2026-06-23, 17:25
Medlem
Tack för bra recensioner. Var det mycket upselling eller att de först försökte sälja 100E 30 min? Jag har läst annanstans att exempelvis Fkk Samya är ett väldigt bra exempel på först 50/30 men många har gått över eller försöker 100/30.

Business i den regionen? Jag finner att flygbiljetterna har blivit väldigt dyra, jag hittar endast billigt till Berlin från CPH.
Citera
2026-06-23, 20:43
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillV90
Tack för bra recensioner. Var det mycket upselling eller att de först försökte sälja 100E 30 min? Jag har läst annanstans att exempelvis Fkk Samya är ett väldigt bra exempel på först 50/30 men många har gått över eller försöker 100/30.

Business i den regionen? Jag finner att flygbiljetterna har blivit väldigt dyra, jag hittar endast billigt till Berlin från CPH.

Ingen upsell i form av att de försökte sälja på extratjänster som jag inte frågat efter, men den första jag frågade ville ha 50 extra för kyssar. Gick inte med henne, men mest pga jag tyckte hon hade trött energi.

Den andra jag pratade med och som var den första jag gick med (J) ville också ha 50 extra för kyssar, alltså 100E för 30 min GFE. 150E för en timme. Men med henne hade jag en bra kontakt, så tyckte det var fair.
Gick två gånger med henne under kvällen och var nöjd bägge gångerna.

Den tredje jag pratade med (Elena) tog 50E för 30 min med full GFE (DFK, BBBJ, DATY).
Även 2 ggr med henne.

Andra tjejer jag pratade med quotade antingen 50E/30min eller 100E/30min om kyssar skulle ingå.
Vet inte om det är vissa som försöker öka intäkterna överlag eller om jag fick turistpris.

En tjej skulle ha 150E/30min för DFK, BBBJ & DATY och 200E/60min. No deal. Hon var inte lika snygg i mina ögon som sina egna. Eller så var det turistpris deluxe.

Ingen affärsresa denna gången. Eget utlägg.
Allt är väl relativt. Jag hittade direktflyg GBG - Düsseldorf, hyrbil, hotell i Dortmund för ca 6 000 SEK tors - sön.
Betalade lika mycket för en resa till Zürich (utan bil) över ons - fre, och när jag kollar på resa till Berlin från GBG kanske flyg & hotell blir ca en tusing billigare, men eftersom inträde och startpriserna är högre sparar man in pengarna i NRW om man går på rum lika många gånger som jag gjorde under dessa dagarna.

Jag kommer att skriva en sammanfattning efter min kommande recension av den sista dagen på bla ACA Gold. Hoppas den kan besvara lite frågor den med.
Citera
2026-06-23, 21:21
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Dag 3 - avresa

Tro mig när jag säger att jag verkligen försöker hålla texterna (relativt) korta och precisa, men de springer ändå iväg i längd. För det ber jag om ursäkt till dem som suckar vid väggar av text.
Själv är jag en sån jävel som gillar längre beskrivande texter. Då har man något att göra på muggen.

Villa Verena (igen)

Kort & dålig sömn mellan lördagen och söndagen var inte helt optimalt. Men eftersom jag ville få så mycket tid på klubbarna som möjligt innan flyget på kvällen samt att utcheck från hotellet ändå var kl 11 började jag dagen relativt tidigt med ett besök en kvart efter öppning på Verena igen.
Jag ville ha revansch på den lilla rödhåriga lolitan Mihaela.

Redan ca kl 10:15 var det många klienter inne på Verena och några av sofforna där tjejerna väntar var redan tomma. Antagligen pga det något billigare inträdet (20E ist för 30) samt att det inte var så förbaskat varmt än.

En repris med Mihaela.
Samma oengagerade stämning, blåsjobb och sex. Men denna gången gick det vägen för mig och eftersom jag ändå skulle åka blev det en tia i dricks (50E totalt).

Nu mot nästa äventyr!

Acapulco Gold

Fick av någon outgrundlig anledning för mig att lämna in hyrbilen i förtid för jag tänkte att det skulle bli mindre stress än att göra det i anslutning till avgång.
Det blev rätt dyr läxa att lära sig att det är smidigt med Hertz, åtminstone i Düsseldorf.
En vanlig taxi till ACA Gold kostade ca 27 E och en Uber tillbaka sedan kostade ca 16 E.
Pengar som kunde spenderats på bättre saker...

Nåväl, jag anlände till ACA Gold med ca fyra timmar till godo innan jag behövde åka tillbaka till flygplatsen.
Eftersom jag redan var tömd ca en timme tidigare tog jag god tid på mig att strosa runt inne på klubben och utforska den.

Fräschhet och renlighet upplevde jag som en god mellannivå åt det bättre hållet.
Ett stort minus var den påtagliga mögelstanken i duschen, men jag gillade terrassen längst upp.
Gott om soffor i loungen, självservering av dryck och rätt okej mat.

Tjejerna var blandade i åldrar och storlekar. Tänker att det finns någon för alla förutom dem som gillar bimbo-stilen (vilket jag kan göra ibland).
Inte jättemånga vid ankomst men det fylldes på mot eftermiddagen.
Tjejerna var inte alls påstridiga eller ens gick runt och raggade. Mest hälsningar och/eller ögonkontakt med leenden.

Hade försökt läsa på Arnolds rekommendationer och när jag hörde "Katarina" tänkte jag att jag skulle gå med henne!
Hon förklarade att standard var 50E/30min med BBBJ men kyssar kostar 50E extra. Valde standard.

Vi gick till rum nr 1 vilket var det absolut kassaste rum jag upplevt.
Pissvarmt med en trasig fläkt.
Sängen var sönderknullad och hur man än låg var det någon bjälke i ryggen. Inga kuddar eller något annat att vila huvudet på.
Tjejen motsvarade också rummet. BJ't var okej, men det slutade där.
Bad om att få avbryta efter en kvart och skyllde på värmen (vilket också spelade in självklart).
Hon fick sina 50E och var nog också glad att få pila iväg.

Läste sedan att det var ju Karina och inte Katarina som rekommenderades...

I alla fall.
Jag samlade lite kraft med mat och snack med några av de andra gästerna samt smygkollande på de nya tjejerna som tittat in.

Hittade en mycket söt petite tjej i glasögon, men hon verkade mest intresserad av sin mobil. Så orkade inte slita henne från den.
Gick sedan ut på inglasade utedelen på grundplan för en cigg och såg en tjej med ansiktstatueringar på lår & axel, en svag klocka ringde om att jag läst om henne här inne eller på ISG. Kommer dock inte ihåg om det var positivt eller inte, men det spelade ingen roll eftersom en annan gäst högg tag i henne innan jag hann.

Men bakom henne satt en otroligt snygg tjej med ett naturligt utseende, lite uppåtnäsa och en vältränad kropp. Men hon var så inbegripen i samtal med sina kompisar att jag inte fick någon kontakt.
Försökte gå ut och in flera gånger för att fånga hennes intresse, men utan lycka.

Däremot fick jag kontakt med en annan supersöt girl-next-door, rödhårig, petite och med ett sött leende.
Satt mig hos henne och kom fram till att hon kunde knappt varken tyska eller engelska.
Men med lite vilja kom vi upp till ett rum.
Jag bad om nr 10 som jag rekat innan och fann svalt, men likt förbannat hamnade vi i nr 1 igen.
Hur mycket jag än bad och försökte göra mig förstådd ville hon inte byta.

Jaja, på't i alla fall och nu börjar den absolut sämsta sessionen jag varit med om.
Det kan bara sammanfattas med att jag avbröt efter ca 10 min och tyckte att det var mer värt att slänga 50E i sjön än att fortsätta.

Eftersom hela kvällen innan var succé så kan det väl inte vara mer än rätt att denna eftermiddagen gick åt andra hållet. Upp som en sol och ner som en pannkaka eller vad man säger.

Efter det duschade jag, kallade på Uber och for hemåt.
Dock kommer jag ändå vilja komma tillbaka till Aca Gold, mest pga läget till flygplatsen men också för att jag inte kan belasta dem för att jag är novis på att välja tjejer som passar just mig.
Citera
2026-06-23, 22:20
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Sammanfattning och sammanställning

Syfte & mål: Jag fick en idé om att göra en resa till NRW och besöka många olika sorters klubbar för att kunna påvisa att man kan få en trevlig upplevelse för en relativt liten peng.
(Även om det i slutändan blev en något stor utgift för mig personligen)

Minst två sessioner per klubb (vilket det inte alltid blev) för att kostnaden för inträdet inte skulle vara så påtagligt. Samtidigt ville jag också kunna ge bra & uppdaterade recensioner av AO-klubbarna i området för dem som är intresserade.

Jag ville också hitta mina guldkorn som jag kan återkomma till för att kunna pressa kostnaderna.

Ankomst till Düsseldorf/Dortmund
Första kvällen vid ankomst gjorde jag inga besök då jag ville vara med utvilad inför dem.
Jag hämtade ut min bil och körde till Dortmund där jag bokade hotellet eftersom det var ca 1 000 SEK billigare än i Düsseldorf. Detta ledde till att jag kände mig okej med att hyra en bil för ca 900 SEK för hela resan (exklusive bensin som gick på 36E).
Med bil var jag också friare att besöka många klubbar utan att behöva tänka på när sista tåget går och/eller köpa biljetter fram och tillbaka.
Det jag dock inte räknade med var att jag inte hittade den billigare parkeringen jag hade kollat upp utan av lathet parkerade vid Dortmund HB för 13E/dygn.

Dag 1

Grimberg (AO) - inträde 20E + 40E + 50E = 110E. Sunkigt, dålig line-up förutom en tjej, lite off. Kommer ej tillbaka.

Arabella (AO?) - inträde 20E + 40E = 60E. Sunkigt, dålig line-up förutom en tjej, lite off. Kommer ej tillbaka.

Freude39 - inträde 35E. Fräscht, AC, dålig line-up (när jag var där). Kommer att ge det en chans till.

Salome (AO) - inträde 20E + 50E = 70E. Fräscht för att vara RTC-klubb, okej line-up, lite off, trevlig personal. Kan komma att besöka det igen om jag vill spara pengar

Dag 2

Verena (AO) - inträde 30E + 40E = 70E. Semi-fräscht för RTC-klubb, okej line-up, okej lokaler. Kan komma att besöka det igen om jag vill spara pengar och/eller vill göra en snabb session

Penelope - inträde 35E + 120E + 60E + 60E + 110E = 385E (+ 16E i dryck). Fräscht med bra lokaler för kul & relax, trevlig personal, bäst line-up. Kommer definitivt tillbaka

Dag 3

Verena (AO) - inträde 20E + 50E = 70E. Se tidigare.

ACA Gold - inträde 35E + 50E + 50E = 135E. Relativt fräscha lokaler, bra utrymme för relax, finns bättre rum än det jag gick till, bra line-up en söndag fm/em, bra läge till flygplatsen. Kommer att ge det fler chanser

Totala kostnader:

Flyg & flygbuss: 2 741 + 198 = 2 939 SEK
Hotell: 1 890 SEK
Hyrbil + bensin: 816 + 401 = 1 217 SEK
Parkering: 143 + 143 + 121 + 55 = 462 SEK
Taxi: 26 EUR + 187 SEK

Summerat: 6 695 SEK + 26 EUR

Inträden: 4*20 + 30 + 3*35 = 215 EUR
Rum: 5*40 + 5*50 + 2*100 = 610 EUR
Dricks: 70 EUR
Dryck: 16 EUR

Summerat: 911 EUR

Totala utgifter: 6 695 SEK + 937 EUR.

(Notera att växelkursen för mina uttag är olika, därför har jag valt att inte växla summorna i EUR till SEK)

Avslutningsvis:
Jag har gjort två sådana här resor. Denna samt en gång innan till Zürich.
Schweizresan var en dag kortare men ändå ca 6 000 SEK dyrare totalt.

Den uppmärksamma har kanske noterat att det inte finns mat eller cigg med i uppställningen. Detta för att jag köpte cigg i Sverige (billigare) och tog med mig samt åt enbart på klubbarna. Dels ett medvetet val och dels för att aptiten är mindre för min del när det är så varmt som det varit.

Och återigen; jag ber om ursäkt för väggar av text, men förhoppningsvis hjälper dem någon/några att ta sig neråt, fast kanske utan att behöva lägga samma summor jag gjort. Men jag väljer att vara transparent just för att de som budgeterar hårt inte ska bli överrumplade av kostnader man inte tänkt på.

Allt gott!
//DMH
Senast redigerad av DiktorMitHoden 2026-06-23 kl. 22:52.
Citera
2026-06-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiktorMitHoden

Syfte & mål: Jag fick en idé om att göra en resa till NRW och besöka många olika sorters klubbar för att kunna påvisa att man kan få en trevlig upplevelse för en relativt liten peng.
(Även om det i slutändan blev en något stor utgift för mig personligen)
Allt gott!
//DMH

Tack för recensioner.
Intressant läsning
Citera
2026-06-24, 09:52
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:

Dag 1

Grimberg (AO) - inträde 20E + 40E + 50E = 110E. Sunkigt, dålig line-up förutom en tjej, lite off. Kommer ej tillbaka.

Arabella (AO?) - inträde 20E + 40E = 60E. Sunkigt, dålig line-up förutom en tjej, lite off. Kommer ej tillbaka.

Freude39 - inträde 35E. Fräscht, AC, dålig line-up (när jag var där). Kommer att ge det en chans till.

Salome (AO) - inträde 20E + 50E = 70E. Fräscht för att vara RTC-klubb, okej line-up, lite off, trevlig personal. Kan komma att besöka det igen om jag vill spara pengar

Dag 2

Verena (AO) - inträde 30E + 40E = 70E. Semi-fräscht för RTC-klubb, okej line-up, okej lokaler. Kan komma att besöka det igen om jag vill spara pengar och/eller vill göra en snabb session

Penelope - inträde 35E + 120E + 60E + 60E + 110E = 385E (+ 16E i dryck). Fräscht med bra lokaler för kul & relax, trevlig personal, bäst line-up. Kommer definitivt tillbaka

Dag 3

Verena (AO) - inträde 20E + 50E = 70E. Se tidigare.

ACA Gold - inträde 35E + 50E + 50E = 135E. Relativt fräscha lokaler, bra utrymme för relax, finns bättre rum än det jag gick till, bra line-up en söndag fm/em, bra läge till flygplatsen. Kommer att ge det fler chanser

Totala kostnader:

Oj, 8 klubbar på 3 dagar. Halva tiden måste ha gått till resor. Kan inte ha blivit mycket tid över till relax.

Om du var på Freude39 i fredags, så var jag där lördag - måndag. Du missade mig med en dag. Jag hade 7 rum på 3 dagar. helnöjd. 35 grader ute. 20 grader i anläggningen och 18 grader på rummen.
Att du bara såg 8 tjejer där antyder att du måste ha lämnat före kl. 18. De dagar jag var där så fanns det 20 tjejer på kvällen. Helt OK line-up. även om jag saknade 2 av mina stamtjejer. Såg du inte petite bulgariskan Silvia och sköna Monica? Silvia sitter nästan gömd långt inne i loungen och bara väntar på kunder.
Senast redigerad av Arnold15 2026-06-24 kl. 09:56.
Citera
2026-06-24, 17:29
Medlem
kaks avatar
Citat:
Tack för en bra recension. Själv har jag drömt om en resa till NRW länge, men men det har fortfarande inte blivit av.
Jag hade länge siktet inställt mot Babylon i Elsdorf. Mest pga av att de då hade bilder på tjejerna på hemsidan med kommentarer och utbud. Fanns ett par snygga svarta tjejer som erbjöd analt. Tyvärr skrivs det inte så mycket om det stället längre.
Senast redigerad av kak 2026-06-24 kl. 17:32.
Citera
2026-06-25, 17:46
Medlem
Citat:

/.../

Totala kostnader:

(Notera att växelkursen för mina uttag är olika, därför har jag valt att inte växla summorna i EUR till SEK)
/.../

Jag har för enkelthetens skull räknat med 1 € = 11 SEK och får att kalaset kostade cirka 17002 SEK.

Det kanske låter mycket, men om jag har förstått rätt så är det för 12 knull och 17002/12 ≈ 1417 SEK per knull. Med tanke på priserna i Sverige (eller i Danmark) så är det prisvärt och även i Sverige (eller Danmark) tillkommer reskostnader.
Citera
2026-06-25, 22:25
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Oj, 8 klubbar på 3 dagar. Halva tiden måste ha gått till resor. Kan inte ha blivit mycket tid över till relax.

Med bil var den längsta resan ca 30 min, sedan var det max 15 min mellan klubbarna och även till basen (hotellet).
Men jo, heldag 1 var en hel del hattande även om jag hade några timmar på dels Freude och dels Salome (mest relax här dag 1).

Dag två blev ”bara” två klubbar varav den första var in & ut nästintill.
Alltså fullt fokus på relax på Penelope.

Kommande resa till NRW går i relaxens tecken nu när jag hittat favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15

Om du var på Freude39 i fredags, så var jag där lördag - måndag. Du missade mig med en dag. Jag hade 7 rum på 3 dagar. helnöjd. 35 grader ute. 20 grader i anläggningen och 18 grader på rummen.
Att du bara såg 8 tjejer där antyder att du måste ha lämnat före kl. 18. De dagar jag var där så fanns det 20 tjejer på kvällen. Helt OK line-up. även om jag saknade 2 av mina stamtjejer. Såg du inte petite bulgariskan Silvia och sköna Monica? Silvia sitter nästan gömd långt inne i loungen och bara väntar på kunder.

Ah rackarns att jag missade dig!
Hade varit trevligt att få höra om dina erfarenheter & äventyr.

Men helt korrekt, lämnade nog precis före kl 18 då jag skymtade tjejer jag inte sett under timmarna innan.
Men hade redan bestämt mig för att fly fältet och framför allt den påstridiga turkiskan.
Någon du vet/blivit utsatt för?
Senast redigerad av DiktorMitHoden 2026-06-25 kl. 22:39.
Citera
2026-06-25, 22:37
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Tack för en bra recension. Själv har jag drömt om en resa till NRW länge, men men det har fortfarande inte blivit av.

Åk bara åk!
Det finns ju bra underlag på de större klubbarna och kan säkert hitta något som passar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Jag har för enkelthetens skull räknat med 1 € = 11 SEK och får att kalaset kostade cirka 17002 SEK.

Det kanske låter mycket, men om jag har förstått rätt så är det för 12 knull och 17002/12 ≈ 1417 SEK per knull. Med tanke på priserna i Sverige (eller i Danmark) så är det prisvärt och även i Sverige (eller Danmark) tillkommer reskostnader.

Tack för din uträkning, det känns någorlunda bättre nu med snittpriset 😁
Ska man dra ytterligare jämförelser är 1 417 SEK ungefär 957 DKK.
Vilket, beroende av klinik & tjej, inte ger lika mycket ”värde” som damerna i Tyskland ger.
Och som du säger så tillkommer även reskostnader ner till DK.

Min kommande resa kommer inte innebära 12 sessioner på 2.5 dagar, utan mer fokus på relax och kvalitet.
Vilket förvisso drar ner totala kostnaderna, men ökar snittpriset.

Men ska man verkligen knulla billigt och ofta är ju AO/RTC-klubbarna ett val.
Man kan ju även be om kondom såsom jag gjorde.
Citera
2026-06-26, 10:43
Medlem
Citat:
Tack för din uträkning, det känns någorlunda bättre nu med snittpriset 😁
Ska man dra ytterligare jämförelser är 1 417 SEK ungefär 957 DKK.
Vilket, beroende av klinik & tjej, inte ger lika mycket ”värde” som damerna i Tyskland ger.
Och som du säger så tillkommer även reskostnader ner till DK.

Min kommande resa kommer inte innebära 12 sessioner på 2.5 dagar, utan mer fokus på relax och kvalitet.
Vilket förvisso drar ner totala kostnaderna, men ökar snittpriset.

Men ska man verkligen knulla billigt och ofta är ju AO/RTC-klubbarna ett val.
Man kan ju även be om kondom såsom jag gjorde.

Av olika skäl har jag inte kommit iväg på en resa till NRW sedan mitt senaste besök på FKK Luderland. (Schieferhof har tyvärr fått stänga då de inte fick fortsätta med verksamhet i ett villaområde) för några år sedan. Dina recensioner får mig att bli än mer angelägen att se till att komma iväg. Till skillnad från dig kommer jag dock inte att be om kondom. Jag är inte heller säker på att jag mäktar med lika många sessioner per dag.

Du hade hyrbil, men som jag konstaterade i min recension av Luderland är det, som svensk, lite surrealistiskt att se parkeringarna utanför de olika bordellerna, där man öppet kan se vilka bilar som står där. I Sverige skulle säkert aktivister vara framme!
Citera
2026-06-28, 18:25
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:

Ah rackarns att jag missade dig!
Hade varit trevligt att få höra om dina erfarenheter & äventyr.

Men helt korrekt, lämnade nog precis före kl 18 då jag skymtade tjejer jag inte sett under timmarna innan.
Men hade redan bestämt mig för att fly fältet och framför allt den påstridiga turkiskan.
Någon du vet/blivit utsatt för?

Det finns flera som pratar turkiska på Freude. De är i allmänhet från Bulgarien.

Känner till utbudet ganska väl på klubben. Bra på kvällar framför allt.
Många från ACA Prime i Velbert - som fortfarande är stängt för renovering. Vet inte när Prime öppnar igen (du frågade om detta i en annan tråd).
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in