2026-06-25, 22:01
Avstängd
Jag är i ett omfattande behov av ett mindre lån (30 tusen) men det är tyvärr ingen som erbjuder mig lån.

Har bara en betalningsanmärkning (utmätningsfötsök 2024)
Har även deklarerad inkomst och är timanställd
Har inga skulder hos kronofogden heller

Känner någon till om det finns någon som helst långivare som eventuellt kan godkänna min ansökan om lån? Börjar bli desperat.
Citera
2026-06-25, 22:09
Medlem
franges avatar
Du berättar inte hela historien. Varför vill inte ens ockerbolagen som ger blancolån med extremränta "trots betalningsanmärkningar" inte dig ett lån?
Senast redigerad av frange 2026-06-25 kl. 22:18.
Citera
2026-06-25, 22:09
Medlem
Låna från någon vän eller familj din konstiga människa. Ingen med IQ över 45 tar sms lån
Citera
2026-06-25, 22:34
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktamig
Jag är i ett omfattande behov av ett mindre lån (30 tusen) men det är tyvärr ingen som erbjuder mig lån.

Känner någon till om det finns någon som helst långivare som eventuellt kan godkänna min ansökan om lån? Börjar bli desperat.

Belåna din villa eller segelbåt. Sälj motorcykeln.
Citera
2026-06-25, 22:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Vad ska du ha dessa 30 000 till om man får fråga?
Citera
2026-06-25, 22:49
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Låna från någon vän eller familj din konstiga människa. Ingen med IQ över 45 tar sms lån
TS är nog inte en person som kan förvänta sig att få ett lån av nära bekanta.
Citera
2026-06-25, 22:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Först och främst, vad ska du ha pengarna till? Kan du kanske spara ihop dessa pengar och sen köpa det du bara måste ha när du väl har summan?

Enligt de få inläggen du ändå skrivit så har du iallafall lyckas börja med droger och gissningsvis blivit av med ditt jobb då du inte klarat drogtest så där har du två stora anledningar varför ingen vill låna ut pengar till dig.
Citera
2026-06-25, 23:07
Medlem
Mycket moralkakor i tråden, det är pantbank eller leta vidare bland lånebolagen som gäller.
Citera
2026-06-25, 23:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad ska du ha dessa 30 000 till om man får fråga?

Jag ska köpa en begagnad bil
Citera
2026-06-25, 23:09
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag ska köpa en begagnad bil
Okej. I sådana fall är det bättre om du sparar ihop pengarna istället. 30 lax kan du spara ihop till på ett halvår om du ligger i.

Lycka till!
Citera
2026-06-25, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Först och främst, vad ska du ha pengarna till? Kan du kanske spara ihop dessa pengar och sen köpa det du bara måste ha när du väl har summan?

Enligt de få inläggen du ändå skrivit så har du iallafall lyckas börja med droger och gissningsvis blivit av med ditt jobb då du inte klarat drogtest så där har du två stora anledningar varför ingen vill låna ut pengar till dig.

Långivaren vet ju självklart inte om det är droger som jag tänkte köpa för lånet. Lånet ska gå till bil och inget annat .
Citera
2026-06-25, 23:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej. I sådana fall är det bättre om du sparar ihop pengarna istället. 30 lax kan du spara ihop till på ett halvår om du ligger i.

Lycka till!

Problemet är att läget är akut då jag ska pendla en relativt bra bit mellan jobb & bostad. Konstigt att inga långivare lånar ut, har ju inte superdåliga villkor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in