Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det är lite larvigt att prata om att klimatet är ”olidligt”.
Mätdata visar energiobalansen svart på vitt och aktuell forskning ger en tydlig bild av hur energibidragen fördelas. Att tjafsa mot det med tramsargument som dina är faktiskt obegripligt. Det är något riktigt skruvat med klimataktivister.
Inte om man dör av det. Då är det
bokstavligen olidligt; outhärdligt. Eller vilket ord föredrar du? Man måste väl inte nödvändigtvis lägga in en massa känslomässiga värderingar i allt som sker..? Jag föredrar att hålla mig till fakta.
Antingen är vädret behagligt: då trivs man och mår gott. Eller så är det olidligt - som i sahara eller antarktis t ex - då flyttar man helst nån annanstans. Men det tycker du alltså är..... töntigt? Inte tillräckligt coolt?
Jag tänker att coolhet och väder inte hör ihop över huvud taget. Väder kan liksom inte vara "töntigt" i min värld - det bara är vad det är
För övrigt är jag inte klimataktivist. Jag är bara medveten om att vi just nu befinner oss mitt i en klimatkris, och att det snart kommer välla in en massa klimatflyktingar i Sverige. Förstår du det också, eller är du i total förnekelse pga att du har hakat upp dig på själva ANLEDNINGARNA till klimatkrisen?