Igår, 18:06
  #123289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
THs dna er funnet flere steder sentralt på åstedet, i knehasene på buksene hennes og under borrelåsen på hennes sandal.

Ikke så rart det da, det er tråss alt hans bopel igjennom en 2-3 tiår. Når jeg rydder min kones bukse fra baderomsgulvet, å hiver den i skittentøysdunken så planter sikkert jeg også mitt dna på buksa hennes. Om jeg flytter skoene hennes fra gulvet til skohylla så skjer vel sikkert det samme. Hva er så mistenkelig med dette? Det sentrale åstedet er hans hjem.
Citera
Igår, 19:00
  #123290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er lett å være etterpåklok hvis man tenker seg å være i THs sko for å forstå det hele.
THs DNa kan være avsatt i forbindelse med drapet på henne, men det kan også være avsatt i forbindelse med opprydding eller stagging av åsted. Sønnen kan ha vært involvert. Det kan hende at ting ikke gikk etter planen. Vi må huske på denne hytteturen som ble utsatt, en slektning med falsk forklaring ang møte på Lillehammer, og at politiet også har sagt at de har holdepunkter for å si at drapet skulle skje ved et tidligere tidspunkt, og kanskje var dette i forbindelse med når TH var i Kina.

Det enkle er ofte det beste. Hans dna ble nok avsatt i forbindelse med drapet på henne, i basketaket som oppsto når hun satte seg til motverge. Når liket av henne ble slept mot ytterdøren i boligen. Når hun ikke ville tråkke ut av sandalene og ta av seg buksene. Det er nok her forklaringen ligger på hvorfor TH visste at undertøyet hennes lå sammen med buksene hennes under et håndkle han hevder å ikke ha rørt ved også.

Jeg tror ikke sønnen er involvert i drapet på henne. Men jeg utelukker det ikke helt. Og jeg tror det eneste som gikk «galt» var at hun satte seg mer til motverge enn forutsatt og at hun etter sin død raskt begynte å lekke urin/avføring. Det ledet til et kaotisk åsted som bevitner et drap og ikke en kidnapping.
Citera
Igår, 19:12
  #123291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke så rart det da, det er tråss alt hans bopel igjennom en 2-3 tiår. Når jeg rydder min kones bukse fra baderomsgulvet, å hiver den i skittentøysdunken så planter sikkert jeg også mitt dna på buksa hennes. Om jeg flytter skoene hennes fra gulvet til skohylla så skjer vel sikkert det samme. Hva er så mistenkelig med dette? Det sentrale åstedet er hans hjem.

Du kan gi meg 100 plausible og mindre plausible forklaringer på hvordan han kan ha avsatt sitt dna i sitt eget hjem og på hennes eiendeler. Det leder ingen vei. Han avsatte sitt blod den dagen. Så kan du komme med at blod ikke kan tidfestes. Jeg hører deg argumentere allerede. Men heller ikke det endrer noe ved noe som helst.
Citera
Igår, 22:01
  #123292
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke så rart det da, det er tråss alt hans bopel igjennom en 2-3 tiår. Når jeg rydder min kones bukse fra baderomsgulvet, å hiver den i skittentøysdunken så planter sikkert jeg også mitt dna på buksa hennes. Om jeg flytter skoene hennes fra gulvet til skohylla så skjer vel sikkert det samme. Hva er så mistenkelig med dette? Det sentrale åstedet er hans hjem.

Jeg har stilt meg selv spørsmålet - ville TH virkelig blitt sittende fengslet dersom 9.14-samtalen ikke hadde funnet sted?
Citera
Idag, 01:35
  #123293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har stilt meg selv spørsmålet - ville TH virkelig blitt sittende fengslet dersom 9.14-samtalen ikke hadde funnet sted?

Godt spørsmål.

Det avhenger av hva slags informasjon politiet fikk ut av Anne-Elisabeths mobiltelefon.

Jeg har fremdeles problemer med å tro på at politiet har frigitt analyseresultatene fra telefonen. Altså at det som er kjent, bevegelser på telefonen frem til 10:07, hvis jeg ikke husker feil. At disse opplysningene opprinnelig var tenkt som mediestrategi. Som på ett eller annet vis ble hengende ved saken.

Så, jeg vet ikke.
Citera
Idag, 07:20
  #123294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har stilt meg selv spørsmålet - ville TH virkelig blitt sittende fengslet dersom 9.14-samtalen ikke hadde funnet sted?

Godt spørsmål. Men med det lille vi vet, er det vanskelig å stole på sønnen.
Citera
Idag, 08:16
  #123295
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Godt spørsmål.

Det avhenger av hva slags informasjon politiet fikk ut av Anne-Elisabeths mobiltelefon.

Jeg har fremdeles problemer med å tro på at politiet har frigitt analyseresultatene fra telefonen. Altså at det som er kjent, bevegelser på telefonen frem til 10:07, hvis jeg ikke husker feil. At disse opplysningene opprinnelig var tenkt som mediestrategi. Som på ett eller annet vis ble hengende ved saken.

Så, jeg vet ikke.

Tanken min er at man gjentok dette med "siste sikre" eller "siste kjente" livstegn så standhaftig at det ble hengende ved saken som det avgjørende punktet når det kom til TH sitt alibi. Fordi han ble sett ankomme jobb mens hun angivelig fremdeles var i live. Men om bilen hans ikke var blitt fanget på kamera før ti minutter etterpå, eller telefonsamtalen med sønnen ble tatt mens han fremdeles var hjemme, så ville jo ikke dette gitt politiet noe bedre bevis på at han evt. sto bak. Han kunne rent teoretisk sett vært 20 meter fra huset da hun forsvant, og politiet ville fremdeles slite med å bevise at han sto bak. Altså - satt helt på spissen - så kunne han vært i kjelleren da hun forsvant. Eller i garasjen.

Det samme gjelder forsåvidt også for SE og hans posisjon. Siden politiet etter sigende ikke har greid å sikre seg ekstra teledata som bekrefter hans påstander, vil de også slite med å bevise at han var noen andre steder enn han sier. Med mindre, selvsagt, de har andre typer beviser, f.eks. video eller fysiske spor.
Citera
Idag, 11:36
  #123296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tanken min er at man gjentok dette med "siste sikre" eller "siste kjente" livstegn så standhaftig at det ble hengende ved saken som det avgjørende punktet når det kom til TH sitt alibi. Fordi han ble sett ankomme jobb mens hun angivelig fremdeles var i live. Men om bilen hans ikke var blitt fanget på kamera før ti minutter etterpå, eller telefonsamtalen med sønnen ble tatt mens han fremdeles var hjemme, så ville jo ikke dette gitt politiet noe bedre bevis på at han evt. sto bak. Han kunne rent teoretisk sett vært 20 meter fra huset da hun forsvant, og politiet ville fremdeles slite med å bevise at han sto bak. Altså - satt helt på spissen - så kunne han vært i kjelleren da hun forsvant. Eller i garasjen.

Det samme gjelder forsåvidt også for SE og hans posisjon. Siden politiet etter sigende ikke har greid å sikre seg ekstra teledata som bekrefter hans påstander, vil de også slite med å bevise at han var noen andre steder enn han sier. Med mindre, selvsagt, de har andre typer beviser, f.eks. video eller fysiske spor.

De har (politiet) sagt at på ett tidspungt mister de kontrollen på TH. 30 min - 60 min eller hva det var, er det liksom uvisst om han var på Futurum. Samme om han var i massasjestolen, på taket, i kjelleren eller what ever… Rart at ingen bare kan banke igjenom at han var der. Det er vel ikke så stort der oppe.. Om f.eks MB er usikker på om han var der, mener jeg det kan tale for at han hadde stukket av en snartur. I tilegg har vi disse 7-8 uidentifiserte minuttene etter han kom hjem.. At han ikke hører at AE sin tlf ringer, selv om den ligger på bordet få meter unna han, og ringelyden er på.. Og all denne telefoneringen på AE sin mobil denne morgenen er ett kapittel for seg selv. Nej, dette er litt av en nøtt.
Citera
Idag, 11:40
  #123297
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Godt spørsmål. Men med det lille vi vet, er det vanskelig å stole på sønnen.

9.14-samtalen er i hvertfall ikke noe alibi for sønnen. Vi har bare hans eget ord på at han sov lenge og ble vekket av sin mor. Fra 9.50 til 13.30 kan han ha vært hvor som helst, såvidt jeg vet. Så er det dette "uhellet" fra kvelden før. Det gjør hele saken så mye mer bisarr og forvirrende, som om den ikke var det i utgangspunktet.
Citera
Idag, 12:31
  #123298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
9.14-samtalen er i hvertfall ikke noe alibi for sønnen. Vi har bare hans eget ord på at han sov lenge og ble vekket av sin mor. Fra 9.50 til 13.30 kan han ha vært hvor som helst, såvidt jeg vet. Så er det dette "uhellet" fra kvelden før. Det gjør hele saken så mye mer bisarr og forvirrende, som om den ikke var det i utgangspunktet.

Ja, helt eni. Badekarhistorien, oppi det hele😂😂 En annen ting jeg har stilt spørsmål ved for flere år siden er dette hundepasset.. En hund, selv en valp har ingen problemer med å være alene i 4 timer.
Citera
Idag, 15:40
  #123299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
De har (politiet) sagt at på ett tidspungt mister de kontrollen på TH. 30 min - 60 min eller hva det var, er det liksom uvisst om han var på Futurum. Samme om han var i massasjestolen, på taket, i kjelleren eller what ever… Rart at ingen bare kan banke igjenom at han var der. Det er vel ikke så stort der oppe.. Om f.eks MB er usikker på om han var der, mener jeg det kan tale for at han hadde stukket av en snartur. I tilegg har vi disse 7-8 uidentifiserte minuttene etter han kom hjem.. At han ikke hører at AE sin tlf ringer, selv om den ligger på bordet få meter unna han, og ringelyden er på.. Og all denne telefoneringen på AE sin mobil denne morgenen er ett kapittel for seg selv. Nej, dette er litt av en nøtt.
Det kom fram at mobilen hennes stod på lydløs.

https://www.vg.no/nyheter/i/lwQqek/advokatenes-oppgjoer-med-politiet-i-loerenskog-saken
Citera
Idag, 15:48
  #123300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har stilt meg selv spørsmålet - ville TH virkelig blitt sittende fengslet dersom 9.14-samtalen ikke hadde funnet sted?
har en mistanke om at teh ikke snakket med moren. Han vet hva som er skjedd og hvem som er gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in