2026-06-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Det fetade får du gärna utveckla.

Demokratiargumentet är kanske litet magstarkt att komma med från just dig: (FB) Bör rösträtten viktas efter utbildningsnivå?

Hur svårt ska det vara att förstå. Finns det inga hyresrätter kan inte mindre bemedlade svenskar flytta till dessa områden säkert många av dem sympatiserar med sd.

Demokrati handlar inte enbart om absoluta röst tal. För att kunna fungera i en demokrati behöver du också ta till dig kunskap om det som ska beslutas. Vad säger att 25 procent av villaägarna vet bättre än de andra 75 procenten?
Citera
2026-06-25, 18:08
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Hur svårt ska det vara att förstå. Finns det inga hyresrätter kan inte mindre bemedlade svenskar flytta till dessa områden säkert många av dem sympatiserar med sd.

Demokrati handlar inte enbart om absoluta röst tal. För att kunna fungera i en demokrati behöver du också ta till dig kunskap om det som ska beslutas. Vad säger att 25 procent av villaägarna vet bättre än de andra 75 procenten?

Förslaget om tvångsblandning handlar inte om att hjälpa mindre bemedlade svenskar, dessa struntar de rödgröna fullständigt i. Grattis till att inte ens ha förstått det mesta basala.

Förmodar att du menar: "röstetal"?

Handlar inte bara om villaägare, men om så vore så är villaägare generellt betydligt mer kapabla än hyresrättsinnahavare.
Citera
2026-06-25, 18:14
Medlem
Citat:
Förslaget om tvångsblandning handlar inte om att hjälpa mindre bemedlade svenskar, dessa struntar de rödgröna fullständigt i. Grattis till att inte ens ha förstått det mesta basala.

Förmodar att du menar: "röstetal"?

Handlar inte bara om villaägare, men om så vore så är villaägare generellt betydligt mer kapabla än hyresrättsinnahavare.

Di har köpt sd argumenten med hull och hår och är medlem av sekten så förstår om du tycker detta är svårt. Men det finns oönskade bieffekter som jag nämner.
Citera
2026-06-25, 18:22
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Det bor över 50% av Sveriges befolkning i Villor ,radhus och parhus . Många har bott där i generationer. Hur inbillar du dig att det skulle bli populärt att förtäta områden med hyreskaserner ? Hur är det förenat med en demkratitanke öht ? Det är en riktig såssigt hjärnsläpp av bibliska proportioner. Hon som driver detta (Lawen Redar) måste ha öppnat en partimanual från 40-talet då tanken var att blanda klass genom att bygga olika boendeformer i förorterna. Men DET har aldrig FUNGERAT sedan början på 2000-talet då förorternas hyreskaserner fylldes på med nyanlända , en viss del av dem flyttade därifrån så fort de hade ekonomiska möjligheter , och lediga lägenheter fylldes snabbt med nya nyanlända som inte har stora chanser att någonsin ta sig därifrån för egen maskin.
Citera
2026-06-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det bor över 50% av Sveriges befolkning i Villor ,radhus och parhus . Många har bott där i generationer. Hur inbillar du dig att det skulle bli populärt att förtäta områden med hyreskaserner ? Hur är det förenat med en demkratitanke öht ? Det är en riktig såssigt hjärnsläpp av bibliska proportioner. Hon som driver detta (Lawen Redar) måste ha öppnat en partimanual från 40-talet då tanken var att blanda klass genom att bygga olika boendeformer i förorterna. Men DET har aldrig FUNGERAT sedan början på 2000-talet då förorternas hyreskaserner fylldes på med nyanlända , en viss del av dem flyttade därifrån så fort de hade ekonomiska möjligheter , och lediga lägenheter fylldes snabbt med nya nyanlända som inte har stora chanser att någonsin ta sig därifrån för egen maskin.

Många vill bo kvar i området även när man tycker villan är för jobbig. Jag kan tänka mig sälja om jag kan bo kvar och få loss ett gäng härliga miljoner.
Citera
2026-06-25, 18:33
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Di har köpt sd argumenten med hull och hår och är medlem av sekten så förstår om du tycker detta är svårt. Men det finns oönskade bieffekter som jag nämner.

Märker att jag pratar med en särskrivare utan bildning, jag smulade precis sönder ditt nonsens som inte ens borde få godkänt på grundskolenivå.

Rödgrön röra har öst in miljontals analfabeter i landet, hur i helvete har det hjälpt mindre bemedlade svenskar?

Nu är det dags för självägande svenskar att TVINGAS till att smaka på samma medicin som mindre bemedlade svenskar redan fått smaka på i decennier.

Hur i helvete kan man vara så blåst att man inte begriper detta?

Vad tjänar du på detta? Förmågan till konsekvenstänk är totalt icke-existerande hos fåntrattar som dig.

Det enda du kan är att LYDA oavsett konsekvenser och du kallar människor som tänker fritt för sekt?
Citera
2026-06-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag bor själv i ett sådant område , Göteborg första ABC område med mycket blandade boendeformer , precis som du beskrev.

Tanken fungerade inte ens på 50-60 talet när det byggdes blandorten av det slaget, och det fungerar ännu sämre idag. De som äger bostaden, radhus eller villan vill absolut inte ha förtätat med hyresrätter mitt i just DERAS område .

Gissar vem som har flest andelar (sd) röster i just dessa områden ? Yepp, du gissade fel - Det är ägare till BR, radhus och villor i anslutning till Invandrarhyrekaserner de lever tätt intill på . SD har en stor väljarbas där och de är bekymrade över (s) konstiga plötsliga påhitt. Så, nej. det fungerar inte. Ett mycket dåligt förslag. Det ska fortsatt vara ett privilegium att komma till en ägt bostad som man har kvalificerat sig till av egen maskin
Det fungerade utmärkt. Skolan var även blandad med barn från olika boendeformer med både rika, mellanklass och fattiga föräldrar. Det är inte så att man bygger vartannat hus med lägenheter och sedan villa utan man bygger de i klump men mixat på området. Det är inte heller så att det finns mark över i ett villaområde idag utan i så fall om det finns industri som rivs och ska ersättas. Detta är typisk valpropaganda utan bäring från både S och SD. SD går knappast sina väljares väg utan det är propaganda från M som vill segregera befolkningen, men då inte med svenskar och invandrare utan rika och fattiga.
Citera
2026-06-25, 18:39
Medlem
Citat:
Märker att jag pratar med en särskrivare utan bildning, jag smulade precis sönder ditt nonsens som inte ens borde få godkänt på grundskolenivå.

Rödgrön röra har öst in miljontals analfabeter i landet, hur i helvete har det hjälpt mindre bemedlade svenskar?

Nu är det dags för självägande svenskar att TVINGAS till att smaka på samma medicin som mindre bemedlade svenskar redan fått smaka på i decennier.

Hur i helvete kan man vara så blåst att man inte begriper detta?

Vad tjänar du på detta? Förmågan till konsekvenstänk är totalt icke-existerande hos fåntrattar som dig.

Det enda du kan är att LYDA oavsett konsekvenser och du kallar människor som tänker fritt för sekt?

Inte mycket av de du säger är sant. Miljontals analfabeter?
Citera
2026-06-25, 18:44
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Inte mycket av de du säger är sant. Miljontals analfabeter?

Vad som viktigt är: Vad tjänar du som svensk (eller för den delen skötsam nysvensk) på tvångsblandningen?

Det ska för övrigt vara "DET", inte "DE".

Ca 780K analfabeter dräller omkring i Sverige idag tack vare din politik.
Citera
2026-06-25, 18:55
Medlem
Citat:
Vad som viktigt är: Vad tjänar du som svensk (eller för den delen skötsam nysvensk) på tvångsblandningen?

Det ska för övrigt vara "DET", inte "DE".

Ca 780K analfabeter dräller omkring i Sverige idag tack vare din politik.

Så de sjönk till 700k… Då kan jag meddela dig att av de utgörs 400k av svenskar som har problem så kallad funktionell analfabetism. Det vill säga de som man förr kallade hade läs- och skrivsvårigheter.

Vad jag lånar på detta är att det finns fler boende former. Tvångsbladningen är skrämselpropaganda sossarna har backat om detta men sd kör på för att locka idioter att rösta på dem.
Citera
2026-06-25, 19:05
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Så de sjönk till 700k… Då kan jag meddela dig att av de utgörs 400k av svenskar som har problem så kallad funktionell analfabetism. Det vill säga de som man förr kallade hade läs- och skrivsvårigheter.

Vad jag lånar på detta är att det finns fler boende former. Tvångsbladningen är skrämselpropaganda sossarna har backat om detta men sd kör på för att locka idioter att rösta på dem.

Att vara snäppet bättre än analfabet (som du) betyder inte direkt = högintelligent.

"Lånar på detta"???

Finns fler "boende former" (särskrivning)? Ja det tror jag ingen har missat???

Du litar alltså mer på (S) än på Tidö som varnar för tvångsblandning?

Inte nog med det du valarbetar dessutom för (S) trots att du tidgare beskrivit dig som höger.

För övrigt är jag inte SD jag är partilös höger och kommer rösta L i höst.
Citera
2026-06-25, 19:13
Medlem
Citat:
Att vara snäppet bättre än analfabet (som du) betyder inte direkt = högintelligent.

"Lånar på detta"???

Finns fler "boende former" (särskrivning)? Ja det tror jag ingen har missat???

Du litar alltså mer på (S) än på Tidö som varnar för tvångsblandning?

Inte nog med det du valarbetar dessutom för (S) trots att du tidgare beskrivit dig som höger.

För övrigt är jag inte SD jag är partilös höger och kommer rösta L i höst.

Du har svårt att bemöta i sak och hänger upp dig på petitesser som den skatans telefonen ställer till med.

Bra då kastar du din röst i sjön. En röst på L är nämligen en röst på V….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in