Citat:
Ursprungligen postat av
Tanneh
Ja, det är rimligt. Hade någon hoppat på någon i en gränd och våldtagit den hade han inte fått minimistraffet utan högre. Att använda kondom är en helt annan sak än ett p-piller. Kondom skyddar ju mot sjukdomar och har man avtalat det ska der gälla. Ni hade suttit o klagat på om en kvinna sa att hon gick på.p-piller o sen inte gjorde det, villet ju bara skyddar mot graviditet, men när det är tvärtom och dessutom ett mer utökat skydd då jävlar är det fel på både tjejen o lagstoftningen. Man skäms ju å era vägnar. Riktiga män håller sina ingågna avtal, det fick iaf jag lära mig.
Vad fan snackar du om? Om det existerade nåt jävla avtal mellan dom i förhand så ska det också vara jävligt tydligt i avtalet vad som sker om avtalet inte hålls! Visa var fan hon i förhand gjorde klart för han att om kondom saknas=polisanmälan för våldtäkt?
Om hon hade krävt i förhand att den enda viktiga för henne är att hon inte blir gravid av samlaget, och skiter i om han har kondom eller inte, ska hon då kunna hävda avtalsbrott eftersom hon faktiskt blev gravid?
Hon valde att bresa för snubben frivilligt, då har även hon ett ansvar att kolla så han faktiskt smashar på en kondom och gör hon inte det utan hon lägger märke till det först efteråt så har hon skitit i det blå skåpet.
Han skötte inte sina åtaganden genom att skita i kondomen, hon skötte inte sina åtaganden genom att inte säkerställa att han faktiskt hade kondom på!
Så jävla svårt ska det inte vara! Det här är ingen jävla våldtäkt, Han knullade inte henne och thats it, utan dom hade sex med varandra. Det här är ett sexuellt ofredande, inte våldtäkt
Sen tvekar jag för övrigt på att den som lärde dig om att riktiga män håller ingångna avtal inte syftade på ett sånt här scenario, det är bara du som är en tönt å gör denna koppling