2026-06-25, 22:09
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det villkoret (att kondom ska användas, annars inget sex) är så extremt kopplat till själva sexakten. I synnerhet som han direkt efter utlösningen sa till henne att han inte hade använt kondom. Det är direkt utstuderat. Han ville ha sex utan skydd. Helt klart. Oavsett vad hon ville. Han sket i hennes vilja till skydd. och säger sedan direkt när det har gått för honom att han sket i hennes uttryckliga begäran om kondom. Det fanns inget samtycke till sex utan kondom = våldtäkt.

Men om du ligger med en tjej och lovar henne förhållande, då det är villkoret för sex. Så kan man ju se det som att ni är ihop när ni har sex och några timmar efter och sedan gör du slut genom att ghosta henne. En åklagare hade aldrig väckt åtal kring detta. Och hade du lovat henne ett långvarigt förhållande. Så har du ju rätt att ångra dig. Återkalla ditt samtycke till förhållande, så att säga. Som sagt. Ingen åklagare hade väckt åtal i denna fråga. Det finns liksom inget olagligt i att vilja göra slut efter sex.

Han borde varit smart och villkorat sexet med att hon inte skulle anmäla honom för våldtäkt efteråt. Då hade de båda fått skaka galler.
Citera
2026-06-25, 22:09
Medlem
Citat:
Du är alltså helt ok med att kvinnor ljuger för dig om skydd och gör dig till farsa ofrivilligt och ger dig könssjukdomar, ostraffat. Bra, då vet vi.
Det skulle inte vara våldtäkt och fängelse i 3 år iallafall.
Citera
2026-06-25, 22:11
Medlem
Citat:
Det villkoret (att kondom ska användas, annars inget sex) är så extremt kopplat till själva sexakten.

Att någon ljuger om att vara oskuld är också extremt kopplat till sexakten. Jag kanske bara ville ha sex för att jag ville spräcka en mödomshinna, och jag kanske är extremt rädd för könssjukdomar. Sen visade det sig att hon inte alls var oskuld och jag fick klamydia, då skulle jag känna mig jävligt våldtagen.
Citera
2026-06-25, 22:12
Medlem
glockenreins avatar
Nej, om samtycket är villkorat att han har kondom är det våldtäkt om han skippar den. Inte orimligt någonstans! Brudar bestämmer själva på vilka villkor de vill knulla och respekterar man inte det får man skaka galler (om man blir dömd, vilket man i princip aldrig blir till skillnad från vad vissa dumhuvuden tror lol).
Citera
2026-06-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Att någon ljuger om att vara oskuld är också extremt kopplat till sexakten. Jag kanske bara ville ha sex för att jag ville spräcka en mödomshinna, och jag kanske är extremt rädd för könssjukdomar. Sen visade det sig att hon inte alls var oskuld och jag fick klamydia, då skulle jag känna mig jävligt våldtagen.

Så, du skulle alltså känna dig våldtagen i det fallet. Ja, men dåså. Varför tramsar du i detta ärendet för? Då borde du ju fatta att kvinnan i det här fallet har blivit våldtagen och att domen är korrekt. Bra.
Citera
2026-06-25, 22:14
Avstängd
John.Glantons avatar
Oklokt att inte använda kondom. Han hade kunnat få barn med en idiot, och det vet vi ju alla att det inte är särskilt skoj.
Citera
2026-06-25, 22:14
Medlem
Blir guld när denna våldtäktsman ska berätta för de andra i finkan varför han sitter där han sitter
Citera
2026-06-25, 22:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det villkoret (att kondom ska användas, annars inget sex) är så extremt kopplat till själva sexakten. I synnerhet som han direkt efter utlösningen sa till henne att han inte hade använt kondom. Det är direkt utstuderat. Han ville ha sex utan skydd. Helt klart. Oavsett vad hon ville. Han sket i hennes vilja till skydd. och säger sedan direkt när det har gått för honom att han sket i hennes uttryckliga begäran om kondom. Det fanns inget samtycke till sex utan kondom = våldtäkt.

Men om du ligger med en tjej och lovar henne förhållande, då det är villkoret för sex. Så kan man ju se det som att ni är ihop när ni har sex och några timmar efter och sedan gör du slut genom att ghosta henne. En åklagare hade aldrig väckt åtal kring detta. Och hade du lovat henne ett långvarigt förhållande. Så har du ju rätt att ångra dig. Återkalla ditt samtycke till förhållande, så att säga. Som sagt. Ingen åklagare hade väckt åtal i denna fråga. Det finns liksom inget olagligt i att vilja göra slut efter sex.

”När XXX berättade att han hade kommit i henne fick hon panik, försökte knuffa bort honom, började skrika på honom och sprang sedan in i badrummet”, står det i tingsrättens dom.
Efter händelsen skrev kvinnan ett meddelande till mannen på Whatsapp: ”Hur många gånger har jag sagt åt dig att använda den jävla kondomen?”

Detta tycker jag mycket mer pekar på att det är själva sprutet i utan kondom som är det kvinnan blir arg på. Tror hon vet att han körde utan kondom för det verkar ju ha hänt flera gånger tidigare. Och då utan anmälan.

Låt säga så här då. Kvinnan går med på sex på villkoret att mannen ska spruta inne i henne? Villkorat sex där villkoret är sprut inne i kvinnan. De har sex och när det är dags drar mannen ur och kommer på golvet.
Är det en våldtäkt enligt dig då det inte fanns samtycke till sex utan sprut i musen?
Citera
2026-06-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Ännu en anledning till att endast ta tjejer i tvåan. Vaginalt är för amatörer. Ni kan tacka mig senare!

Menar du att "grov våldtäkt" är roligare att åka dit för?!
Citera
2026-06-25, 22:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Att strunta i att använda kondom trots att det är överenskommet är förstås ett jävla ofog och det är fullt rimligt att det även betraktas som ett brott eftersom kondomer inte bara skyddar mot graviditet utan även diverse sjukdomar, men frågan är väl om det verkligen borde klassas som just våldtäkt?

Vad jag har lite svårt för är att man breddar vissa väl etablerade rubriceringar så till den milda grad att de slutligen säger väldigt lite om vad som faktiskt har skett i ett aktuellt fall. Nu för tiden kan våldtäkt vara allt ifrån att någon byter ställning i sängen utan att uttryckligen be om lov, trots att sex rent generellt var frivilligt, till att någon blir överfallen och halvt ihjälslagen i en park.

Det vore i min mening på sin plats med fler rubriceringar så att våldtäkt även juridiskt innebär vad de flesta föreställer sig när de hör det ordet, dvs. att någon tvingat en annan till sex med våld eller hot om våld. Det betyder förstås inte att allt annat som idag räknas som våldtäkt borde vara lagligt, bara att det kanske borde rubriceras som något annat.
Citera
2026-06-25, 22:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om du säger "jag har bara sex med dig utan kondom om du är oskuld. Annars vill jag använda kondom". Och hon säger "jag är oskuld". Ni ligger med varandra utan kondom. Du kommer i henne. Och precis då säger hon "du förresten, jag har legat med 200 män och har aldrig testat mig för könssjukdomar". Så ja, då hade du haft fog att anmäla henne för våldtäkt. Eftersom villkoret var:
Oskuld, ok med sex utan kondom. Icke oskuld så ska kondom användas.

Men vad har detta med fallet att göra?

Att du håller på med dina eventuella könssjukdomar fortfarande. Om det är konstaterat att mannen inte har någon könssjukdom då? Hur blir det då?

Tycker du det är värre om någon medvetet sprider en könssjukdom?
Citera
2026-06-25, 22:20
Avstängd
John.Glantons avatar
Har man öht brytt sig om att bevisa att kvinnan ens är fertil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in