2026-06-25, 23:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktamig
Långivaren vet ju självklart inte om det är droger som jag tänkte köpa för lånet. Lånet ska gå till bil och inget annat .

Ok, då dyker nya frågor upp, vad ska du ha bilen till? Måste du ha en bil?

En bil kostar inte bara i inköp utan den kostar pengar varje månad och vissa månader kan det bli rätt mycke pengar medans andra är bättre och då billigare.
Hur stort överskott på din inkomst har du idag en normal månad?
Citera
2026-06-25, 23:15
Avstängd
Bilen skall jag ha till ett nytt jobb jag har fått. Efter alla fasta utgifter så har jag kvar ca 7500 kr
Citera
2026-06-25, 23:37
Medlem
Billån är bland de enklaste lån att få om du har normal inkomst åtminstone, vet folk som fått billån med löneutmätning, dock ett par år sen.
Citera
2026-06-26, 00:15
Medlem
Foliekavajs avatar
Är du med i facket så erbjuder dom lån.
Citera
2026-06-26, 01:09
Medlem
brakelikrankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktamig
Problemet är att läget är akut då jag ska pendla en relativt bra bit mellan jobb & bostad. Konstigt att inga långivare lånar ut, har ju inte superdåliga villkor

Kan du inte låna, hyra eller köra typ kinto-share så länge?
Lär ju kosta en del att låna 30000 med sms lån. Så där en 26% ränta lixom, och uppläggningsavgift och faktura avgift, och massa annat helvete.
Citera
2026-06-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Belåna din villa eller segelbåt. Sälj motorcykeln.

Bästa förslaget. Om man tillfälligt behöver ett tillskott i sin investeringsportfölj kan man ju belåna båten eller sälja av någon bil man inte använder. Öka på lånet på sommarhuset eller avyttra någon utlandsfastighet. För att inte ständigt hamna i dessa situationer kan man ju ha ett sparkapital på bank. Inga överdrivna summor då räntan är för låg men typ 2-300 tusen. Tänkvärda tips!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in