specifika intressanta ämnesområden.
Q & A är oftast bara intressant när frågorna blir raka, tydliga och när svaren inte är alltför långdragna.

Det kritiska mot N handlar inte om hat och man försvarar defenitivt inte kränkande ord/pesonangrepp i ett kommentarsfält.
Däremot så ska man konstruktivt kunna säga att "den här låten tycker jag är mindre bra" om man anser det utan att det ska behöva tolkas som ett personligt påhopp.
Som tidigare sagts....
Om man inte gillar något så kan man heller inte tvingas till att göra det.

De negativa reaktionerna från allmänheten uppstår när människor som ex. i N:s fall agerar och eller handlar på ett sätt som inte känns normalt/naturligt och att konsekvenserna av en vuxens/vuxnas val tenderar att drabba oskyldiga barn.
Senast redigerad av Artmovie 2026-06-26 kl. 11:03.
Citera
2026-06-26, 15:20
Medlem
Amäh…. Kan inte Niccis skivbolag gå in och sponsra stackars gamla mamma med dessa förbannade stenar hon traskas med helt själv..?
Fin sponsrad trädgård = nicci har fin bakgrund i dansvideos (musikvideosarna) vilket genererar streams och inkomster. Win win alla nöjda !
Citera
2026-06-26, 15:33
Medlem
A verkar inte vara på väg för att träffa C denna helg heller . Någon som vet varför eller är det stoppat i väntan på dom ? Tråkigt när det väl flöt på o verkade gå så bra !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in