2026-06-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Problemet är att du är man och läser detta. Du tror att saker är simpla. Abort är ju bara ett piller. Som att kissa ut sperman!

Herregud, tänk till lite. Till att börja med så är det en extrem brist på tillit, samtycke helt borta och sen riskera med allt vad sjukdomar och potentiell graviditet heter.

Den här domen är BRA för det kommer få idioter att fatta att samtycke inte bara är ngt "woke" påhitt utan ngt att tas seriöst. Beter man sig som en jävla neandertalare bara för att man är kåt så får man ta konsekvenserna också. Nu kanske killar tänker till en sekund extra innan de flåsande trycker in kuken i närmsta öppning.

Visst, det är ju inte likvärdigt att med våld föra sig på någon och samma känslor av panik och skräck är inte med, men har vi ett minimistraff (FB ÄLSKAR ju att ha högt i straff, speciellt för invandrare) så får man helt enkelt leva med det. Minimi är just det, minimi.

Våldta inte en person. Simpelt jävla koncept.

Och snälla, "killen"? Kom igen, fullt vuxen jävla idiot på 40+.

Snackar inte om någon korkad tonåring som inte ens vet vad en vagina är.
Så kvinnor som uppger att de säg har p-stav, spiral men ljuger om det ska dömas till 3 år i fängelse?
Citera
2026-06-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Det är jävligt elakt att ljuga om att man är oskuld när man i själva verket är byns största hora också. Det betyder fortfarande inte att det är någon våldtäkt.

Inte jämförbart. Om en man ligger med en kvinna och hon säger att hon bara ligger med honom om han är miljonär och det efter ligget framkommer att han inte är det. Så är det inte våldtäkt. Att hon vill ha en miljonär är en preferens. Precis som oskuld är en preferens. Bara tramsigt av dig att tänka att sådana saker skulle vara "våldtäkt" om man ljuger om dem i syfte att få ligg. Elakt, ja. Omoraliskt, ja.

Men skydd är skydd. Det är något väldigt viktigt för många kvinnor (och även en del män). Att skydd används vid samlag. Kondom skyddar mot både graviditet och könssjukdomar.

Och nu ville hon har detta skydd. En barriär mellan sig och mannen. Och han sket i det. Och då fanns där inte längre något samtycke till sex, från hennes sida. Då är det våldtäkt.
Citera
2026-06-26, 00:12
Medlem
Så är det! Eftersom vi nu har ett prejudikat.

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Så kvinnor som uppger att de säg har p-stav, spiral men ljuger om det ska dömas till 3 år i fängelse?
Citera
2026-06-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken

Du menar att du uttryckligen säger till den sexiga kvinnan du vill ha sex med: "Jag vill bara ha sex med dig om du har p-stav eller spiral, annars vill jag inte ha sex med dig!"? Frågar du ens om hon har något p-medel?

Tänk till på dessa frågor lite.

Och sedan återgår vi till detta fallet:

Där kvinnan uttryckligen har sagt att kondom ska användas, om det ens ska bli något sex. Och han sket i det. Och berättar att han har skitit i det, direkt efter att han haft utlösning i hennes vagina. Han hade alltså sex med henne på ett sätt han inte hade samtycke till = våldtäkt.
Citera
2026-06-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu ville hon ju bara ha sex om de använde kondom. och så sprutar han ändå i henne och hon riskerar oönskad graviditet och eventuell könssjukdom. Dessutom är det extremt förnedrande för en kvinna att bli sprutad i, om hon inte vill det. Hon samtyckte inte till sex utan kondom och han sket i det = våldtäkt. Hon lär ha svårt att lita på män vid sex efter detta...

I övrigt kan mord och mord också skilja sig åt. Tex. är det nog mindre smärtsamt att dö genom ett skott i huvudet där man avlider på stört. Än att bli torterad till döds under flera timmar. Ska vi då säga att den som sköt ihjäl en person inte ska dömas för mord/inte bli sedd som en mördare, bara för att det är "värre att bli torterad till döds?" Nej, det tror jag inte du anser.

Den här 40+ mannen har våldtagit kvinnan, genom att låta bli kondom, trots att hon uttryckligen sagt till honom att kondom var ett måste. Hon samtyckte inte till samlag utan kondom. Han bröt mot det = våldtäkt. Det är lika mycket våldtäkt, trots att det finns överfallsvåldtäkter.

Det finns ju olika grader av straff för mord också. Från 16 till livstid. Men mord är definitivt (även om det finns olika grader i helvetet).

Jag är överens med dig om att mannen handlade fel.
Men våldtäktsbegreppet har blivit för vitt och brett, och riskerar därför att urvattnas.
Om en snubbe är oförsiktig, och är sämst i världen på att kommunicera, så är det ju inte bra, men att socialt avrätta snubben för det tycker i alla fall jag är oproportionerligt hårt.

Och var och en ska nog rannsaka sig själv först innan man dömer för hårt. Jag gissar att många nån gång gått lite för långt, eller kommunicerat kasst.
I snubbens fall var det ett snäpp värre.
Men straffet och lagen är ändå orimlig.

Jag tror den kommer skrivas om inom 10 år.
Man får försöka hitta en formulering, som inbegriper samtycke, men ändå får en rimligare definition av våldtäktsbegreppet.
Citera
2026-06-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Tycker ni att 3 års fängelse är ett proportionerligt straff för att strunta i kondomen, speciellt om man jämför med "klassiska" överfallsvåldtäkter?

"Klassiska" överfallsvåldtäkter är så ovanliga att de i praktiken inte finns. Det rörde sig alltid om rasistisk gråthulksretorik. Invandrarkillar våldtar svenska flickor, sa SD, alltså måste straffen höjas. Den som påpekade argumenten inte höll drabbades av gråthulkande argument i still med "Varför försvarar ni våldtäktsmän som skrattar! Tänk på Anna som blev våldtagen och snyftade!"

Nu visar det sig att de som drabbas är Nils som sätter på Eva på fyllan. Fast han slaknar mitt i knullet och kondomen "råkar" glida av. Han får ett alldeles för hårt straff. Men nu skyller SD ifrån sig. Det är Sozzarnas, miljötalibanernas och feminazisternas fel att (nästan) oskyldiga SVENSKA killar straffas! Sin egen roll i idiotin vill rasisterna inte se.

Min åsikt är att svensken fått en precis så skruvad sexualbrottslagstiftning som han önskade sig. Ja, det är galet att Pelle får tre år i finkan för en skitsak. Men Sverige är ett galet land.
Citera
2026-06-26, 00:28
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/man-friades-for-oaktsam-valdtakt-riksaklagare-overklagar-till-hd

och här har vi en filur som först dömdes till fängelse och sen friades för oaktsam våldtäkt.
han och kvinnan hade gått hem för att ha sex. det började frivilligt men sen tog mannen stryptag på kvinnan och då ville hon inte mer.

"Mannen dömdes till fängelse för oaktsam våldtäkt i tingsrätten, men friades i hovrätten. Det var ”med hänvisning till att det inte var styrkt att strypgreppen varit hårda eller att kvinnan tydligt signalerat att hon inte ville delta”, skriver Åklagarmyndigheten."

riksåklagaren ska överklaga till hd och vill att mannen får minst 10 månaders fängelse.

det beror verkligen på vilken åklagare och domare man får.

min personliga åsikt är att dessa två åtalen och domarna ska byta plats.
alltså, mannen i ts skulle bli fälld för oaktsam våldtäkt och dömd till 10 månaders fängelse
och mannen i det jag skrivit hade skullat bli dömd för våldtäkt och få 3 års fängelse.
Citera
2026-06-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Problemet med det här är inte bara att folk sitter i finkan i flera år för att typ ha fingrat på någons bröst utan tillåtelse. Utan också att begreppet våldtäkt blir urvattnat. Tänk att vara offer för en riktig överfallsvåldtäkt och förövaren får samma straff som en kondomvägrare. Det är på samma nivå som att säga "misshandel som misshandel" och mena att en örfil är motsvarande att ett gäng stampar dig i koma mot asfalten.

Jo, men det fiffiga är ju att de kan sätta dit vem de vill, hög som låg. Och fängelseplatser kostar så man vill ju statuera exempel med frihetsberövande i 3 års tid och efterföljande frivård med eventuella villkor under minst ytterligare 3 år.

Folk kan tvingas till som gratis arbetskraft till företagen genom samhällstjänst hur enkelt som helst.

Staten & kapitalet, Ebba Grön, du vet...
Citera
2026-06-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
"Klassiska" överfallsvåldtäkter är så ovanliga att de i praktiken inte finns. Det rörde sig alltid om rasistisk gråthulksretorik. Invandrarkillar våldtar svenska flickor, sa SD, alltså måste straffen höjas. Den som påpekade argumenten inte höll drabbades av gråthulkande argument i still med "Varför försvarar ni våldtäktsmän som skrattar! Tänk på Anna som blev våldtagen och snyftade!"

Nu visar det sig att de som drabbas är Nils som sätter på Eva på fyllan. Fast han slaknar mitt i knullet och kondomen "råkar" glida av. Han får ett alldeles för hårt straff. Men nu skyller SD ifrån sig. Det är Sozzarnas, miljötalibanernas och feminazisternas fel att (nästan) oskyldiga SVENSKA killar straffas! Sin egen roll i idiotin vill rasisterna inte se.

Min åsikt är att svensken fått en precis så skruvad sexualbrottslagstiftning som han önskade sig. Ja, det är galet att Pelle får tre år i finkan för en skitsak. Men Sverige är ett galet land.
Sverige var ett bra land fram tills SD kom in till rampljuset och manipulerade hela befolkningen. Internet/sociala medier/smartphones var nytt, och de flesta var och är fortfarande lättlurade.

Läs gärna:
https://www.flashback.org/t3734097

Befolkningen lever i skräck. Rätta dig i ledet, har man rent mjöl så har man inget att dölja, våga inte ens tänka tanken. Staten vet bäst, så sluta tänka själv, det blir bara jobbigt för dig. Ge upp din integritet, ditt sunda förnuft och din själ till fascisterna, så får du åka på semester 1 månad om året....
Citera
2026-06-26, 00:35
Medlem
Läste precis om en pedofil på Gotland som fick samma straff för att våldtagit ett barn plus relaterad brottslighet. Fan vad sjukt.
Citera
2026-06-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helosanbanan
Så är det! Eftersom vi nu har ett prejudikat.
Ja, de hade en överenskommelse om att avsluta den sexuella akten i sanden utanför. Mannen valde trots att han rimligtvis borde förstått att nåt är på gång i stridens hetta när kvinnan plötsligt börjar be honom komma inuti kissemurvan. Han pallar inte trycket och skjuter i från som en fontän från ingenstans.
Citera
2026-06-26, 00:36
Medlem
Triremers avatar
Det är enligt mig fel men straffet är oproportionerligt. Grov misshandel har hälften så långt minimistraff. Vi förstår nog alla att det är värre att bli helt vanställd och nästan ihjälslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in