Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Godt spørsmål.
Det avhenger av hva slags informasjon politiet fikk ut av Anne-Elisabeths mobiltelefon.
Jeg har fremdeles problemer med å tro på at politiet har frigitt analyseresultatene fra telefonen. Altså at det som er kjent, bevegelser på telefonen frem til 10:07, hvis jeg ikke husker feil. At disse opplysningene opprinnelig var tenkt som mediestrategi. Som på ett eller annet vis ble hengende ved saken.
Så, jeg vet ikke.
Tanken min er at man gjentok dette med "siste sikre" eller "siste kjente" livstegn så standhaftig at det ble hengende ved saken som det avgjørende punktet når det kom til TH sitt alibi. Fordi han ble sett ankomme jobb mens hun angivelig fremdeles var i live. Men om bilen hans ikke var blitt fanget på kamera før ti minutter etterpå, eller telefonsamtalen med sønnen ble tatt mens han fremdeles var hjemme, så ville jo ikke dette gitt politiet noe bedre bevis på at han evt. sto bak. Han kunne rent teoretisk sett vært 20 meter fra huset da hun forsvant, og politiet ville fremdeles slite med å bevise at han sto bak. Altså - satt helt på spissen - så kunne han vært i kjelleren da hun forsvant. Eller i garasjen.
Det samme gjelder forsåvidt også for SE og hans posisjon. Siden politiet etter sigende ikke har greid å sikre seg ekstra teledata som bekrefter hans påstander, vil de også slite med å bevise at han var noen andre steder enn han sier. Med mindre, selvsagt, de har andre typer beviser, f.eks. video eller fysiske spor.