Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Varför ska just villaägare få bestämma över mark de inte äger? Då kan väl alla få göra det?
Faktiskt en intressant tanke.
Samtidigt tror jag att skräcken för flerfamiljshus är ganska överdriven. Det är ju knappast så att man kommer smälla upp ett tolvvåningshus mitt bland villorna utan någon som helst planering.
Dessutom finns det väl en poäng i att bygga bostäder så att våra ungdomar inte behöver flytta femton mil bort så fort de ska skaffa sitt första boende. Dagens generation sägs ju, åtminstone enligt Flashbacks samlade expertis, vara ganska söndercurlad.
Ska vi dessutom nå klimatmålen känns det ju lite bakvänt om mamsen och papsen ska behöva köra fyra mil enkel väg varje gång telningen behöver hjälp att hänga tvätten, byta en propp eller lista ut varför mikrovågsugnen inte fungerar när stickkontakten ligger bredvid vägguttaget.
Det kanske till och med är mer klimatsmart att låta ungarna bo några kvarter bort än några kommuner bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Ofta ja. Vilket gör att jag inte förstår hur Mongorodnad ska hävda att SD-väljare bor i hyresrätt. Hyresrätt finns mestadels i storstäderna, dvs där SD har sitt LÄGSTA stöd.
Dom hyr väl sitt hus på den avfolkade landsbygden?