2026-06-24, 22:49
  #570769
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar vara något som inte stämmer med Putin. Jag tänker på inslagen där han skålar med en massa militärer.

Dom ser faktiskt inte ut att tro honom men tvingas nicka instämmande till det han säger.

Har han ett halvt år kvar?

Om man tittar på mongol-apan i videon så ser man hur desperat han är när han måste blåljuga ur gamla manuset om Donbass. WTF? Gammal skåpmat. Det enda nya han har är att man går framåt i alla riktingar "varje dag, varje dag".

Psykopaten KGB-Putins bortförklaring till att ryska aporna inte stjäl mer mark femte året in på den fullständigt misslyckade tre dagars-operationen är att "någon sitter i källarna, gömmer sig och skjuter tillbaka".

WTF?


Pinsamt.


VIDEO

Putin stated that there are no violations and that their country was providing assistance to the residents of Donbas.

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3moxrmefuoc2k


"Våra killar pressar dem [ukrainarna] i alla områden av stridskontakt. Alla. Det finns inte en enda plats där det är tvärtom", sa han

 "Men [våra] killar hamrar hårt där varje dag, varje dag. Vi kommer dit vi behöver", konstaterade presidenten.


Enligt statschefen håller de ryska väpnade styrkorna "nästan" på att inta staden Kostjantynivka i Donetsk-regionen, men det finns fortfarande "någon som sitter i källarna, gömmer sig och skjuter tillbaka".


https://ru.themoscowtimes.com/2026/06/23/putin-pozhalovalsya-chto-ogromnii-potok-ukrainskih-bpla-zatmevaet-uspehi-rossii-na-fronte-a198955
Citera
2026-06-24, 23:08
  #570770
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Man vill nog egentligen slå ut Lukashenkos raffinaderier. Men det skulle vara en bold move som Trump snackade om. Utan sina raffinaderier är Lukashenkos diktatur helt slut. Det är faktiskt anmärkningsvärt att kriminella och genomkorrupta gangster-regimer i Belarus, Slovakien och tidigare Orban i Ungern fått agera som ryska brottsyndikat på europeisk mark.

Efter gulaschbaronens fall i Ungern, så fick man plötsligt en ny fjant i Bulgarien.
Always two of them they are.

Den där jävla ryssjäveln kan inte låta bli att stoppa sina skitiga fingrar i syltburken som vi andra kallar för EU...
https://www.youtube.com/watch?v=u6HckVMGPJ0
__________________
Senast redigerad av Silfverrygg 2026-06-24 kl. 23:11.
Citera
2026-06-24, 23:18
  #570771
Medlem
MAKS 26 på X visar ikväll Dronebombers karta. Man kan se 3 ganska stora drönar-strömmar. En gren går väster om Moskva mot Tver, några mot Yaroslavl. Grenen mot Moskva stannar nog innan Moskva, förmodligen finns där intressanta militära mål samt anläggning för rymdkommunikation.

Som vanligt går en medelstor gren ner mot Krim och en något större ser ut att gå över mot Rostov. Men det är alltid svårbedömt.

Ukraina håller ett högt tryck i drönarkrigföringen.
Citera
2026-06-24, 23:27
  #570772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Här har du en rysk bensin mack som tar 150 rubel litern

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1uelhb6/ukraines_attacks_on_russian_oil_refineries_and/

Ja det stämmer, Jag tar tillbaka. Det är 150 rubel - Jag kunde nästan inte tro det för jag hade sett en video som följer prisutvecklingen i en liten stad utanför Moskva. Men idag hade den fått slut på bensin - det fanns bara diesel kvar.
Och detta förklarar hamstringsvågen som varit/är. Och nu är bensinen slut.
De stora statliga bolagen tar 71 rubel per liter. (men de har sålt slut).
Och vill man nu köpa bensin är man hänvisad till mindre privata bolag som har fri prissättning.
Denna mack ligger antagligen i Voronzeh.
150 rubel är detsamma som 19:50 kr. Men lönerna är mycket lägre där fyra - fem gånger lägre.
Citera
2026-06-24, 23:42
  #570773
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det där är mycket intressant. (För lång pratig film för mig dock.)
Kommer civilbefolkning lämna Krim?
Just idag redovisade googlemaps mycket trafikdata, och det var väldigt grönt både mellan Krasnodar och Rostov och respektive ockuperade områden, inga köer vid Kertjbron eller någon annanstans.

Jag skulle vilja se bevakning på om folk lämnar Krim.

Personligen så tror jag nog på det. Sedan hur stort det kommer att bli..får man se. Det kommer ju samtidigt inte att bli lättare att dra därifrån, när man inte får tag i bränsle. Blir ju också knepigare med tiden att få vanliga basvaror också. Nu är det sommar.., och det odlas väl potatis där också, samt fisk i havet. Så kortsiktigt klarar väl sig civilbefolkningen där.

Men börjar de inte också drabbas av el-avbrott, och rullande el-avbrott också där ? Tycker jag har fått med mig sådant..
Citera
2026-06-25, 00:11
  #570774
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Om du undrar så behöver en ryss arbeta i 6 timmmar för 10 liter bensin med det priset, en svensk behöver arbeta i knappt en timme för samma mängd med svensk bensinpris. Båda är beräknade på medellön efter skatt
Tack för den, lite svårt med McDonalds indexet där.
Citera
2026-06-25, 00:17
  #570775
Medlem
Snapcounts avatar
Finner det inte nu, men fått med mig att det sägs att raffet i Moskva som Ukraina slog till mot. Det skall ta 6 månader att få det fixat.
Citera
2026-06-25, 00:40
  #570776
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finner det inte nu, men fått med mig att det sägs att raffet i Moskva som Ukraina slog till mot. Det skall ta 6 månader att få det fixat.
Ja, det kommer från Reuters.

Kapotnya/Moskva, Rysslands 8:e största raffinaderi och det enda i Moskva oblast, hålls stängt till minst årsskiftet. Anmärkningsvärt att det kommer ut. Borde vara en krigshemlighet. Ryssland har inget medel mot fortsatta attacker.
Citera
2026-06-25, 00:50
  #570777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Kommer civilbefolkning lämna Krim?
Just idag redovisade googlemaps mycket trafikdata, och det var väldigt grönt både mellan Krasnodar och Rostov och respektive ockuperade områden, inga köer vid Kertjbron eller någon annanstans.

Jag skulle vilja se bevakning på om folk lämnar Krim.


Jag frågade AI vad som händer ifall internet ligger nere och fick till svar att google maps trafikdata automatiskt slår över till att visa historisk förväntad trafikdata ifall mobildata saknas. I så fall blir det grönt.
Vet du om det är verklig trafik som du ser eller kan det vara förväntad trafik som bygger på historisk data.
Citera
2026-06-25, 01:19
  #570778
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, det kommer från Reuters.

Kapotnya/Moskva, Rysslands 8:e största raffinaderi och det enda i Moskva oblast, hålls stängt till minst årsskiftet. Anmärkningsvärt att det kommer ut. Borde vara en krigshemlighet. Ryssland har inget medel mot fortsatta attacker.

Kanske ett sätt att förbereda den egna befolkningen, på att bränsle-ransoneringen kommer att hänga med ett bra tag.

Samtidigt skall det ju också sägas, att det drabbar hela ekonomin där bil/lastbil används. Blir ringeffekter av detta.
Citera
2026-06-25, 01:26
  #570779
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kanske ett sätt att förbereda den egna befolkningen, på att bränsle-ransoneringen kommer att hänga med ett bra tag.

Samtidigt skall det ju också sägas, att det drabbar hela ekonomin där bil/lastbil används. Blir ringeffekter av detta.
Jag tänkte lite fel, att det var officiellt uttalande. Men det är Reuters källor.
Citera
2026-06-25, 01:57
  #570780
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Japp drönare kommer i massor framöver och grillar ryssar på löpande band.
Att världens mest degenererade armé våldtar allt som rör sig (inklusive varandra) har vi dock sett lite för mycket av så där tror vi dig. Du låter lika förtvivlad och desperat som resten av ryssarna. Hela världen har alltid skrattat åt er inkompetenta trashanksarmé. Cisternlocket som flög flera hundra meter upp i luften i Moskva illustrerar övertydligt ert militära misslyckande.


Skratta på du, kartorna ljuger inte att Ryssland erövrar mer en förlorar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in