2026-06-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Men rösta på sossarna då, om du hatar svenskhet så mycket.
Åter igen, du blir inte av med problemen beroende på hur man bygger.
Citera
2026-06-25, 15:56
Medlem
chrizps avatar
Citat:
Du gillar tvångsblandning alltså?
Av socioekonomiska grupper, ja. Om du menar invandrare så spelar det ingen roll, de mer förmögna flyttar in svenska områden ändå. Jag har redan sett det i det svenska idyll området jag växte upp i. En och annan arab familj har flyttat in i vissa hus.
Citera
2026-06-25, 15:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrizp
Av socioekonomiska grupper, ja. Om du menar invandrare så spelar det ingen roll, de mer förmögna flyttar in svenska områden ändå. Jag har redan sett det i det svenska idyll området jag växte upp i. En och annan arab familj har flyttat in i vissa hus.

SD-väljare vill INTE ha tvångsblandning i sina områden. Vad är det som är så svårt för dig att fatta? Tycker du det är konstigt att SD inte vill bo bland massa blattar?
Citera
2026-06-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
SD meddelade i dag att de vill att villaägare ska kunna stoppa planer på billiga hyresrätter i sina områden. Har SD blivit de rikas parti?

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/k0m8GX/medborgarveto-mot-tvangsblandning-av-villaomraden

flytta till Rinkeby då eller tillhör du de rika?
Citera
2026-06-25, 16:01
Medlem
chrizps avatar
Citat:
SD-väljare vill INTE ha tvångsblandning i sina områden. Vad är det som är så svårt för dig att fatta? Tycker du det är konstigt att SD inte vill bo bland massa blattar?
Nej jag har inte svårt att förstå det. Jag menar bara att den tvångsblandningen kommer naturligt med tiden, utan någon politisk verkan. Tyvärr är det så. Däremot har jag ett problem med att svärjevänner struntar i lägre bemedlade svenskar som också vill bo i trygga områden.
Citera
2026-06-25, 16:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Åter igen, du blir inte av med problemen beroende på hur man bygger.

Segregation + återvandring vill jag och SD ha. Medan du tydligen vill ha integration.
Citera
2026-06-25, 16:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrizp
Nej jag har inte svårt att förstå det. Jag menar bara att den tvångsblandningen kommer naturligt med tiden, utan någon politisk verkan. Tyvärr är det så. Däremot har jag ett problem med att svärjevänner struntar i lägre bemedlade svenskar som också vill bo i trygga områden.

Vad är det för fel att vara Sverigevän? Är du sosse?
Citera
2026-06-25, 16:05
Medlem
Citat:
Segregation + återvandring vill jag och SD ha. Medan du tydligen vill ha integration.
Det ena utesluter inte det andra. Dessutom har jag ännu inte sett någon återvandring hos SD utan mest skitsnack. De vill belöna de som reser hem med stora bidrag, jag vill utvisa dem som inte har här att göra.
Citera
2026-06-25, 16:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det ena utesluter inte det andra. Dessutom har jag ännu inte sett någon återvandring hos SD utan mest skitsnack. De vill belöna de som reser hem med stora bidrag, jag vill utvisa dem som inte har här att göra.

Jo, men varför är du emot att SD-väljare ska få bestämma i sina bostadsområden då?
Senast redigerad av JohanSverkersson 2026-06-25 kl. 16:09.
Citera
2026-06-25, 16:13
Medlem
Citat:
SD-väljare bor på landsbygden. De tycker det är trångt när det är två andra kunder på Ica.
Citera
2026-06-25, 16:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
SD-väljare bor på landsbygden. De tycker det är trångt när det är två andra kunder på Ica.

Ofta ja. Vilket gör att jag inte förstår hur Mongorodnad kan hävda att SD-väljare bor i hyresrätt. Hyresrätt finns mestadels i storstäderna, dvs där SD har sitt LÄGSTA stöd.
Senast redigerad av JohanSverkersson 2026-06-25 kl. 16:36.
Citera
2026-06-25, 16:19
Medlem
Citat:
Jo, men varför är du emot att SD-väljare ska få bestämma i sina bostadsområden då?
För att man inte kan bestämma över mark man inte äger. Det finns en byggplan och den gäller. SD gör inte jobbet de är valda på och hittar på ickefrågor för att flytta fokus. SD gör allt M vill nu istället för det de lovade tidigare. Varför utvisar de inte dömda och de utan asylskäl istället för att hitta på nya ursäkter att inte göra jobbet? Senast var det en 17-åring som våldtog en funktionedsatt som inte blev utvisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in