Citat:
Det är inte bara en reklamfilm.
Så tänker jag lite också, fattar inte folk det är bara en reklam, och två inbillar man sig verkligen detta är Tore´s mat.
Kanske detta är människor som tror på vart enda reklam som existerar, men så obegåvad kan man nog inte vara.
Och därför tror jag bara en del av dom här bara skojar med oss, för den nivå av obegåvad att inte förstå det bara är en reklam.
Eller kanske det är bara gnällare som är avundsjuka på Tore´s expertis i övrigt.
Finner tråden lite komisk faktiskt och att vi har ett gäng som inte fattar det är bara reklam och i reklam berättar man ofta det man vill, även om det har en del fel.
Men kanske det är deras första gång de sett en reklamsnutt, vilket vore imponerande.
Kanske detta är människor som tror på vart enda reklam som existerar, men så obegåvad kan man nog inte vara.
Och därför tror jag bara en del av dom här bara skojar med oss, för den nivå av obegåvad att inte förstå det bara är en reklam.
Eller kanske det är bara gnällare som är avundsjuka på Tore´s expertis i övrigt.
Finner tråden lite komisk faktiskt och att vi har ett gäng som inte fattar det är bara reklam och i reklam berättar man ofta det man vill, även om det har en del fel.
Men kanske det är deras första gång de sett en reklamsnutt, vilket vore imponerande.
Tore diskvalificerar sig som kock med propagerandet av margarinet.
Dåtidens margarin var direkt hälsofarligt och förkortade livet för massa människor.
En ultraprocessad råvara fullt med livsfarliga transfetter som smakade skit jämfört med smör .
Den gemensamma faktorn verkar vara att Tore var en jude som sålde sin själ till det judiska Unilever och försökte lansera en artificiell produkt av egoistiska ekonomiska intressen, genom att försöka kapa marknaden av en i Sverige helt naturlig råvara som bönderna redan tillverkat sedan urminnes tider.
För judar så är margarin dock en kosher produkt. Enligt Thoran så får man inte blanda mejeriprodukter med kött. Men med margarinet så är det ok att steka kött i.
Vanligt folk, speciellt svenskar behöver inte den varan övht,.