2026-06-25, 20:54
Bannlyst
Hej, en fråga..varför har vissa spelare någon "bh liknande" kort tröja under spelartröjan?
Fyller den någon funktion?
2026-06-25, 20:59
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killitorgrillit
Hej, en fråga..varför har vissa spelare någon "bh liknande" kort tröja under spelartröjan?

GPS/data-insamling
2026-06-25, 21:00
Medlem
Citat:
Tror att det är någon form av väst som läser av spelarnas maxhastigheter, hur långt dom sprungit i matchen, puls etc. Men kan ha fel.
2026-06-25, 21:00
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av effezen
Har inte sett nån av Japans matcher det här mästerskapet. Läst mig till att de spelar fartfylld offensiv fotboll dock. Tror att det kan bli en underhållande match och optimist som jag är så tror jag att Sverige kommer att svara upp bra. Effezen kommer inte att vara först på kontoret i morgon.
Japanesernas medellängd har ökat gentemot deras tidigare landslag. Ett par knattar i anfallet fortfarande, men en backlinje runt 180 cm i medel.

Totalt sett är Sveriges fysiska företräden klart större, så hårda närkamper borde vara till vår fördel.

Här finns matchvikter och kroppslängd: https://www.espn.com/soccer/team/squad/_/id/627/japan
2026-06-25, 21:01
Medlem
Citat:
GPS. Analysverktyg för rörelsedata gissar jag. Ungefär som en sån där sportklocka.
2026-06-25, 21:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
2-1
2-0

Till de överskattade svennarna. Hoppet lever än hos mig av någon anledning.

Tror också det kan bli en knapp svensk vinst och Brasilien i sextondelsfinalen.
Det förmodas att Japans förbundskapten Moriayasu kommer att rotera laget radikalt.

https://www.tntsports.co.uk/betting/tips/japan-vs-sweden-prediction-tips-and-odds-world-cup-2026/

Citat:
The big story heading into this fixture is the scale of the expected Japanese rotation. Moriyasu is set to make seven changes to the starting eleven, resting key performers Ueda, Kamada, Ito, Keito Nakamura, Ko Itakura, Takehiro Tomiyasu and Hiroki Ito. Only goalkeeper Zion Suzuki and midfielders Ao Tanaka and Kaishu Sano are likely to retain their places.

The expected defensive replacements Shogo Taniguchi (39 caps), Junnosuke Suzuki (seven caps) and Tsuyoshi Watanabe (12 caps) have a combined 58 international appearances between them, compared with 112 for the first-choice trio. Koki Ogawa, who has 11 goals in 16 caps, is expected to lead the line in place of the prolific Ueda.

Moriyasu clearly has one eye on the knockout rounds, and the gamble could pay off provided the reserve players perform at a level sufficient to avoid defeat. The depth of the Japanese squad is respectable, but the step down in experience is significant.

Tror det blir en eller två ändringar i Potters startelva. Det snackas ju om Besfort Zeneli, som var "fnittrig" på en presskonferens - han torde väl gå in på Benjamin Nygrens plats i så fall.
2026-06-25, 21:06
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Då blir det nattvaka igen! Heja Sverige
Så sent blir det inte, runt 3 slutar matchen
Själv har jag inte bestämt mig än om jag ska sitta uppe och kolla matchen.
2026-06-25, 21:08
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Sjukt jobbig tid. Om matchen börjat t ex 04.00 hade man kunnat sätta klockan och se den innan arbetet, men nu kommer skiten mitt min sömn.

Kliv upp och slå på matchen vid lämplig tid?
2026-06-25, 21:08
Medlem
Vilken spelare i det svenska landslaget ligger närmast till att fä rött kort?. Har vi någon spelare som kan tappa besinningen och gå helt överstyr?.
2026-06-25, 21:10
Medlem
Tearsinrains avatar
Känns ju olustigt att man ska hoppas på oavgjort eller en liten förlust. Blir ju inte ens att hurra om Sverige skulle göra 1-0 i 99e minuten...
2026-06-25, 21:11
Medlem
Har stängt praktiken imorgon för att kunna se denna matchen får fan hoppas att den levererar.

Japans 3-0 mål mot Tunisien är nog ett av VM:s snyggaste, eller åtminstone snyggaste framspelning.

https://youtu.be/V7z6uzD91Ao?t=79

Känns som att Japan kan verkligen lura byxorna av Sverige som är större och stelare.

Sveriges presskonferens inför Japan:

https://www.youtube.com/watch?v=HKJQwM0XCGc
2026-06-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Japanesernas medellängd har ökat gentemot deras tidigare landslag. Ett par knattar i anfallet fortfarande, men en backlinje runt 180 cm i medel.

Totalt sett är Sveriges fysiska företräden klart större, så hårda närkamper borde vara till vår fördel.

Här finns matchvikter och kroppslängd: https://www.espn.com/soccer/team/squad/_/id/627/japan
Den här matchen gör Gustaf Lagerbielke mål alltså..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in