Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
Kritiken om den hörs kan leda till förändring. Annars tar vi ditt älskade exempel. Miljörörelsen kritiseras konstant och nya metoder prövas och vissa ändras eftet kritik. Att påstå att det inte finns någon annan väg och det är bara denna just nu är att låsa in sig på samma spår.
Då Dumpen är så kritiserade riskerar samtal om barnen landa i en debatt om dumpen och de fel och brister de har istället. Då går ju inte samtalen frammåt utan bakåt.
Du påstod mer eller mindre att de som utsätts för övergrepp är den kategorin som är överrepresenterad för självmord. Att de som utsätts för övergrepp har 50% chans att begå självmord. Vilket också är poängen med att inte kategorisera så. Som ofta sker om man talar om för en människa hur de skall tänka och på efter en händelse så kan en person som faktiskt hanterar sitt trauma trotts att de inte tänker på det landa i en dålig ställning.
Jag påpekade bristen i ditt jävla argument om att ALLA som utsätts för dåliga livshändelser eller på andra sätt upplever tuffa motgångar skulle klassifiseras som "förhöjd chans att gå i självmordstankar eller försöka begå självmord" inte bara de som utsatts för sexuella övergrepp. Du repressenterade slutsatsen av studien felaktigt på ett fult sätt och nu försöker du skylla på mig för att kunna åsidosätta diskutionen.
Du är duktig på antaganden och tyckanden men när det kommer till fakta, argument och tolkning är du så pass dålig att du ofta kommer till fel slutsats ellet misstolkar allt fel medvetet. Du behöver lära dig att vara mer kritisk till somliga källor framförallt Dumpen och dig själv.
Det har då jag missat att miljörörelsen ändrat taktik. Källa på det?
Du glömmer att Dumpen är väldigt hyllade också.
Ja många som blivit utsatta som barn för sexuella övergrepp löper högre risk att ta livet av sig.
Så du menar att genom att påstå det så tar fler livet av sig? Väldigt konstigt resonemang.
Jag skulle nog hellre påstå att den som får höra det blir mer angelägen om att söka hjälp när den är en riskgrupp. Som så många andra som är i riskgruppen för sjukdomar t.ex..
Vet inte var din procentsats kommer ifrån.
Ja ditt argument var "men andra som tar livet av sig då". Du får väl byta tråd om du vill diskutera generellt kring självmord. Den här tråden handlar om Dumpen.
Ditt sista stycke ser ut som att du projicerar. Med tanke på hur mycket detaljer det finns.