2026-06-24, 22:59
  #123265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det ser faktisk ut til å være ca 7 minutter kjøring fra Sloraveien 4 til bomringen(E6 Furuset)

Ja da begynner det å tegne seg et bilde…
Citera
2026-06-24, 23:32
  #123266
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Men var det slik at Tassen ble til overs når yngstedatter og Sne*e brøt opp og AE bare overtok eller var det hunden før Tassen?

Nei, det var whippeten AE hadde før Tassen. Den het Vetle, og ble angivelig innkjøpt av Sn*eve og HHB2 da de var forlovet. Da forlovelsen ble brutt, flyttet Vetle inn i Sloraveien 4. Den døde våren 2018. Tassen ble kjøpt høsten 2018.
Citera
2026-06-25, 00:07
  #123267
Medlem
Vad gör TH nu för tiden?
Citera
2026-06-25, 06:39
  #123268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Meget interessant dette med deres nye tidslinje.

Hva gjør at de har kunnet konkludere med at hun ble fraktet bort i akkurat dette tidsrommet? Ikke er det SEs ping og bompassering i hvertfall. Og hadde de hatt noe konkret på han i dette tidsrommet utover dette hadde han sittet bak lås og slå nå.
Det må nesten være noe slikt politiet har tatt utgangspunkt i. Bilde/video/registrering av et kjøretøy de mener AE ble fraktet bort i på et gitt tidspunkt. Hva annet kan det være? Hettemannen kan ikke ha tatt med seg AE.
Citera
2026-06-25, 11:15
  #123269
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vad gör TH nu för tiden?

Krangler med medeieren av Elkraft AS. Sistnevnte hevder seg usaklig oppsagt som daglig leder i firmaet.
Citera
2026-06-25, 11:41
  #123270
Medlem
Noen som kan si noe om området rundt boligen?
Ser på google maps at det er tilgang til litt skog og et vann fra baksiden. Har det vært gjort noen undersøkelser i dette området? Bilveien inn til boligen virker jo ganske "beglodd" fra alle kanter.
Ser det nå er kommet skilt om overvåkning, synd (og litt rart) det ikke fantes tidligere.
Citera
2026-06-25, 14:08
  #123271
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brannbil
Noen som kan si noe om området rundt boligen?
Ser på google maps at det er tilgang til litt skog og et vann fra baksiden. Har det vært gjort noen undersøkelser i dette området? Bilveien inn til boligen virker jo ganske "beglodd" fra alle kanter.
Ser det nå er kommet skilt om overvåkning, synd (og litt rart) det ikke fantes tidligere.

Politiet har saumfart hele området, inkludert dykkersøk i Langvannet.
Skiltet om overvåkning ble satt opp av politiet da de tok beslag i huset for å gjøre undersøkelser.
Citera
2026-06-25, 14:34
  #123272
Medlem
Om SE har lagt sin kriminelle adferd på hylla, og er så uskyldig som han sier. til DB. Hvorfor bare sier han ikke som det er.. Mtp hvor han trente, hva han trente og hvem han trente med.. Og hvorfor gikk han ikke i avhør for flere år siden?, her dekker han seg bak offerrollen ift tidligere behandling av politiet. Ang treningen dekker han seg bak å ikke eksponere vennene sine. Men hva er problemet for "hans venner" om han snakker sant?

SE snakker sikkert sant når han sier han kjørte denne strekningen flere uker på rad. Men det kan jo like gjærne være pga det er en del av planen for sitt egenproduserte alibi..

Alle red flags lyser i ett hvert kriminelt hode.. Blir som en narkoman sier han er rusfri, men nekter å avlegge rustest fordi det er krenkende.
Citera
2026-06-25, 15:26
  #123273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det må nesten være noe slikt politiet har tatt utgangspunkt i. Bilde/video/registrering av et kjøretøy de mener AE ble fraktet bort i på et gitt tidspunkt. Hva annet kan det være? Hettemannen kan ikke ha tatt med seg AE.

VG, om jeg ikke husker feil skrev vel noe om at de hadde satt denne tidslinjen fordi hun ikke besvarer anropene til ektemannen hverken 10.07 eller de etter kl 11 og at telefonen hennes ble lagt i ro kl. 10.07 på dette bordet.
Men det gjør ikke, slik jeg ser det, at de kan nær konkludere med at hun ble fraktet bort i dette tidsrommet. Hun kan ha oppholdt seg i boligen selv om hun valgte å legge telefonen i ro. Hun har ikke svart hverken rørlegger eller sønnens anrop før 10.07. Det betyr at dersom hun var den som stod for aktivitet på telefon i helseapp så valgte hun aktivt å ikke besvare disse anropene. Det kan hun selvfølgelig også da ha gjort med anrop etter kl 11. Og så kan hun ha blitt drept og fraktet bort etter kl 12.

Opplysninger nylig tilkommet om at den nye siktede pinger og passerer en bom et stykke unna boligen holder heller ikke til å komme opp med denne tidslinjen.

I tillegg har vi opplysninger om et par biler observert på eller ved gangstien langt tidligere enn 10.07. Og noen personer gående i ulike retninger i området i 9-tiden. Hadde disse bilene og fører vært identifisert eller disse personene så hadde vel de blitt tauet inn og siktet dersom politiet mente de kunne knyttes til drapet.
Det er noe rart med hele greiene. Men politiet opplyser ikke nødvendigvis om alt de sitter på. Men sitter de på noe må det jo være noe litt håndfast siden de bygger en tidslinje basert på det.

Kan det være at de sitter på noe som med styrke, etter deres forståelse, taler for at hettemannen er hennes drapsmann? Og at de forutsetter at hun ble fraktet bort rett etter drapet fordi hun ikke besvarer anropene til ektemannen etter kl 11?
Han ble observert på kameraer gående over festplassen 10 ett eller annet, sett ved hjelpemiddelsentralen rundt 10.30 og på vei tilbake over festplassen rett rundt kl 11.
Passer på en måte som hånd i hanske inn i tidslinjen til politiet.

Holder en knapp på at det kan være at han ikke ble skrevet ut, men mer inn.

Så får vi se om det med tiden kommer noe annet håndfast som inntil nå har vært helt ukjent for oss som gjorde at tidslinjen nå er satt.
Citera
2026-06-25, 16:06
  #123274
Medlem
Skaanseths avatar
Snedig. Iraneren SE kommer med denne historien om et treningssenter osv bare et par uker etter at hans navn er eksponert i I-nyheter, Rabulisten og disse alternative mediene. Ikke stor-media. Men politiet blir jo avskåret her grunnet taushetsplikt, og at de ikke kan tvinges til å kommentere en sak som er under etterforskning.
Han avskjærer dem fra motsvar. Litt samme som med alle innleggene fra angivelig representant av TB. Man får jo aldri bekreftet/avkreftet hans innlegg siden politiet er avskåret fra å kunne komme med opplysninger.

Det virker som at det er en ny bølge på gang. Nye artikler med jevne mellomrom, etter at det har vært relativt stille i lang tid. Undrer på hvordan man skal tolke dette, om det nærmer seg en rettsak, eller om det er for for å holde saken varm, om det er for å få nye tips. For hver slik bølge, så kommer det jo nye tips. Kanskje er det for å sjekke reaksjoner. Siktede er kanskje under kommunikasjonskontroll, og man kan lytte på hva som blir sagt i rommet når artikkelen leses.
Jeg vil tro at også TH er under oppsikt til tross for henleggelse på grunn av bevisets stilling.
Det er jo han som er bakmannen.
__________________
Senast redigerad av Skaanseth 2026-06-25 kl. 16:31.
Citera
2026-06-25, 16:10
  #123275
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Om SE har lagt sin kriminelle adferd på hylla, og er så uskyldig som han sier. til DB. Hvorfor bare sier han ikke som det er.. Mtp hvor han trente, hva han trente og hvem han trente med.. Og hvorfor gikk han ikke i avhør for flere år siden?, her dekker han seg bak offerrollen ift tidligere behandling av politiet. Ang treningen dekker han seg bak å ikke eksponere vennene sine. Men hva er problemet for "hans venner" om han snakker sant?

SE snakker sikkert sant når han sier han kjørte denne strekningen flere uker på rad. Men det kan jo like gjærne være pga det er en del av planen for sitt egenproduserte alibi..

Alle red flags lyser i ett hvert kriminelt hode.. Blir som en narkoman sier han er rusfri, men nekter å avlegge rustest fordi det er krenkende.

Støtter alt dette. Hva treningsvenner angår, så er minst én av dem en prominent kriminell skikkelse.
Politiet vet garantert hvem det er, og for alt vi vet kjenner de også navnet på treningssenteret.
Et annet faktum er at SE pleier omgang med en ledende skikkelse i Vestfossen-miljøet, som også
hevder han er blitt "clean". Faktum er at dette miljøet har markert seg mer og mer tydelig siden
han flyttet fra Furuset og dit for en god del år siden. Lokalene han har disponert ble nylig lagt ut
for tvangssalg, og omtales ikke akkurat positivt. Bl.a. har stedet vært gjenstand for flere politiaksjoner
der noen av dem også har endt opp med rettsforfølgelse av personer i miljøet.

Ellers kom det vel nylig frem at SE også har en finger med i pågående bedragerier, bl.a. gjennom et selskap der samboeren står oppført som kontaktperson eller styremedlem.
Citera
2026-06-25, 16:12
  #123276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
VG, om jeg ikke husker feil skrev vel noe om at de hadde satt denne tidslinjen fordi hun ikke besvarer anropene til ektemannen hverken 10.07 eller de etter kl 11 og at telefonen hennes ble lagt i ro kl. 10.07 på dette bordet.
Men det gjør ikke, slik jeg ser det, at de kan nær konkludere med at hun ble fraktet bort i dette tidsrommet. Hun kan ha oppholdt seg i boligen selv om hun valgte å legge telefonen i ro. Hun har ikke svart hverken rørlegger eller sønnens anrop før 10.07. Det betyr at dersom hun var den som stod for aktivitet på telefon i helseapp så valgte hun aktivt å ikke besvare disse anropene. Det kan hun selvfølgelig også da ha gjort med anrop etter kl 11. Og så kan hun ha blitt drept og fraktet bort etter kl 12.

Opplysninger nylig tilkommet om at den nye siktede pinger og passerer en bom et stykke unna boligen holder heller ikke til å komme opp med denne tidslinjen.

I tillegg har vi opplysninger om et par biler observert på eller ved gangstien langt tidligere enn 10.07. Og noen personer gående i ulike retninger i området i 9-tiden. Hadde disse bilene og fører vært identifisert eller disse personene så hadde vel de blitt tauet inn og siktet dersom politiet mente de kunne knyttes til drapet.
Det er noe rart med hele greiene. Men politiet opplyser ikke nødvendigvis om alt de sitter på. Men sitter de på noe må det jo være noe litt håndfast siden de bygger en tidslinje basert på det.

Kan det være at de sitter på noe som med styrke, etter deres forståelse, taler for at hettemannen er hennes drapsmann? Og at de forutsetter at hun ble fraktet bort rett etter drapet fordi hun ikke besvarer anropene til ektemannen etter kl 11?
Han ble observert på kameraer gående over festplassen 10 ett eller annet, sett ved hjelpemiddelsentralen rundt 10.30 og på vei tilbake over festplassen rett rundt kl 11.
Passer på en måte som hånd i hanske inn i tidslinjen til politiet.

Holder en knapp på at det kan være at han ikke ble skrevet ut, men mer inn.

Så får vi se om det med tiden kommer noe annet håndfast som inntil nå har vært helt ukjent for oss som gjorde at tidslinjen nå er satt.
Siste bevegelser på AEs telefon, som er tolket til at hun selv brukte telefonen, sammen med registrering av kjøretøyet politiet tror AE ble fraktet bort i, holder til å lage denne tidslinjen. SEs bompassering passer på minuttet, dersom jeg har målt til riktig bomstasjon.

Hettemannen passer ikke inn, selv om vi ser bort i fra at han er sjekket ut av saken. AE må ha blitt fraktet bort i et kjøretøy, som noen andre kjørte. Han var sen til Sloraveien(lenge etter siste bevegelse på mobilen), det var ingen behov for at han var der(hva skulle han gjøre der?), og han forlot området lenge før kl 11.17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in