Nu får ni ha lite överseende med min okunskap i ämnet. 
Är på jakt efter ny bil och efter veckor av provkörningar och besök på olika firmor så tror jag att jag åtminstone hittat ett märke och en modell som jag gillar och som jag kan tänka mig. Kruxet är att alla som jag provkört och tittat på lokalt tycker jag har gått för långt.
Men nu har jag hittat en lågmilare via bilweb som jag bedömer ligga hyfsat rätt till i pris. Men då är kruxet att firman (riddermarks) inte verkar särskilt villiga att rucka sig i priset och det medföljer inte vinterhjul heller utan det får man köpa till påstår dom(~15k). Men på alla andra ställen som jag besökt så ingår allt sånt i priset - plus att där har jag kunnat snacka till mig lite service eller annat också..
Det som är positivt är att jag har fått en rätt bra värdering på min inbytesbil. Men vem vet - det kanske dom ändrar på när det väl är dags att göra affär.
Så min fråga till er är - hur ”fasta” ÄR de i sina priser som de går ut med online? Bara tanken på att gå in till en bilhandlare och betala begärt pris får mig att må illa. Jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara det psykologiskt. I synnerhet om de också är ovilliga att inte skicka med vinterhjul, eller någon dyrare service, eller nåt annat som ger mervärde.
Man vill ju trots allt känna att man gjort en bra affär som kund.
Är det bara att betala och se glad ut - eller ska man sätta hårt mot hårt? Har ingen erfarenhet av att handla bil på distans.
Vi pratar bil för ungefär 300k med några år på nacken.

Är på jakt efter ny bil och efter veckor av provkörningar och besök på olika firmor så tror jag att jag åtminstone hittat ett märke och en modell som jag gillar och som jag kan tänka mig. Kruxet är att alla som jag provkört och tittat på lokalt tycker jag har gått för långt.
Men nu har jag hittat en lågmilare via bilweb som jag bedömer ligga hyfsat rätt till i pris. Men då är kruxet att firman (riddermarks) inte verkar särskilt villiga att rucka sig i priset och det medföljer inte vinterhjul heller utan det får man köpa till påstår dom(~15k). Men på alla andra ställen som jag besökt så ingår allt sånt i priset - plus att där har jag kunnat snacka till mig lite service eller annat också..
Det som är positivt är att jag har fått en rätt bra värdering på min inbytesbil. Men vem vet - det kanske dom ändrar på när det väl är dags att göra affär.
Så min fråga till er är - hur ”fasta” ÄR de i sina priser som de går ut med online? Bara tanken på att gå in till en bilhandlare och betala begärt pris får mig att må illa. Jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara det psykologiskt. I synnerhet om de också är ovilliga att inte skicka med vinterhjul, eller någon dyrare service, eller nåt annat som ger mervärde.
Man vill ju trots allt känna att man gjort en bra affär som kund.
Är det bara att betala och se glad ut - eller ska man sätta hårt mot hårt? Har ingen erfarenhet av att handla bil på distans.
Vi pratar bil för ungefär 300k med några år på nacken.
