2026-06-24, 14:58
  #109
Medlem
Spelar ingen större roll var han bor eller är skriven det finns ingen anledning att släppa ut han igen.
Citera
2026-06-24, 16:19
  #110
Medlem
upplysas avatar
Stämningsansökan & Förundersökningsprotokoll
Fup
Stockholms tingsrätt
B 12587-25
Stockholms TR B 12587-25 Ab183 STÄMNINGANSÖKAN
Stockholms TR B 12587-25 Ab184 Gärningsbeskrivning
Stockholms TR B 12587-25 Ab185 Förundersökningsprotokoll
Stockholms TR B 12587-25 Ab186 Förundersökningsprotokoll
Stockholms TR B 12587-25 Ab187 Förundersökningsprotokoll
Stockholms TR B 12587-25 Ab188 Förundersökningsprotokoll
__________________
Senast redigerad av upplysa 2026-06-24 kl. 16:21.
Citera
2026-06-24, 18:24
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Stämningsansökan & Förundersökningsprotokoll
Fup
Stockholms tingsrätt
B 12587-25
Stockholms TR B 12587-25 Ab183 STÄMNINGANSÖKAN
Stockholms TR B 12587-25 Ab184 Gärningsbeskrivning
Stockholms TR B 12587-25 Ab185 Förundersökningsprotokoll
Stockholms TR B 12587-25 Ab186 Förundersökningsprotokoll
Stockholms TR B 12587-25 Ab187 Förundersökningsprotokoll
Stockholms TR B 12587-25 Ab188 Förundersökningsprotokoll
Haha nu är han körde en gång för alla. Ab 187 talar sitt tydliga språk.
Citera
2026-06-24, 19:09
  #112
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Haha nu är han körde en gång för alla. Ab 187 talar sitt tydliga språk.

Japp, han är helt fucked denna gången. Från det jag läst än så länge.

Men han kan alltså max få 14 år?
Citera
2026-06-24, 19:37
  #113
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, han är helt fucked denna gången. Från det jag läst än så länge.

Men han kan alltså max få 14 år?

Ja fy fan det här blir inte roligt , han har inte ens deltagit i förhör.

Vad är maxstraff ?

Edit , 18 år säger Ai....
__________________
Senast redigerad av KonstapelKlang 2026-06-24 kl. 19:53.
Citera
2026-06-24, 21:37
  #114
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ja fy fan det här blir inte roligt , han har inte ens deltagit i förhör.

Vad är maxstraff ?

Edit , 18 år säger Ai....

Jag tror att han bara kan få 14 pga att han utlämnades från Spanien och dom begärde att han endast då kunde få 14.


Edit
Från Expressen:

Citat:
Det tog bara några veckor för en spansk domstol att ge klartecken till att ställa Falk inför rätta för de fyra narkotikabrotten i Sverige – och döma ut maximalt 14 års fängelse.
Citera
Igår, 07:28
  #115
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag tror att han bara kan få 14 pga att han utlämnades från Spanien och dom begärde att han endast då kunde få 14.


Edit
Från Expressen:

Ja fyyyyy f@n , vilket helvete att genomlida , brott är brott men visst har man ändå ett visst medlidande...
Citera
Igår, 11:30
  #116
Medlem
Pandalina4s avatar
Nästan tragikomiskt att han hade stämplar på kolan med hans initialer JF. Bild finns från parti 2020.
Inte klar med FUP så kans finnas fler laster med JF. Står att han även använt stämpeln VIKING.

Otroligt hur öppna de var i användarprofiler på telefon, krypterade appar, osv. t.o.m. med sina egna förnamn i profilen. Skickar privata bilder osv. Ibland använder de vanliga sms.

Han måste vetat att han är körd på grund av Sky och Encro.

Förefaller inte som en smart person, något jag tidigare trott Jonas är.
Citera
Igår, 12:05
  #117
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Nästan tragikomiskt att han hade stämplar på kolan med hans initialer JF. Bild finns från parti 2020.
Inte klar med FUP så kans finnas fler laster med JF. Står att han även använt stämpeln VIKING.

Otroligt hur öppna de var i användarprofiler på telefon, krypterade appar, osv. t.o.m. med sina egna förnamn i profilen. Skickar privata bilder osv. Ibland använder de vanliga sms.

Han måste vetat att han är körd på grund av Sky och Encro.

Förefaller inte som en smart person, något jag tidigare trott Jonas är.

Japp, alltså i playamålet använde han väl vanlig mail. Jag trodde han hade lärt sig.

Efter 2020, med alla Encro-mål som följde, så trodde jag fan inte att Jonas skulle åtalas. Tänkte mig att han var smartare, att han var en av de som INTE använde encrochat.

Nej, man ska inte försköna kriminella. Men han har ändå alltid framstått som en smartare kriminell än gemene man.

Jag hade ljugit om jag sa att jag inte är besviken. Han litade alltså på Encro och Sky. Stämplar med JF. Hans nick på Sky innehöll Jonas. Han verkar ha fått en sån jävla hybris efter playamålet. Denna gången är han fucked.

Skulle inte förvåna mig om Portugal sedan vill ha honom utlämnad. Sen Spanien.. osv.

Klantjävel.
__________________
Senast redigerad av Biggedy Igår kl. 12:08.
Citera
Igår, 15:32
  #118
Medlem
Jag är lika förvånad som flera i tråden, Jonas har tidigare gjort intryck av att vara en skarp kille. Men att förlita sig på dessa krypterade, vad sjutton tänkte han på!! Det här kommer att bli fällande dom, allt annat skulle vara förvånande. Surt för falken, Polisen har verkligen lagt ner mycket arbete och nu sitter han där. Såg att moster Harriet har gjort en namnändring och även flyttat..
Citera
Igår, 16:09
  #119
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag är lika förvånad som flera i tråden, Jonas har tidigare gjort intryck av att vara en skarp kille. Men att förlita sig på dessa krypterade, vad sjutton tänkte han på!! Det här kommer att bli fällande dom, allt annat skulle vara förvånande. Surt för falken, Polisen har verkligen lagt ner mycket arbete och nu sitter han där. Såg att moster Harriet har gjort en namnändring och även flyttat..

Ja Hua man blir brydd! Sååå Urbota korkat med att stämpla punderiet med kopplande loggor... Även om han inte hade torskat nu så hade garanterat ryktet om vad stämplarna står för nått polisen i andra beslag och sammanhang och blivit ytterligare en sporre för dom att sätta honom hårt.

Om han får maxpott 14 år och har typ 3 år kvar på det tidigare straffet nu , vad blir det effektiv tid ?

3/4 del : typ 11 år !? Tung bana!
Citera
Igår, 21:27
  #120
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Ja Hua man blir brydd! Sååå Urbota korkat med att stämpla punderiet med kopplande loggor... Även om han inte hade torskat nu så hade garanterat ryktet om vad stämplarna står för nått polisen i andra beslag och sammanhang och blivit ytterligare en sporre för dom att sätta honom hårt.

Om han får maxpott 14 år och har typ 3 år kvar på det tidigare straffet nu , vad blir det effektiv tid ?

3/4 del : typ 11 år !? Tung bana!

Typ 12,5 år blir 3/4 del av 17 år iaf.... Ja nog trodde man att han var smartare än vad denna FUP uppvisar... Han måste ju isf haft rent flax att han klarade sig från Playa målet för bevisningen här är minst sagt överväldigande. Stackars fru/barn... Inte kul missa uppväxten av barnen heller.

Och han är typ 65 bast när han kommer ut isf. Surt sa Räven.
__________________
Senast redigerad av KonstapelKlang Igår kl. 21:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in