2026-06-25, 02:01
Medlem
Tidö har visat sig satsa enbart på de rikaste i samhället och pissar på de som haft otur. Att ge sig på de svagaste i samhället som multisjuka, kroniskt sjuka och i det närmsta döende samt långtidsarbetslösa ger inga pluspoäng utan enbart avsky. Att SD skulle ge sig i kast med sådana idéer var det ingen som trodde utan att de skulle stötta de som byggt landet. Numera ser jag ingen skillnad på Sd och M utan det är samma giriga politik och att fylla sina egna fickor. SD tar verkligen efter S på alla fronter, nu visar de att det är viktigare att regera än vilken politik de bedriver.
Citera
2026-06-25, 02:06
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tidö har visat sig satsa enbart på de rikaste i samhället och pissar på de som haft otur. Att ge sig på de svagaste i samhället som multisjuka, kroniskt sjuka och i det närmsta döende samt långtidsarbetslösa ger inga pluspoäng utan enbart avsky. Att SD skulle ge sig i kast med sådana idéer var det ingen som trodde utan att de skulle stötta de som byggt landet. Numera ser jag ingen skillnad på Sd och M utan det är samma giriga politik och att fylla sina egna fickor. SD tar verkligen efter S på alla fronter, nu visar de att det är viktigare att regera än vilken politik de bedriver.

Ok "Kamrat" då vet vi, nu var det ju inte det tråden handlade om, eller hur?
Citera
2026-06-25, 02:08
Medlem
guderis avatar
Opinionsläget kommer visa sig vara fel, när vi börjar närma oss valet och de rödgröna börjar prata politik så kommer saker och ting hända.
Citera
2026-06-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok "Kamrat" då vet vi, nu var det ju inte det tråden handlade om, eller hur?
Eftersom du är svagbegåvad och inte förstår det du läser så står förklaringen till att de minskat från senaste valet i de två första meningarna. Läs dem igen och försök sätta dig in i hur vanligt folk har det för det har inte Tidö klarat av. Däri ligger raset och det är väl tur för dem att de får en bättre fallskärm än den de gett till folket!
Citera
2026-06-25, 02:32
Medlem
De är rasister. Borde skrivas in i grundlagen att bara de rödgröna får bilda regering och bestämma.
Citera
2026-06-25, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Opinionsläget kommer visa sig vara fel, när vi börjar närma oss valet och de rödgröna börjar prata politik så kommer saker och ting hända.

De rödgröna vinner så länge Magdalena Andersson är tyst, den obehagliga häxan. Ju mindre hon syns desto bättre för de rödgröna. Därför gillas hon av de andra. Samma sak med C-"Thanden". Nooshi verkar gilla henne skarpt, just för att hon gräver en grav åt sig själv bara hon öppnar munnen.
Citera
2026-06-25, 11:33
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Att de eskalerar sin pågående nedmontering av demokratin och ställer in valet.

Med löften om arbetstidsförkortning, höjd a-kassa, frysning av hyror, lägre medicinkostnader, stopp för vinster i välfärden, införandet av förmögenhetsskatt och återupprustning av välfärdsstaten.

För att folk inte uppskattar fördubblad fattigdom, ökad arbetslöshet och korruption på bananrepubliknivåer som Tidö-regeringen har orsakat.
1. Vad jag vet så får du väl fortfarande skriva vad du vill på Flashback. Vad är det för nedmontering av demokrati du pratar om?
2. Hyrorna kommer vara fast. Tidö är mer än Moderaterna. Detta kommer aldrig ske.
3. Varför ska de försvara medicinkostnaderna när till och med S hade det med i deras skuggbudget? En röst på S kommer inte göra någon skillnad om du trodde det.
4. Införande av förmögenhetsskatt slår oerhört fel. Varför vill du att arbetarfamiljer ska flytta från rikemansområden bara för att de har varit lyckligt lottade och fått ärvt sitt hus?
4. Barnfattigdomen har aldrig varit så låg som idag, både procentuellt och i rena ören. Vad pratar du om?
5. Arbetslösheten är i princip samma idag som den dagen de tog över. Vad är skillnaden? Var det inte övrigt Löfven som lovade Europas lägsta ungdomsarbetslöshet? Det blev ju tvärtom.
6. Korruption finns inom alla partier. Det vet du med!

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning-och-levnadsforhallanden/levnadsforhallanden/barn-och-familjestatistik/pong/statistiknyhet/barnfamiljers-ekonomi-20142023/

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/samhallets-ekonomi/arbetsloshet-i-sverige/
Senast redigerad av KillenArCP 2026-06-25 kl. 11:38.
Citera
2026-06-25, 11:33
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Jag tror att de här ”opinionssiffrorna ” är fabricerade. Bullshit helt enkelt. Tyvärr så är ju alla myndigheterna i Sverige ultra vänster även dessa som gör undersökningarna.
Tror att det här är ett försök att få tidöväljarna att ge upp i förväg, skit i att rösta det är ju ändå hopplöst. DDR Maggan leder ju överlägset😳
Eller så är det Svenska folket ännu efterblivnare än vad jag trodde. Och det säger inte lite.

Den som lever…
Citera
2026-06-25, 11:39
Medlem
Det behövs inte då det inte finns någon opposition.
Citera
2026-06-25, 11:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
100 dagar är exakt vad som räcker för att få en jordbävning inom opinionen och ett parti kan tappa eller vinna 5%. Har hänt massor med gånger under mina år. Men det sker inte av sig själv utan bygger på någon händelse t.ex "Ukrainakriget 5-dubblar elpriset", "Här foto på en miljödöd säl", eller "Maggan Anderssons städhjälp är illegal invandrare" och jag kan tänka mig hur think tanks inom alla partier letar denna fråga som ska tränga igenom mediebruset.

Jag tror valdebatterna på TV kommer att göra att någon vinner och någon förlorar 5%-enheter. Och jag tror INTE på Maggan eller MP. I själva verket får de bara bra med röster när de INTE hörs och oinsatta röstare gissar att de måste ha bra förslag.
Citera
2026-06-25, 11:41
Medlem
Såg intervju med Helldén och maggan. Inga svåra frågor men haggammaggan svarade ändå inte.

Hur ska migrationspolitiken bli med Mp i regeringen?

Alla fattar att det blir öppna svängdörrar igen och en flod av kriminella och bidragsparasiter.

Det blir nedstängd kärnkraft, mer transor i barnomsorgen, sämre ekonomi, utförsäljningar till kinesiska vindkraftsbolag, skattemiljarder till bluffprojekt som northvolt, straffrabatter till kriminella, osv osv.

Om de fick fler konkreta frågor... så skulle maggans bluffar avslöjas.
Citera
2026-06-25, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Såg intervju med Helldén och maggan. Inga svåra frågor men haggammaggan svarade ändå inte.

Hur ska migrationspolitiken bli med Mp i regeringen?

Alla fattar att det blir öppna svängdörrar igen och en flod av kriminella och bidragsparasiter.

Det blir nedstängd kärnkraft, mer transor i barnomsorgen, sämre ekonomi, utförsäljningar till kinesiska vindkraftsbolag, skattemiljarder till bluffprojekt som northvolt, straffrabatter till kriminella, osv osv.

Om de fick fler konkreta frågor... så skulle maggans bluffar avslöjas.
Hellden har en EXTREMT negativ dum argsint utstrålning, som en blåst tonåring från fattiga förorten, och ju mer han ses i media desto färre röster blir det.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-25 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in