2026-06-26, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ja fyyyyy f@n , vilket helvete att genomlida , brott är brott men visst har man ändå ett visst medlidande...

Medlidande för vad?
Citera
2026-06-26, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Nästan tragikomiskt att han hade stämplar på kolan med hans initialer JF. Bild finns från parti 2020.
Inte klar med FUP så kans finnas fler laster med JF. Står att han även använt stämpeln VIKING.

Otroligt hur öppna de var i användarprofiler på telefon, krypterade appar, osv. t.o.m. med sina egna förnamn i profilen. Skickar privata bilder osv. Ibland använder de vanliga sms.

Han måste vetat att han är körd på grund av Sky och Encro.

Förefaller inte som en smart person, något jag tidigare trott Jonas är.

Mer korkad snubbe får man ju leta efter. Som random snubbe med storhetsvansinne. Spänning, fitta, träning, tatueringar, gäsp, gäsp, gäsp. Inget djup i den hjärnan. Snygg fru trots sina 177 cm. Stackars barn.
Citera
2026-06-26, 01:00
Avslutad
Denna Jonas Falk trodde uppenbarligen att han var någon han inte var. Mer korkad människa får man leta efter. En liten fitta som utnyttjade sin egen mamma som ni alla gör. Verkligheten kom i kapp honom och alla ni andra kuksugare med storhetsvansinne. Heja heja.
Citera
2026-06-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Ja Hua man blir brydd! Sååå Urbota korkat med att stämpla punderiet med kopplande loggor... Även om han inte hade torskat nu så hade garanterat ryktet om vad stämplarna står för nått polisen i andra beslag och sammanhang och blivit ytterligare en sporre för dom att sätta honom hårt.

Om han får maxpott 14 år och har typ 3 år kvar på det tidigare straffet nu , vad blir det effektiv tid ?

3/4 del : typ 11 år !? Tung bana!

FYI:

På frågan om vilket straff han kommer att yrka på för narkotikabrotten svarar åklagaren Lars Lindman:

”Yrkad påföljd har jag ännu inte tagit ställning till, men straffvärdet är uppemot 14 års fängelse. Dock måste hänsyn tas till den tidigare domen, vilket påverkar straffets längd.”

https://www.dn.se/varlden/atalet-jonas-falk-skulle-smuggla-kokain-100-kilo-stals/
Citera
2026-06-26, 22:34
Medlem
Majoriteten av skyloggarna är ju innan det blev känt att encro blev hackat, så han trodde väl det var säkert som alla andra.
Men lite oansvarigt håller jag med om.
Tjuvheder verkar han iallafall ha!
Citera
2026-06-26, 23:03
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen86
Majoriteten av skyloggarna är ju innan det blev känt att encro blev hackat, så han trodde väl det var säkert som alla andra.
Men lite oansvarigt håller jag med om.
Tjuvheder verkar han iallafall ha!
Det är sant att Encro blev hackat 2020, men alla med lite insyn - det räcker med att ha läst fupar här på Flashback i ett par år - vet att just digital kommunikation är det som verkar sätta dit majoriteten av alla skurkar i den här typen av brott, och så har det väl varit redan långt innan 2020? Men det är som om dom inte kan låta bli att fotografera, babbla och begå brott via sina bärbara digitala manicker.

We are all addicted to the eternal scroll...

Föresten, vem är personen som i chatloggarna refereras som "Two"? Falk verkar ha någon konflikt med denna person.
Citera
2026-06-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, alltså i playamålet använde han väl vanlig mail. Jag trodde han hade lärt sig.

Efter 2020, med alla Encro-mål som följde, så trodde jag fan inte att Jonas skulle åtalas. Tänkte mig att han var smartare, att han var en av de som INTE använde encrochat.

Nej, man ska inte försköna kriminella. Men han har ändå alltid framstått som en smartare kriminell än gemene man.

Jag hade ljugit om jag sa att jag inte är besviken. Han litade alltså på Encro och Sky. Stämplar med JF. Hans nick på Sky innehöll Jonas. Han verkar ha fått en sån jävla hybris efter playamålet. Denna gången är han fucked.

Skulle inte förvåna mig om Portugal sedan vill ha honom utlämnad. Sen Spanien.. osv.

Klantjävel.

I Playamålet använde de Safe-mail som var ett av "dåtidens" krypterade "Encrochat" dvs. krypterad mailservice. Safe-mail, Hushmail och några till ansågs då vara 100% säkert men efter att de började använda en JAVA lösning i stället så kunde myndigheterna sedan ta sig in mailen via servrarna, vilket föranledde globala razzior likt encrochat.

I Jonas falks fall så mailade de väl nästan aldrig, utan vad de gjorde var att de skrev meddelanden i headline och sparade mailet för att sedan radera det.
Citera
2026-06-28, 14:38
Medlem
En stor fråga kvarstår, vem är/var IVAN ? Frisläppt i Colombia och sedan saknas alla spår.
IVAN är inte registrerad som avliden, finns inte heller i några register i Colombia.
Frisläppt p g a tidsfrist har löpt ut.... Var han från DEA, Europol eller ...???
Citera
2026-06-28, 15:05
Medlem
Ivan är i Spanien!

Dom vet jag nåt om men vet att alla misstankar är enbart cannabis och penningtvätt
Citera
2026-06-28, 15:19
Medlem
Ivan var ju på båten utanför sydamerikas kust som bar på mycket kokain, de övriga 2 fick långa straff
men Ivan blev frisläppt. Var har du hittat information om att Ivan är i Spanien ?
Citera
2026-06-28, 15:43
Medlem
Tror nån på att Falck skulle skriva såhär och använda sitt namn?

För det första är dom skriver om händelsen alldeles för medvetna om allt och nämner alla länder och ställen man anser sej som rättsväsendet kunna binda Falck till, det är ju faktisk så om man läser mellan raderna så är det rätt många som sätter Falck i dålig dager för man stjäl av dessa lasterna och det är smuts som är polser, militärer det finns folk som ska åt honom för att man snor av sina egna för en karriär alla som faktiskt jag tror är reko i detta vet sin plats och man blåser inte någon , det påverkar ju hela kedjan på alla sätt , och det tar tid men det kommer ju fram hur det är tillslut, och det är ju lite märkligt att K grips i Colombia och Falck åtalspunkter knyts till honom bara för att

Hans vänner och korrupta ledare stal från honom och sabba hans kontakter genom fullt spel, jag tror t.o.m. att inte va varmt välkommen i Colombia pga av det

Och sen knyts hans han mejlade till ett danskt gäng att döda för honom
Helt ärligt man kan inte tro på dessa konversationer, att han öppet skriver om stulit lasterna smutsen i Madrid det knyts kan för att när riduan och Pierre dadak och allt kom upp hände los suecos mord på dessa två knarkbaroner för skulder men det var ju riduan och hans styre som stal från dom det finns ju en anledning att han gjorde en enorm pengavinst fort i denna branschen , för att han har folk runt sej som vill klättra och hatar andra, och sen en dadak med hela sitt nätverk och möjligheter.

Han försvinner helt plötsligt och det va en vän till Falck men han är ju den som varit med på alla dessa anklagelser mot Falck,

Lyssna på rättegången och läs playa målet
Noga

Falck är inte dum i huvudet, han åker dit för han är en måltavla för svenska myndigheter men sist han utlämnades tills Sverige dök helt plötsligt bulent upp i tidning i Colombia med poliser som grep hon ståendes med 10 kg kokain och log!

Det är han som har kontakter där nere och efter det så grips ju Falcks ”högra hand i Colombia” ett tag senare och pekas ut så, och det är ju killarna från Sverige som sen va på Ibiza samtidigt kom
Mejlen från falsk dator och han är ju på båten med dadak

Man ska åt honom och får han i fängelse, medan råttorna som får sin roll som knark kungar, gängtoppar är ju alla dom som spelar på helt fel sida!
Man vill inte gripas som det därnere dessutom tror jag enbart det är såna som grips för att statuera ett exempel!
Det gripandet är planerat, det syns! Och dom visar aldrig nåt annat därnere ifrån.

Man gör bort sej fullständigt!
Citera
2026-06-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Hulot
Ivan var ju på båten utanför sydamerikas kust som bar på mycket kokain, de övriga 2 fick långa straff
men Ivan blev frisläppt. Var har du hittat information om att Ivan är i Spanien ?

Ivan på en båt kanske men Sydamerika? Är du säker på det? Jag är nämligen relativt säker på att den i så fall inte va kokain på!
Man rör inte sej runt saker på det sättet jag är helt övertygad!

Ja jag kan ha fel, men då ses på en kokain båt anses det som?
Och det vet ju alla att det inte är sant!
Ingen som är nåt och är en i navet syns!

Ingen gör allt, man har en plats och det är som ett företagande pengarna som
Kommer skickas till alla medverkande i Colombia och andra länder för man måste se till ath det rullar och så dyker alla nya superledare upp och ha folk i rotterdam och Holland och Colombia och det slutar på samma sätt det är bara skit i rotterdam och blåsare , mycket olika nätverk och fel folk so
Har vidare fel kontakter i samma skrot och korn..Taghi, mekky se var alla är nu dom erkänner helt plötsligt och skyddas för dom vet att livet utanför är fucked!
Man valde fel sida!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in