Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Ja nationella lägsta priser på kampanj eller baspris är ju det som matsmart bör gå på tycker man
Sån sida finns inte vad jag vet. Nåt som är dyrare i Stockholm kan va billigare i Norrland
beroende på logistiken också och tillverkningen mm etc
Dessutom svänger ju priser kraftigt iom veckokampanjer så tror nog att matsmart måste svänga om priserna i livesändning också inkl att utgångna varor bfd ska nedsättas på 50% minst
Har en lokal Coop butik som enligt standard har 50% prisnedsättning direkt innan slutdatumet närmar sig. Andra kan ha 25-35%. Med andra ord har nog matsmart ganska diffusa priser kan man summera det som men jag handlar vissa grejer därifrån ändå t.o.f pga. att det är lättillgängligt osv
Kanske matsmart har som standard att ha 30% prissänkning på ordinarie högt pris ifrån nån butik när bfd gått ut ? Har ingen aning om hur de administrerar priser man de har nog stenkoll på det men kommer inte berätta det. Handlar om efterfrågan ochså och priset därefter
När Matsmart hävdar att de är si och så många % billigare än ordinarie pris så är det genuint falsk marknadsföring, hade de bara slopat det så hade jag inte stört mig på deras prissättning alls. 🤷