2026-06-26, 03:12
Medlem
mlon.eusks avatar
Tvivlar på att det enbart var kondomsaken som var motivet till fängelsedomen.

Blir bättre clickbait för aftonbladet om de utelämnar avgörande detaljer.

Eller?
Citera
2026-06-26, 03:30
Medlem
IceEyess avatar
Tänk stämningen som uppstår när någon medfånge frågar vad han sitter inne för
Citera
2026-06-26, 03:46
Medlem
Ja, det är rimligt. Hade någon hoppat på någon i en gränd och våldtagit den hade han inte fått minimistraffet utan högre. Att använda kondom är en helt annan sak än ett p-piller. Kondom skyddar ju mot sjukdomar och har man avtalat det ska der gälla. Ni hade suttit o klagat på om en kvinna sa att hon gick på.p-piller o sen inte gjorde det, villet ju bara skyddar mot graviditet, men när det är tvärtom och dessutom ett mer utökat skydd då jävlar är det fel på både tjejen o lagstoftningen. Man skäms ju å era vägnar. Riktiga män håller sina ingågna avtal, det fick iaf jag lära mig.
Citera
2026-06-26, 04:09
Medlem
Helt klart hur vrickat som helst, bland det sjukaste domslut jag hört om i hela mitt liv. Men det hejas på för fullt av den antisvenska vänztern som har hjärntvättats fullständigt av globalisteliten vars mål är att slå sönder våra nationer. Hela hbtq-agendan är kopplat till den här domen, man slår sönder tilliten mellan man och kvinna och vänder dem mot varandra. Kärnfamiljen ska utplånas och barnafödandet ska ner på noll hos den vita rasen.
Citera
2026-06-26, 04:14
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Läste precis den här artikeln på Aftonbladet och det måste ju vara något lurt med hur lagen tolkas idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrn83L/skippade-kondomkravet-doms-for-valdtakt

En kille har alltså blivit dömd till 3 års fängelse för våldtäkt (genom så kallad "stealthing"), enbart för att han struntade i att använda kondom trots att tjejen hade ställt det som krav.

Jag får inte riktigt ihop proportionerna här. Tre år?! Det är alltså minimistraffet för våldtäkt sedan 2022. Han får i princip samma straff som om han hade hoppat på någon i en mörk gränd med våld, enbart för att ett skydd saknades.

Visst, man ska inte bryta en överenskommelse, men går inte hela den här problematiken att lösa med ett vanligt p-piller? Om syftet är att undvika en oönskad graviditet så känns det helt orimligt att staten ska kliva in och dela ut tre års fängelse för ett samlag som båda från början var med på. Rätten pratar om "villkorat samtycke", men det känns som att lagen slår väldigt snett när ett saknat gummi jämställs med de grövsta övergreppen.

Diskussionsunderlag:

Tycker ni att 3 års fängelse är ett proportionerligt straff för att strunta i kondomen, speciellt om man jämför med "klassiska" överfallsvåldtäkter?

Om tjejen äter p-piller (och graviditetsrisken därmed är borta), borde det spela in i domstolens bedömning?

Har samtyckeslagen gått för långt, eller är det helt rätt att villkorat samtycke är svartvitt?

Våldtäkt innefattar ju en helvetes massa saker idag.

Kan ju vara allt från sex med fjortis, sex utan kondom, brud som ångrar sig dagen efter, brud som ångrade sig i 5 sekunder under samlaget, nån som tog nån på fittan osv + alla okynnesanmälningar och tjejer som är ute efter pengar, eller är svartsjuka, eller trodde killen ville ha förhållande och kände sig utnyttjade.

Det är nog 30 saker som kallas för våldtäkt idag som inte gjorde det för 40 år sedan.

Våldtäkt för mig är överfallsvåldtäkt och sådana är det nog jävligt få. I allafall med svenska förövare.

Är nog mest killar vid namn Ali Abdi och Mohammed som finner nöje i att våldta någon.

Jag tycker det är förjävligt med alla som får våldtäkt i domen när det är något helt annat.

Därför är jag jävligt tveksam till allmänna register på sexbrottslingar. Typiskt Åkesson att spotta ut sig sån skit.
Citera
2026-06-26, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tjejen kanske var extremt rädd för könssjukdomar? Har hon varit tydlig med att hon därför kräver kondom är det ju såklart ett övergrepp att knulla henne utan att han hade inte samtycke till det. Osamtyckt sex=våldtäkt.
Om det är rädsla för någon sjukdom och reglerna hon satte upp var viktiga för henne, var det så jävla svårt att säkerställa att det sitter en kondom på dachrin före samlaget då? hon kunde ju uppenbarligen upptäcka att den saknades när dom var klar med knullet så var fan fanns hennes eget ansvar?
Under denna utrednning och rättsprocess så kanske ett riktigt våldtäktsoffer aldrig fick en rättslig prövning? Det är så jävla kefft att resurserna ska slösas på en handlingsförlamad pk-brud som inte kan välja i vilket läge man faktiskt går till polisen om hjälp... om nu inte tjejen i fråga var ett barn? men det var hon ju inte så hennes egna jävla ansvar i det vuxna livet är skandal, hon får bli en nunna framöver!
Citera
2026-06-26, 04:30
Medlem
newsfilters avatar
Betyder det att en man kan anmäla ett krogragg om hon säger att hon tar p-piller, fast ljuger om det och de sedan ligger med varandra?

Blir det tre år där också?
Citera
2026-06-26, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanneh
Ja, det är rimligt. Hade någon hoppat på någon i en gränd och våldtagit den hade han inte fått minimistraffet utan högre. Att använda kondom är en helt annan sak än ett p-piller. Kondom skyddar ju mot sjukdomar och har man avtalat det ska der gälla. Ni hade suttit o klagat på om en kvinna sa att hon gick på.p-piller o sen inte gjorde det, villet ju bara skyddar mot graviditet, men när det är tvärtom och dessutom ett mer utökat skydd då jävlar är det fel på både tjejen o lagstoftningen. Man skäms ju å era vägnar. Riktiga män håller sina ingågna avtal, det fick iaf jag lära mig.
Vad fan snackar du om? Om det existerade nåt jävla avtal mellan dom i förhand så ska det också vara jävligt tydligt i avtalet vad som sker om avtalet inte hålls! Visa var fan hon i förhand gjorde klart för han att om kondom saknas=polisanmälan för våldtäkt?
Om hon hade krävt i förhand att den enda viktiga för henne är att hon inte blir gravid av samlaget, och skiter i om han har kondom eller inte, ska hon då kunna hävda avtalsbrott eftersom hon faktiskt blev gravid?
Hon valde att bresa för snubben frivilligt, då har även hon ett ansvar att kolla så han faktiskt smashar på en kondom och gör hon inte det utan hon lägger märke till det först efteråt så har hon skitit i det blå skåpet.
Han skötte inte sina åtaganden genom att skita i kondomen, hon skötte inte sina åtaganden genom att inte säkerställa att han faktiskt hade kondom på!
Så jävla svårt ska det inte vara! Det här är ingen jävla våldtäkt, Han knullade inte henne och thats it, utan dom hade sex med varandra. Det här är ett sexuellt ofredande, inte våldtäkt

Sen tvekar jag för övrigt på att den som lärde dig om att riktiga män håller ingångna avtal inte syftade på ett sånt här scenario, det är bara du som är en tönt å gör denna koppling
Citera
2026-06-26, 04:51
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newsfilter
Betyder det att en man kan anmäla ett krogragg om hon säger att hon tar p-piller, fast ljuger om det och de sedan ligger med varandra?

Nej du får betala för knullet i 18 år. Sveriges feministiska lagar går bara åt ena hållet

Klart killen ska ha böter, men det är märkligt att Hiv-negrer och Hiv-bögar inte behöver upplysa om sina äckliga sjukdomar

Sverige har blivit ett land för feminister, hbtq och negerparasiter.

Den svenska mannen har inga rättigheter kvar. Bara skyldigheter.
Citera
2026-06-26, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newsfilter

Ja förmodligen måste det ju bli det, likaså om du går på badhuset och anmäler varenda snubbe som är naken i omklädningsrummet för att ha blottat sig för dig. Det är lika bra att köra stenhårt samma metoder å aspekter på vad en brottsrubricering kan vara i praktiken.
Citera
2026-06-26, 04:57
Medlem
Känner till ett föredetta ragg som hade sex med en snubbe, helt plötsligt under samlaget tog han bort kondomen och fortsatte köra på. Risken för graviditet, könssjukdomar finns ju.
Vidrigt beteende.

Edit.har bara läst ts top ej fup.
Senast redigerad av Redrum.187 2026-06-26 kl. 05:03.
Citera
2026-06-26, 05:01
Medlem
Den domen måste ju ändras i Hovrätten. Vad är annars nästa steg, hon red mig det var vi inte överens om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in