2026-06-25, 00:01
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BritishSmile
Jag håller med.

Men hur gör jag mig mer ointresserad då? Jag är helt klart intresserad av bilen, men samtidigt så står jag inte och faller med den. Jag kan vänta om det är så.

Det finns nog inget generellt råd, bara försök att utstråla att den är felprissatt. Att du är intresserad av bilen kan du inte dölja. Förhandlar du på nätet eller live? Om det varit på nätet än så länge kan du ju dyka upp som en däcksparkare...
Citera
2026-06-25, 00:02
Medlem
BritishSmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
jo men på dom milen hade jag nog oxå försökt få motorn utbytt som någon föreslog.
Kom igen. Motorbyte är inte aktuellt nånstans. Till och med jag förstår att motorbyte på en bil som är nästan ny är inget som finns på kartan.

Men ändå är det stor skillnad på om bilen gått 5000mil eller 10000mil när man köper. Inte för att motorn påverkas, 10000 är ju inte särskilt mycket. Men det spelar ju en stor roll den dagen jag har tänkt sälja bilen.

En bilhandlare jag känner lite grann sa till mig att det dom tittar på när de köper in bilar är bilens skick och vilken motor som sitter i, samt hur långt bilen gått.
Citera
Medlem
BritishSmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Det finns nog inget generellt råd, bara försök att utstråla att den är felprissatt. Att du är intresserad av bilen kan du inte dölja. Förhandlar du på nätet eller live? Om det varit på nätet än så länge kan du ju dyka upp som en däcksparkare...
Har bara haft telefonkontakt än så länge.
Citera
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
En gång i tiden köpte jag en bil som endast hade gått 4500mil på stående fot då priset låg långt under normalt marknadsvärde. Sålde den 3 år senare och gjorde 25 000 kr i vinst. Det här var i början av 2000-talet så det var mycket pengar på den tiden.

Förhandlade du priset, i så fall hur? Eller var den felaktigt prissatt redan från början?
Citera
2026-06-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Förhandlade du priset, i så fall hur? Eller var den felaktigt prissatt redan från början?

De sa att lacken var dålig och att den var skadad av stenskott på motorhuven. Kunde inte se vare sig skador efter stenskott eller något annat i lacken så jag skakade tass direkt. Var orolig typ hela veckan innan jag skulle få hämta bilen att de skulle upptäcka att något var galet. Normalpriset låg på ca: 200 000 kr och jag fick den för 150 000 kr.
Citera
2026-06-25, 00:09
Medlem
BritishSmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Är inte just Riddermarks ena jädra bilskojare? Tycker man har läst en del om lurade kunder osv.?
Mm jag har det i bakhuvudet också.

Pratade med en annan bilhandlare om det och han sa att det förmodligen beror på att de är så stora. Alltså ju mer man säljer ju mer potentiella klagomål får man ju också.
Citera
2026-06-25, 00:12
Medlem
Citat:
Är inte just Riddermarks ena jädra bilskojare? Tycker man har läst en del om lurade kunder osv.?

200sekunder - Riddermar bil, intervju med VD:n "En och annan säljare har myglat".
Citera
2026-06-25, 00:19
Medlem
Citat:

Är nån bilnasare känd för att vara ärlig?
Dom som tjänar mest är väl den som är mest oärlig?
Citera
2026-06-25, 11:09
Medlem
67arigGubbes avatar
Köp inte av riddermark bara, de säljer trasiga ful-lagade bilar. Finns en stor tråd om dom här på forumet.
Citera
2026-06-25, 11:42
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Om du säger mer än 4 år gammal hybrid och istället skriver exakt modell och motor är det ju lättare att diskutera om priset är fel.

Riddermark har väl avslöjats som oseriös handlare som luras.
Citera
2026-06-25, 11:55
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BritishSmile
Mm jag har det i bakhuvudet också.

Pratade med en annan bilhandlare om det och han sa att det förmodligen beror på att de är så stora. Alltså ju mer man säljer ju mer potentiella klagomål får man ju också.

Alla dessa beg.bilhandlare har lite av skojarstämpel på sej.
Bilarna kan ha kända fel som dom hoppas kunden ej märker vid provkörning.

Riddermark är inte värst. Kamux leder den ligan stort.
Citera
2026-06-25, 12:22
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Det här är väl fördelen med att ha en förälder som jobbat nästan hela sitt vuxna liv som bilsäljare, just att få ett ärligt svar/pris. Har du ingen polare eller släkting som jobbar som bilsäljare? Då kan ju den personen få ta del av den exakta dealen och ge dig ett ärligt svar samt förslag på hur du kan gå tillväga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in