Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
SD vill att villaägare och BRF ska ha veto mot hyresbostäder bland sina hus men inte att tvärtom ska gälla. Där jag växte upp på 60-talet blandade man alla möjliga boformer på samma område. Där låg villor, radhus, bostadsrätter, hyreshus och så lite affärer, daghem, skola, post och annat. När man sedan byggde vidare på 70-talet kom även vårdcentral, tandläkare, jourbutik och bibliotek på nybyggda områden. SD vill upprätthålla klassområde och ser ner på dem som gjort dem stora.
Jag bor själv i ett sådant område , Göteborg första ABC område med mycket blandade boendeformer , precis som du beskrev.
Tanken fungerade inte ens på 50-60 talet när det byggdes blandorten av det slaget, och det fungerar ännu sämre idag. De som äger bostaden, radhus eller villan vill absolut inte ha förtätat med hyresrätter mitt i just DERAS område .
Gissar vem som har flest andelar (sd) röster i just dessa områden ? Yepp, du gissade fel - Det är ägare till BR, radhus och villor i anslutning till Invandrarhyrekaserner de lever tätt intill på . SD har en stor väljarbas där och de är bekymrade över (s) konstiga plötsliga påhitt. Så, nej. det fungerar inte. Ett mycket dåligt förslag. Det ska fortsatt vara ett privilegium att komma till en ägt bostad som man har kvalificerat sig till av egen maskin