2026-06-25, 13:00
  #1
Medlem
Drickbacks avatar
Omg 3.

Tabell
1. Nederländerna 4p 7-3
2. Japan 4p 6-2
3. Sverige 3p 6-6
4. Tunisien 0p 1-9


Fre 26/6
00:00 Studio SVT
01:00 Japan - Sverige (Härenstam & Strömberg)
Arena: Dallas Stadium
https://www.fifa.com/en/match-centre/match/17/285023/289273/400021471


Fre 26/6
01:00 Tunisien - Nederländerna (Bäckman & Marklund)
Arena: Kansas City Stadium
https://www.fifa.com/en/tournaments/mens/worldcup/canadamexicousa2026


Slutspel
1F - Marocko Tis 30/6 03:00
Brasilien -2F Mån 29/6 19:00

Om
Tyskland - 3F Mån 29/6 22:30
1I - 3F Tis 30/6 23:00
USA - 3F Tors 2/7 02:00
Mexiko - 3E Ons 1/7 03:00

Fel info i trådstart korrigerad

/Mod
__________________
Senast redigerad av easy_dan 2026-06-25 kl. 15:19.
2026-06-25, 13:02
  #2
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
TS, Sverige har 3 poäng inte 4
2026-06-25, 13:05
  #3
Medlem
Japan byter 5-8 spelare. Man vet aldrig vad tränare Moriyasu har i kikaren. Siktar han på tredjeplatsen?

I förra VM i Qatar vann Japan första matchen mot Tyskland.
Inför andra matchen byter han ut 11 spelare. Japan förlorar mot Costa Rica. Anledningen var att han ville spara de bästa spelarna och vinna mot Spanien i sista matchen . Alla garvade.

Vad händer? Japan vinner.

Moriyasu är på gränsen mellan geni och galen.
Dock är Japans bänk i detta VM bättre än förra.

Jag tror 2-2.
2026-06-25, 13:38
  #4
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Japan vinner.

Det kommer bli så roligt.
2026-06-25, 13:43
  #5
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Japan vinner.

Det kommer bli så roligt.
Kommer det? Jag frågar folk om de ska se matchen men ingen verkar ha tid för det eftersom den går precis då folk börjat jobbet eller ska till plugget.

Jag har tagit ledigt. Får se om jag vågar visa mig i landslagströjan efter matchen imorgon eller om man får skämmas som svensk.

Givetvis ser jag den på SVT. Det är inget kul på NHK men ganska festligt när en kommersiell kanal visar. Hur ser du matchen?
2026-06-25, 13:54
  #6
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica

Japan vinner.
Det kommer bli så roligt.

⚽ Tar rygg där ..
Kan bli oavgjort oxå.


Om vinst för 🇸🇪 vikingarna så blir det hysteri.


Mentorer: Chris Härenstam och Glenn Strömberg.
https://www.svtplay.se/video/jqPPE5P/fifa-fotbolls-vm-2026/japan-sverige
__________________
Senast redigerad av Valdagen 2026-06-25 kl. 14:10.
2026-06-25, 13:55
  #7
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Kommer det? Jag frågar folk om de ska se matchen men ingen verkar ha tid för det eftersom den går precis då folk börjat jobbet eller ska till plugget.

Jag har tagit ledigt. Får se om jag vågar visa mig i landslagströjan efter matchen imorgon eller om man får skämmas som svensk.

Givetvis ser jag den på SVT. Det är inget kul på NHK men ganska festligt när en kommersiell kanal visar. Hur ser du matchen?

Den går mitt i natten i Sverige så det är nog ingen risk att jag ser den live.
Det finns inte heller någon risk att jag befinner mig i Japan under 五月雨 Jag kommer över till i Augusti när sommaren börjat.
2026-06-25, 14:04
  #8
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Den går mitt i natten i Sverige så det är nog ingen risk att jag ser den live.
Det finns inte heller någon risk att jag befinner mig i Japan under 五月雨 Jag kommer över till i Augusti när sommaren börjat.
Mkt behagligt väder nu, under 25 grader.

Jaså, du ska se den i efterhand. Då vill jag ännu en gång ifrågasätta det roliga.


SVT ska sända live från utomhusvisningar på storbild runtom i landet. Någon som känner behov av sällskap kan ju kolla in den här länken: https://www.svtplay.se/video/KPBBWgo/fifa-fotbolls-vm-2026/hela-sverige-kollar-japan-sverige
2026-06-25, 14:07
  #9
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Mkt behagligt väder nu, under 25 grader.

Jaså, du ska se den i efterhand. Då vill jag ännu en gång ifrågasätta det roliga.


SVT ska sända live från utomhusvisningar på storbild runtom i landet. Någon som känner behov av sällskap kan ju kolla in den här länken: https://www.svtplay.se/video/KPBBWgo/fifa-fotbolls-vm-2026/hela-sverige-kollar-japan-sverige

Mmm, det brukar bli svalt när det regnar. https://www.jma.go.jp/bosai/en_nowc/#zoom:5/lat:34.016242/lon:138.999023/colordepth:normal/elements:hrpns&slmcs

Det roliga ligger i att Japan vinner. Det är kul att de börjar bli bra på fotboll.
2026-06-25, 14:24
  #10
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
TS, Sverige har 3 poäng inte 4
Det känns som han gör dessa fel med mening för trigga och hetsa oss.

Ska ni stanna uppe och se matchen? Efter deras insats mot Holland så vet i fan om jag vill gå runt som ett vrak på jobbet imorgon för att se dom förnedra sig mot Japan.
2026-06-25, 14:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Kommer det? Jag frågar folk om de ska se matchen men ingen verkar ha tid för det eftersom den går precis då folk börjat jobbet eller ska till plugget.

Jag har tagit ledigt. Får se om jag vågar visa mig i landslagströjan efter matchen imorgon eller om man får skämmas som svensk.

Givetvis ser jag den på SVT. Det är inget kul på NHK men ganska festligt när en kommersiell kanal visar. Hur ser du matchen?

Tänkte precis fråga De flesta börjar väl inte jobba/plugga då Kom sedan ihåg att du befinner dig "Far East" Men pröva att gå ut med tischan, kul att höra vad de tycker!

Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
⚽ Tar rygg där ..
Kan bli oavgjort oxå.


Om vinst för 🇸🇪 vikingarna så blir det hysteri.


Mentorer: Chris Härenstam och Glenn Strömberg.
https://www.svtplay.se/video/jqPPE5P/fifa-fotbolls-vm-2026/japan-sverige

Om vikingarna lyckas besegra samurajerna blir det kanske Brasilien längre fram. Får se om det lägger sig då...

Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
SVT ska sända live från utomhusvisningar på storbild runtom i landet. Någon som känner behov av sällskap kan ju kolla in den här länken: https://www.svtplay.se/video/KPBBWgo/fifa-fotbolls-vm-2026/hela-sverige-kollar-japan-sverige

Nice! Själv ska jag försöka ta mig till Stockholms-Stadion (förutsatt att det inte blir regn)
__________________
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-06-25 kl. 14:53.
2026-06-25, 14:44
  #12
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Det känns som han gör dessa fel med mening för trigga och hetsa oss.

Ska ni stanna uppe och se matchen? Efter deras insats mot Holland så vet i fan om jag vill gå runt som ett vrak på jobbet imorgon för att se dom förnedra sig mot Japan.

Ja en vinst och en Sverige förlust gav plötsligt 4 poäng haha, ja ser matchen i efterhand, kollar bara 22 matchen ikväll Tysklandmatchen.Hela dagen blir förstörd om man är uppe till 03 och eftersnacket vill man ju också se, sändningen slutar vid 04.00, kliver nog upp runt 04.30 och kollar matchen då....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in