2026-06-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag skrev bara i nostalgiskt syfte. Jag äter inte längre godis och sådant skräp. Klart att man kan lägga tid på att försöka få saker gratis på deras prisgaranti. Det låter ju som en toppengrej =)

Det är det. Om du så lägger en timme på det så är det ändå skattade pengar du sparar. 🤷

De gör själva reklam för prisgarantin så jag tänker att den finns så länge den finns oavsett hur mycket jag sprider budskapet. 😂
Citera
2026-06-26, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris756
Det är det. Om du så lägger en timme på det så är det ändå skattade pengar du sparar. 🤷

De gör själva reklam för prisgarantin så jag tänker att den finns så länge den finns oavsett hur mycket jag sprider budskapet. 😂

Absolut att människor ska försöka utnyttja prisgarantin. =)
Citera
2026-06-26, 10:07
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Absolut att människor ska försöka utnyttja prisgarantin. =)

Känns krångligt, hur går man tillväga då ?
Steg för steg då ;-)
Citera
2026-06-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Steg för steg då ;-)

Jag hoppas någon annan besvarar din fråga då jag slutat köpa där sedan många år. =)
Citera
2026-06-27, 05:00
Medlem
Citat:
Steg för steg då ;-)

Två fönster i webbläsaren och fyller varukorgarna parallellt, när du uppfyller kriterierna så beställer du hem via Matsmart och så skärmdumpar du Willys, ica eller var du nu jämfört med och så mailar du in skärmdump och ordernummer till Matsmart.

Kriterierna hittar du på deras hemsida under "Prisgaranti" eller den varierande reklamen högst upp "Billigare eller pengarna tillbaka".
Citera
2026-06-27, 05:01
Medlem
Citat:
Jag hoppas någon annan besvarar din fråga då jag slutat köpa där sedan många år. =)

Men nu är det dags att börja igen! 😂
Citera
2026-06-27, 18:12
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Två fönster i webbläsaren och fyller varukorgarna parallellt, när du uppfyller kriterierna så beställer du hem via Matsmart och så skärmdumpar du Willys, ica eller var du nu jämfört med och så mailar du in skärmdump och ordernummer till Matsmart.

Kriterierna hittar du på deras hemsida under "Prisgaranti" eller den varierande reklamen högst upp "Billigare eller pengarna tillbaka".

Tackar för infon, låter ändå som ganska smidigt. Vet inte hur bra matpriskollen (är en app eller liknande) är idag, eftersom jag tyckte den inte höll måttet förr. Men på matpriskollen kanske det går tom fortare i jämförelse standard priser emellan alla butiker
Citera
2026-06-27, 18:16
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:

Nja, jag har inte slutat men vet inte om jag tjänar nåt heller på det heller :-D
Köper oftast sånt som har väldigt god marginal till bfd eller som jag vet håller mycket längre än bfd
Citera
2026-06-29, 17:12
Medlem
Citat:
Tackar för infon, låter ändå som ganska smidigt. Vet inte hur bra matpriskollen (är en app eller liknande) är idag, eftersom jag tyckte den inte höll måttet förr. Men på matpriskollen kanske det går tom fortare i jämförelse standard priser emellan alla butiker

Jag skulle säga att Matpriskollen är skit, utan att ens ha använt det. Matsmart hävdar nämligen att det är därifrån de tar sina imaginära "ordinarie pris" ifrån och alltså...
Nyligen hade de havrekakor till exempel, kostade 30kr för ett paket om jag minns rätt och Matsmart hävdade att det var en besparing på 80% vilken är väldigt märkligt eftersom likadana kakor kostade 15kr hos Ica och Willys. 😆
Citera
2026-06-29, 19:37
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Jag skulle säga att Matpriskollen är skit, utan att ens ha använt det. Matsmart hävdar nämligen att det är därifrån de tar sina imaginära "ordinarie pris" ifrån och alltså...
Nyligen hade de havrekakor till exempel, kostade 30kr för ett paket om jag minns rätt och Matsmart hävdade att det var en besparing på 80% vilken är väldigt märkligt eftersom likadana kakor kostade 15kr hos Ica och Willys. 😆

Om Matpriskollen inte funkar bra för oss, så funkar den ju inte heller bättre för matsmart så det var ju osmart hehe. Det ska ju va avskanning på lägsta pris i hela landet med eller utan kampanj och rabatt men som normalpris på tex top 10 butiker men det valet finns ju inte utan man ska mata in en ort eller postnummer istället. Då blir det ju ingen rättvis prisnivå heller för matsmart :-) Då chansar matsmart med andra ord
Citera
2026-06-29, 23:11
Medlem
Citat:
Om Matpriskollen inte funkar bra för oss, så funkar den ju inte heller bättre för matsmart så det var ju osmart hehe. Det ska ju va avskanning på lägsta pris i hela landet med eller utan kampanj och rabatt men som normalpris på tex top 10 butiker men det valet finns ju inte utan man ska mata in en ort eller postnummer istället. Då blir det ju ingen rättvis prisnivå heller för matsmart :-) Då chansar matsmart med andra ord

Jag använder som sagt inte Matpriskollen så jag har ingen aning om hur det är uppbyggt. 😆

Det kanske är bra ibland, säkert någon som haft nytta av den men utifrån det jag nämnde att Matsmart hänvisar till deras priser så ja... det verkar inte vara något seriöst bra. Det är bättre att fråga en sån som mig men jag är inte så tillgänglig för allmänheten. 😆
Citera
2026-06-30, 11:57
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Jag använder som sagt inte Matpriskollen så jag har ingen aning om hur det är uppbyggt. 😆

Det kanske är bra ibland, säkert någon som haft nytta av den men utifrån det jag nämnde att Matsmart hänvisar till deras priser så ja... det verkar inte vara något seriöst bra. Det är bättre att fråga en sån som mig men jag är inte så tillgänglig för allmänheten. 😆

Ja nationella lägsta priser på kampanj eller baspris är ju det som matsmart bör gå på tycker man
Sån sida finns inte vad jag vet. Nåt som är dyrare i Stockholm kan va billigare i Norrland
beroende på logistiken också och tillverkningen mm etc

Dessutom svänger ju priser kraftigt iom veckokampanjer så tror nog att matsmart måste svänga om priserna i livesändning också inkl att utgångna varor bfd ska nedsättas på 50% minst

Har en lokal Coop butik som enligt standard har 50% prisnedsättning direkt innan slutdatumet närmar sig. Andra kan ha 25-35%. Med andra ord har nog matsmart ganska diffusa priser kan man summera det som men jag handlar vissa grejer därifrån ändå t.o.f pga. att det är lättillgängligt osv

Kanske matsmart har som standard att ha 30% prissänkning på ordinarie högt pris ifrån nån butik när bfd gått ut ? Har ingen aning om hur de administrerar priser man de har nog stenkoll på det men kommer inte berätta det. Handlar om efterfrågan ochså och priset därefter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in