Citat:
Ursprungligen postat av
Danielllleeeeee
Funderar lite på det här med ”hackern”. Hur har dom råd med en så högt uppsatt hacker när hon inte ens har råd att hyra in en snickare utan behöver be om samarbete för det?
Jag lyssnade på podden igår när dom pratade om denna tråden och när N säger ”vi har ju fått fram vilka det är” så hörs det så tydligt att det är bullshit. Speciellt när hon eller J säger ”och det är ju en högt uppsatt hacker”.
Ju mer dom öppnar munnen, ju tydligare blir det hur narcissistiska dom är. Dom är inte bara självgoda båda två utan saknar helt och hållet verklighetsuppfattning. Nicci pratar om att hon gått ner massa i vikt men säger sen att de va såhär hon såg ut innan hon blev gravid, men man ser hur annorlunda hon ser ut i kroppen och hon ser inte hälsosam ut.
Man kan prata bort mycket, men när man säger en sak och sedan kommer med efterkonstruktioner faller trovärdigheten och det är det många fattar nu. Hade jag inte vetat hennes ålder hade jag trott att hon knappt är myndig. Båda två är lika pinsamma.
Sen gällande orosanmälningar så kan jag inte förstå hur J, som utbildad socionom, kan sitta och uttala sig om att ”chiara inte far illa så de finns inga skäl för oro”, att få en orosanmälan innebär inte endast att barnet far illa av våld utan oxå om trygghet, omsorg och närhet. Jag anser att alla orosanmälningar N fått, och speciellt gällande de med maten, är befogade.
Frågan är om det ekar tomt i familjen H’s huvudet och att dom bara är två blonda bimbos som inte förstår vad det är de själva säger.
Har precis lyssnat på podden och slås av hur fruktansvärt korkade Nicci och Jeanette är.
De går ut offentligt med att de har bjudit in kriminella i sitt liv nu, smart med två små barn.
Att anlita en hackare är väldigt olagligt och att hota som de gör är också olagligt.
Medlemmen härifrån har aldrig sagt att mannen spelade i FBK, bara på samma nivå.
Hoppas att Nicci och Jeanette får konsekvenser då detta är ett allvarligt brott.
Påföljden för anstiftan är böter och kan ge fängelse i upp till 2 år.
Hoppas att de blir anmälda för det och vem vet vilka konsekvenserna det kan bli för dem när hackaren de anlitar upptäcker att de sitter och pratar och att h*n nu riskerar att bli spårad via sin kontakt med Nicci och Jeanette.
I detta fallet tycker jag synd om barnen i första hand men även Christer och Viktor (om de väljer att stanna kvar hos sina fruar.)
Nicci och Jeanette verkar inte hålla sig uppdaterade på nyheterna där det nästan varje vecka händer väldigt dåliga saker för de som beblandar sig med kriminella.
Christer och Jeanette hyr även ut där de bor, stackars dem också.