2026-06-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenUnderbareMannen
Att någon kommenterar just detta och att hon svarar ”Det kommer, blev lite överväldigad men kommer komma in i det snart, känner suget!” känns som ytterligare ett bevis på att hon trots expertkunskaper (tänker att de ändå tagit dit en kunnig person som som tagit ner henne på jorden) inte riktigt fattar vad som krävs för att ha en trädgård. Det är liksom bara drömmar, ingenting hon egentligen förmår.

Lol känner suget.. det är väl bara att gå utanför dörren då? Hur blir man så här; går all-in tankemässigt på ett helt orealistiskt sätt och sedan händer det inte så mycket när verkligheten sjunker in? Det är ändå en vuxen person
Citera
2026-06-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Lol känner suget.. det är väl bara att gå utanför dörren då? Hur blir man så här; går all-in tankemässigt på ett helt orealistiskt sätt och sedan händer det inte så mycket när verkligheten sjunker in? Det är ändå en vuxen person

Hon tycker det är kul att låtsas och leka, precis som ett barn. Men sen när det krävs något så tröttnar hon och orkar/klarar inte.
Citera
2026-06-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helldog666
Några har kommenterat det i dagens inlägg och där säger Elsa att det inte är just det receptet som är med i boken

Strykt smöret då kanske, passar bättre med hennes nya livsstil 😊

Men jag har något vagt minne av att mat aldrig varit en stor familjegrej under hennes uppväxt, då hennes konstnärsföräldrar tyckte annat var viktigare. Kastrullen med makaroner ställdes fram direkt på matbordet osv. Är det jag som hittar på eller nån annan som minns att hon pratat om det i podden?
Citera
2026-06-26, 10:05
Medlem
Ingen mer som har märkt att hon har kopierat exakt samma koncept som boken Sofia gjorde med sin mamma? För mig känns det så himla random att skapa en kokbok med sin bror, som aldrig tidigare har pratat om mat. Och att prata om "familjerecept" när hon, som ni påpekar, aldrig har pratat om att mat var en stor del av hennes uppväxt?
Citera
2026-06-26, 10:36
Medlem
Har jag drömt att hon sagt i podden att övervåningen och nedervåningen i Gotlandshuset skiljer sig så himla mycket åt och att de ska inreda utifrån det? Själv ser jag absolut ingen skillnad, utan dagens bild från vardagsrummet på övervåningen är precis så beige, tom och trist som resten av huset.
Citera
2026-06-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Ingen mer som har märkt att hon har kopierat exakt samma koncept som boken Sofia gjorde med sin mamma? För mig känns det så himla random att skapa en kokbok med sin bror, som aldrig tidigare har pratat om mat. Och att prata om "familjerecept" när hon, som ni påpekar, aldrig har pratat om att mat var en stor del av hennes uppväxt?

Ja, väldigt märkligt. De recept hon räknar upp låter ju väldigt moderna, alltså saker hon äter nu. Men det hade ju aldrig funkat att göra en bok enbart om vad hon och hennes bror lagar för mat nu, utan det krävs väl att man väver in nåt om ”uppväxten i ett konstnärshem” för att det ska flyga.
Citera
2026-06-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berlinmuriel
Ja, väldigt märkligt. De recept hon räknar upp låter ju väldigt moderna, alltså saker hon äter nu. Men det hade ju aldrig funkat att göra en bok enbart om vad hon och hennes bror lagar för mat nu, utan det krävs väl att man väver in nåt om ”uppväxten i ett konstnärshem” för att det ska flyga.
Hon snackar som vanligt bullshit, hennes föräldrar var inte intresserade av matlagning när hon växte upp. Hm har skrivit om det & sagt i intervjuer, så pinsamt!!!!!!!Dessutom äter hon ju i stort sätt ingen riktig mat…..
Citera
2026-06-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Hon snackar som vanligt bullshit, hennes föräldrar var inte intresserade av matlagning när hon växte upp. Hm har skrivit om det & sagt i intervjuer, så pinsamt!!!!!!!Dessutom äter hon ju i stort sätt ingen riktig mat…..
Exakt.Hon tycks leva på boules,granolor och småplockmat och restaurangmat.Å andra sidan kanske det inte finns plats att laga "riktiga middagar" i det pyttelilla köket...?
Aldrig hört talas om att Billgrens var "mästerkockar"!? I nåt tv-inslag såg man Helen värma rester o äta direkt ur kastrullen i sin atelje,inget gourmetgalanteri där inte,(vilket var skönt att se.)
Citera
2026-06-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov

Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Hon tycker det är kul att låtsas och leka, precis som ett barn. Men sen när det krävs något så tröttnar hon och orkar/klarar inte.

Och så blir hon irriterad när folk vänligt påtalar att det kan bli svårt med t ex en engelsk trädgård på torra Gotland. ”Det är så mycket regler i trädgårdsvärlden! 😡”
Citera
2026-06-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Exakt.Hon tycks leva på boules,granolor och småplockmat och restaurangmat.Å andra sidan kanske det inte finns plats att laga "riktiga middagar" i det pyttelilla köket...?
Aldrig hört talas om att Billgrens var "mästerkockar"!? I nåt tv-inslag såg man Helen värma rester o äta direkt ur kastrullen i sin atelje,inget gourmetgalanteri där inte,(vilket var skönt att se.)

Kul att köpa en kokbok av någon som aldrig äter just mat och är så livrädd att lägga på sig igen att hon nu ätit samma bowls, ägg och grapefrukt i flera år. Och inte heller lagar, gud så poänglöst.
Citera
2026-06-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berlinmuriel
Har jag drömt att hon sagt i podden att övervåningen och nedervåningen i Gotlandshuset skiljer sig så himla mycket åt och att de ska inreda utifrån det? Själv ser jag absolut ingen skillnad, utan dagens bild från vardagsrummet på övervåningen är precis så beige, tom och trist som resten av huset.
Har man sett Fanny&Alexander minns man Biskopens hem, strikt,tomt,kallt, färglöst. Den känslan finns i deras gotlandhus,ångest
Citera
2026-06-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Har man sett Fanny&Alexander minns man Biskopens hem, strikt,tomt,kallt, färglöst. Den känslan finns i deras gotlandhus,ångest
Jag håller med. Det är inte hemtrevligt. Inte mysigt. Bara kalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in