Igår, 00:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Låter ju helt galet, nåt som tänt snett totalt? Varför skulle han annars ha väntat så länge?

Ja, nog luktar det färska psykiska problem och/eller diverse tillsatser långa vägar.

Nog för att även folk i 40-årsåldern kan göra "brottsdebut" men inga varningssignaler alls innan ett plötsligt våldtäktsförsök av den egna dottern och till på köpet med grovt våld? Nä, det låter som att något gått riktigt snett i skallen på mannen, eller så stämmer kanske inte riktigt det där med avsaknaden av varningssignaler.
Citera
Igår, 01:34
Medlem
Eftersom det framgår att han var naken då han jagade henne och att hon gjort motstånd och att han fått använda mycket våld, så förefaller det som att han klätt av sig innan han hoppade på henne. Det var alltså medintentionen "pang på direkt". Inte varianten där pappan börjar med att smeka lite på armen och väcker henne till ett "åh men lilla gumman, du är så söt" på ett sådant där "full gubbe"-manéer. Jag misstänker därför någon form av "roid rage" eller total psykos av någor slag.
Citera
Igår, 02:07
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Kan ju vara en typisk MENA-familj också ....
Det där är ju fullt accepterat inom Islam , barn och kvinnor har inget värde där .

Är du helt efter? Inom islam är det total förbjudet att ha något sexuellt med någon annan kvinna som inte är ens fru.

Men ni islamofober går på högvarv nu och ljuger höger och vänster inför valet samtidigt som hasbara maskinen är i fullgång.
Citera
Igår, 11:33
Medlem
Södra sverige är ganska stort geofrafiskt område har media blivit fega och vågar inte vara mer precis .. förr var dom lite mer noga åtminstone sa vilket län det var och i bland till och med ort
Citera
Igår, 12:26
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Narcissism? Påminner lite om det här när det står att han även följer med in i någon annans hus..

https://youtu.be/MJtupQXHThs

Undrar om han kommer vakna upp ur sitt lilla narc rus när han inser vad fångar gör med pedofiler?

Var framgår det att mannen är pedofil? Jag läser att han försökte våldta sin vuxna dotter.
Citera
Igår, 12:32
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Minderårig betyder under 18, inte 15

Dock användes länge termen "Otukt med minderårig" i svensk rättsskipning, vilket betydde att en vuxen person (18 år eller äldre) hade sex med en person som var under 15 år.

Så i sexuella sammanhang brukade (brukar?) begreppet "minderårig" betyda att man är under 15 år.
Citera
Igår, 12:35
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Dock användes länge termen "Otukt med minderårig" i svensk rättsskipning, vilket betydde att en vuxen person (18 år eller äldre) hade sex med en person som var under 15 år.

Så i sexuella sammanhang brukade (brukar?) begreppet "minderårig" betyda att man är under 15 år.

I detta fall åsyftades dock lillasystern, som blev vittne, och alltså inte kvinnan som blev utsatt
Citera
Igår, 12:45
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
I detta fall åsyftades dock lillasystern, som blev vittne, och alltså inte kvinnan som blev utsatt

Det vet jag, och det jag skrev i mitt förra inlägg har inget med just detta fall att göra.
Jag bara redde ut begreppet "minderårig" för de som inte har full koll på vad det kan betyda i olika sammanhang.
Citera
Igår, 13:54
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, nog luktar det färska psykiska problem och/eller diverse tillsatser långa vägar.

Nog för att även folk i 40-årsåldern kan göra "brottsdebut" men inga varningssignaler alls innan ett plötsligt våldtäktsförsök av den egna dottern och till på köpet med grovt våld? Nä, det låter som att något gått riktigt snett i skallen på mannen

Antingen det eller att han nyss fått reda på eller misstänkte att den äldre dottern var sexuellt aktiv och våldtäkten var ett slags straff. Typ i nån heders-kontext. Kanske fortfarande kombinerat med berusning eller droger.
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Han hade väl varit sugen länge och slog tillslut slag i saken. Skulle inte förvåna om han planerat det redan innan han ens träffat barnens mor.
Citera
Igår, 14:41
Medlem
Helsingborgs tingsrätt målnummer: B 3039-26
Grov våldtäkt och grovt barnfridsbrott.

Jag vet inte om jag vill skriva ut hans namn då hans dotter är offret.
Citera
Igår, 14:47
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaissy
Helsingborgs tingsrätt målnummer: B 3039-26
Grov våldtäkt och grovt barnfridsbrott.

Jag vet inte om jag vill skriva ut hans namn då hans dotter är offret.

Heter han Mohammed och dottern Fatima?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in