2026-06-25, 20:39
  #106621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är väl ingen skillnad egentligen men flickor är väl överrepresenterade på Dumpen i alla fall som offer.

Du skrev om någon 60 åring och ett barn. Då menar du väl att barnet kan visa samtycke då den vill ha Greta?

Det stämmer att de flesta på dumpen är fiktiva flickor.
Var skrev jag om ett barn och 60-åring och samtycke? Visa gärna det för mig (nummer på inlägg).
Jag frågade om du tände på Greta 60 år när du var 14 år och det vet du mycket väl, men väljer dels att ducka på frågan och dels att förvränga det jag skrev. Du borde skämmas!
Citera
2026-06-25, 20:43
  #106622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Du tar det ur en kontext. Jag syftade på konsekvenstänk angående att hjärnan växt klart vid 25.

Taget ur en kontext är din paradgren , helt utan skämmas.
Du svamlade om att du inte kunde veta om du tände på Greta 60 när du var 14 för hjärnan inte var utvecklad, för den utvecklas vid 25.
Citera
2026-06-25, 20:48
  #106623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Taget ur en kontext är din paradgren , helt utan skämmas.
Du svamlade om att du inte kunde veta om du tände på Greta 60 när du var 14 för hjärnan inte var utvecklad, för den utvecklas vid 25.

Det stämmer att den är ännu mindre utvecklad vid 14. Vid 25 är den klart.
Är man 14 år så är man lättpåverkad och i farozonen att bli utnyttjad. Det handlar inte om att man går i gång på 60-åringar. Menar du på allvar att alla som blir utnyttjade bara kunnat undvikit det genom att inte gå i gång på det? Det kallas våldtäkt mot barn därför barn kan inte kan ge samtycke.
Citera
2026-06-25, 20:51
  #106624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det stämmer att den är ännu mindre utvecklad vid 14. Vid 25 är den klart.
Är man 14 år så är man lättpåverkad och i farozonen att bli utnyttjad. Det handlar inte om att man går i gång på 60-åringar. Menar du på allvar att alla som blir utnyttjade bara kunnat undvikit det genom att inte gå i gång på det? Det kallas våldtäkt mot barn därför barn kan inte kan ge samtycke.

Du svarar inte på frågor? Har du egna barn, som vet så mycket??
Vad försöker du i övrigt att säga ? Nytt svammel??
På dumpen går de igång på 60-åringar. Har du inte lagt märke till det??
Citera
2026-06-25, 20:53
  #106625
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det stämmer att de flesta på dumpen är fiktiva flickor.
Var skrev jag om ett barn och 60-åring och samtycke? Visa gärna det för mig (nummer på inlägg).
Jag frågade om du tände på Greta 60 år när du var 14 år och det vet du mycket väl, men väljer dels att ducka på frågan och dels att förvränga det jag skrev. Du borde skämmas!
Sexuellt utnyttjande av barn handlar inte om vad barnet ev. tänder på eller inte.
Har ingenting med attraktionskraft att göra.
Tror man det så är man ute på villovägar.
Citera
2026-06-25, 20:55
  #106626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Sexuellt utnyttjande av barn handlar inte om vad barnet ev. tänder på eller inte.
Har ingenting med attraktionskraft att göra.
Tror man det så är man ute på villovägar.

Det är ju precis det scenariot dumpen visar upp. Har du inte lagt märke till det??
Hur korkad kan man helt enkelt vara?
Citera
2026-06-25, 21:07
  #106627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det är ju precis det scenariot dumpen visar upp. Har du inte lagt märke till det??
Hur korkad kan man helt enkelt vara?

Det är väl så förövaren tänker att barn kan ge samtycke?
Att barnet var drivande.

Det är inte synd om gäddorna.
Citera
2026-06-25, 21:10
  #106628
Medlem
Fittfittas avatar
Ni vet att anstiftan är olagligt va? Lagen är inte på er sida.
Citera
2026-06-25, 21:12
  #106629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alltså inga förslag på vad man ska göra med dessa gäddor/pedofiler.
Ingen vet egentligen hur man ska hantera detta problem vilket är skrämmande.
Snacka om att skumma inlägget och kommentera efter eget tycke.
För det första söker du en lösning på 1+1 och 2+2 samt 3+3. De har alla olika lösngar men du vill ha en. Du buntar ihop ett brott spektrum i ditt påstående. Så vi får börja med att en läkare deltog i intervju med en tidning angående dumpen. Sa att de fått in många patienter efter konfrontation. De själva bryter ner det och hanterar en sak i taget, de som kommer är i akut läge och detta måste hanteras först. Sedan är främsta problematiken ett missbruk av sex som skall behandlas.

Låt läkare och de som forskat i området hitta lösningar än att vi skall komma fram till halvtaskiga påhitt. Upprepar det igen de behöver vård eller dömas av rättsväsende inget annat just nu.
Citera
2026-06-25, 21:57
  #106630
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det är ju precis det scenariot dumpen visar upp. Har du inte lagt märke till det??
Hur korkad kan man helt enkelt vara?
Det spelar ingen roll vad barnet säger till gäddan eftersom barn ändå inte kan ge samtycke.
Citera
2026-06-25, 22:00
  #106631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Hur menar du att de annars ska få gäddan på kroken om de begränsar sig?

Jag håller med om att de borde vara åldersgräns på sociala medier.
Men de är väl inte på sociala medier de hittar de flesta gäddorna eller?

Har du någon källa på att Dumpen skrivit det?

Dumpen har inte skrivit detta uttryckligen, utan enbart sagt det i sin andemening.
Citera
2026-06-25, 22:07
  #106632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Som sagt det var bara ett exempel.
Att kritisera utan alternativ som du gör leder inte till någon förbättring.
Så länge Dumpen finns och folk pratar om dem finns det ett existensberättigande.
Det hjälper mer än det stjälper.

Ja då leder det antagligen till färre självmord då Dumpen stoppar gäddor ifrån att begå potentiella övergrepp mot barn. Sedan pratar fler människor om det, då blir det inte lika tabu kring det.
Vilket är det stora syftet med Dumpen då tystnaden är förövarnas bästa vän.

Det var ju du som ville att självmorden skulle kategoriseras inte jag.
Ditt argument var typ. "Men andra som tar självmord då?"
Kritiken om den hörs kan leda till förändring. Annars tar vi ditt älskade exempel. Miljörörelsen kritiseras konstant och nya metoder prövas och vissa ändras eftet kritik. Att påstå att det inte finns någon annan väg och det är bara denna just nu är att låsa in sig på samma spår.

Då Dumpen är så kritiserade riskerar samtal om barnen landa i en debatt om dumpen och de fel och brister de har istället. Då går ju inte samtalen frammåt utan bakåt.

Du påstod mer eller mindre att de som utsätts för övergrepp är den kategorin som är överrepresenterad för självmord. Att de som utsätts för övergrepp har 50% chans att begå självmord. Vilket också är poängen med att inte kategorisera så. Som ofta sker om man talar om för en människa hur de skall tänka och på efter en händelse så kan en person som faktiskt hanterar sitt trauma trotts att de inte tänker på det landa i en dålig ställning.

Jag påpekade bristen i ditt jävla argument om att ALLA som utsätts för dåliga livshändelser eller på andra sätt upplever tuffa motgångar skulle klassifiseras som "förhöjd chans att gå i självmordstankar eller försöka begå självmord" inte bara de som utsatts för sexuella övergrepp. Du repressenterade slutsatsen av studien felaktigt på ett fult sätt och nu försöker du skylla på mig för att kunna åsidosätta diskutionen.

Du är duktig på antaganden och tyckanden men när det kommer till fakta, argument och tolkning är du så pass dålig att du ofta kommer till fel slutsats ellet misstolkar allt fel medvetet. Du behöver lära dig att vara mer kritisk till somliga källor framförallt Dumpen och dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in