Tittar man på Joakims senaste öppna tävling som ligger ute så rör det sig om en hel rad direkta lag- och regelbrott. Jag tänker inte gå in på de exakta detaljerna här (så han hinner gå in och panikändra inlägget), men här kommer en liten sammanställning:
- Konsumentverket: Minst 5 fall av lagbrott/brister.
- Spelinspektionen: 1 fall av direkt lagbrott
- Skatteverket: Minst 1 fall av brott mot skattereglerna
- Integritetsmyndigheten: Bör räknas som 1 fall av brott mot dataskyddsförordningen
- Instagram & Meta: 2 fall av direkta brott mot plattformsreglerna
- Spotify: Minst 2 överträdelser
Dessa funderingar kan jag däremot bjuda på:
1. Vem är huvudarrangören till kampanjen, Joakim som privatperson, Jocke & Jonna AB, Ninetone eller någon annan?
2. Till vilken festival gäller dessa festivalpass, det framkommer inte?
3. Är Stefan Hallgren medveten om alla dessa regel- och lagbrott med tanke på att Ninetone själva delar inlägget?
4. Kommer någon att vinna dvs. någon som inte är ett fejkat konto eller nära vän med Joakim (eller någon annan i hans närhet) och kommer det att redovisas öppet i enlighet med svensk lag?
Jag har alltid undrat varför han inte slänger fram dom bevisen,som han säger sig ha i sin lunta av papper? Det är ju hur lätt som helst! Istället sitter han och maler på om att ” jo, det står i mina dokument”.
Eller kan det faktiskt vara så att han (hemska tanke ) rentutav LJUGER? 🤔
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tror inte det spelar någon roll om han skulle slänga dom då han gissningsvis har mejlat runt större delen av dom till kreti och pleti. Gissar på att det är så BGB fick tag på många av dom dokumenten.
Jag kanske var otydlig där med meningen ”slänger fram”. Menar med andra ord lägger fram bevisen! Inte kastar papperna!
Bra span! Man ska inte heller underskatta hur mycket inkomst betalande medlemmar genererar.
Synd att inte Anjo kan granska detta, han är för tillfället högt inne i Jockes röv.
Tack! Det räcker väl gott att Konsumentverket får upplysning om paret Lundells alla 'små' snedsteg, eller hur (blink, blink)?
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
När levereras årsredovisning för räkenskapsåret 2025?
Kommer den att lämnas in i tid detta år?
hahahahahahhaha, den plastikoperade dvärgen har klagat på Chrippa i alla år.
Eller blir en anmärkning från revisorn återigen?
För räkenskapsåren 2020, 2021, 2022 och 2023 har revisorn varje år anmärkt på att "årsredovisningen inte har upprättats i sådan tid att årsstämman kunnat hållas inom de lagstadgade sex månaderna efter räkenskapsårets utgång"
Hur stor kommer förlusten att bli? BordellHuset köptes 2018: bokfört till dryga 9 miljoner.
På grund av skattefusket de höll på med fick de addera alla kostnader för renoveringar.
2024 har man bokfört fastighetens värde till 19,68 miljoner kronor. (Efter avskrivningar)
Troligtvis har det gått åt många fler miljoner i alla misslyckade projekt, tvisten mot byggföretaget vittnade om sannerligen dyr mur.
Man sålde BordellHuset för 14,3 miljoner.
Denna förlust måste de bokföra i årets redovisning.
Minus drygt 5,3 miljoner.
Nå??? Joakim Bordell.
Det är ju ny dag, ny dag att färdigställa bokföringen.
Tillträde skulle väl ske först i sommar/höst, så någon slutgiltig försäljning är väl inte klar? Om nu huset är sålt vill säga...
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hur anmäls sånt?
Mina barn prenumererar
Är det Hallgren som blir trollad av Jocke?
1. Konsumentverket - Om du anser att det rör sig om vilseledande marknadsföring av medlemsskapen.
2. ARN (Allmänna reklammationsnämnden) - Om du vill kräva pengarna tillbaka för medlemsskapet.
3. Polisen - Om du misstänker rent bedrägeri.
4. YouTube - De ska ha strikta regler för vad kreatörer faktiskt får lova i utbyte mot betalda medlemsskap. Anmäl kanalen direkt via plattformen.
Och nej, jag tror absolut inte att Stefan Hallgren blir trollad av Joakim. Hallgren verkar snarare vara en riktigt ful fisk helt utan skrupler som är högst medveten om vad som pågår, och fungerar som Joakims klockrena 'partner in crime'.
Tack! Det räcker väl gott att Konsumentverket får upplysning om paret Lundells alla 'små' snedsteg, eller hur (blink, blink)?
[/spoiler]
Tillträde skulle väl ske först i sommar/höst, så någon slutgiltig försäljning är väl inte klar? Om nu huset är sålt vill säga...
1. Konsumentverket - Om du anser att det rör sig om vilseledande marknadsföring av medlemsskapen.
2. ARN (Allmänna reklammationsnämnden) - Om du vill kräva pengarna tillbaka för medlemsskapet.
3. Polisen - Om du misstänker rent bedrägeri.
4. YouTube - De ska ha strikta regler för vad kreatörer faktiskt får lova i utbyte mot betalda medlemsskap. Anmäl kanalen direkt via plattformen.
Och nej, jag tror absolut inte att Stefan Hallgren blir trollad av Joakim. Hallgren verkar snarare vara en riktigt ful fisk helt utan skrupler som är högst medveten om vad som pågår, och fungerar som Joakims klockrena 'partner in crime'.
Kontraktet har ju skrivits. Så handpenning är lagd. Den större delen av köpeskillingen överförs på dagen för tillträddet, dvs när man lämnar över nycklarna.
Så faktum kvarstår, man fick sålt huset för 14,3 miljoner. Under utgångspris, Jockiboi har påstått att huset var värderat till "17-18 miljoner"
Håller inte Jockiboi sin del av kontraktet blir det avtalsbrott.
Nu sitter han med Jåkeboj i knäet och blir helt oförmögen.
Vad händer?
Otroligt (tragi)komiskt! Pönta hade precis spelat in Lyxfällan när han gick en mer eller mindre framgångsrik youtubekarriär till mötes. Han fick några goda år…
Men nu sitter han i en förfärlig situation. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han läst här och är medveten om Jockibois oerhörda svek. Men vad kan han göra?! Fortsätta spela med, eller inse att allt är över?! Lisen/Fisen/Lusen måste börja jobba på lager/ålderdomshem/Normal/bensinmack (inget fel med det utan högst normala jobb om man ej har utbildning) och Pönta himself går tillbaka till att svetsa.
De kommer ha svårt att betala för viktminskningssprutorna (ca 6 k/mån för de båda) och försörja en matglad familj på fem). För att inte tala om chocken att gå tillbaka till ett riktigt arbete utan flexibilitet!
Min take på det hela är att Pönta blundar för sanningen och fortsätter att stötta Jockiboi in i döden. Så. Oerhört. Sorgligt.
Joakim Lundell är redan ett avslutat kapitel, men det tar ett tag innan alla vindar har blåst förbi. I slutet av året är han inspärrad!
Otroligt (tragi)komiskt! Pönta hade precis spelat in Lyxfällan när han gick en mer eller mindre framgångsrik youtubekarriär till mötes. Han fick några goda år…
Men nu sitter han i en förfärlig situation. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han läst här och är medveten om Jockibois oerhörda svek. Men vad kan han göra?! Fortsätta spela med, eller inse att allt är över?! Lisen/Fisen/Lusen måste börja jobba på lager/ålderdomshem/Normal/bensinmack (inget fel med det utan högst normala jobb om man ej har utbildning) och Pönta himself går tillbaka till att svetsa.
De kommer ha svårt att betala för viktminskningssprutorna (ca 6 k/mån för de båda) och försörja en matglad familj på fem). För att inte tala om chocken att gå tillbaka till ett riktigt arbete utan flexibilitet!
Min take på det hela är att Pönta blundar för sanningen och fortsätter att stötta Jockiboi in i döden. Så. Oerhört. Sorgligt.
Joakim Lundell är redan ett avslutat kapitel, men det tar ett tag innan alla vindar har blåst förbi. I slutet av året är han inspärrad!
Jag
Snart i Lyxfällan igen, Lisen kollar ju ej på priser.
Denna gång gör Joakim reklam för en tävling som han har på TikTok, med en vinst på 35 000 kr. Återigen bryter Joakim mot lagar och regler:
1. Konsumentverket - 3 st
2. Skatteverket - 3 st
3. IMY - gränsfall
4. Instagram/Meta - 2 st
5. TikTok - Minst 2 st
Återigen, kommer någon att vinna dvs. någon som inte är ett fejkat konto eller nära vän med Joakim (eller någon annan i hans närhet) och kommer det att redovisas öppet i enlighet med svensk lag?
Är Joakim ens medveten om att detta kommer kosta honom betydligt mer än 35 000 kr, om han följer lagen vill säga, vilket han inte är känd för att göra.
Han kan ju alltid fråga Skatteverket vad det kostar honom om han ger vinnaren 35 000 kr "skattat och klart"...eller vad som händer om han Swishar från sitt privata konto...
Mitt tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Tittar man på Joakims senaste öppna tävling som ligger ute så rör det sig om en hel rad direkta lag- och regelbrott. Jag tänker inte gå in på de exakta detaljerna här (så han hinner gå in och panikändra inlägget), men här kommer en liten sammanställning:
- Konsumentverket: Minst 5 fall av lagbrott/brister.
- Spelinspektionen: 1 fall av direkt lagbrott
- Skatteverket: Minst 1 fall av brott mot skattereglerna
- Integritetsmyndigheten: Bör räknas som 1 fall av brott mot dataskyddsförordningen
- Instagram & Meta: 2 fall av direkta brott mot plattformsreglerna
- Spotify: Minst 2 överträdelser
Dessa funderingar kan jag däremot bjuda på:
1. Vem är huvudarrangören till kampanjen, Joakim som privatperson, Jocke & Jonna AB, Ninetone eller någon annan?
2. Till vilken festival gäller dessa festivalpass, det framkommer inte?
3. Är Stefan Hallgren medveten om alla dessa regel- och lagbrott med tanke på att Ninetone själva delar inlägget?
4. Kommer någon att vinna dvs. någon som inte är ett fejkat konto eller nära vän med Joakim (eller någon annan i hans närhet) och kommer det att redovisas öppet i enlighet med svensk lag?
Ytterligare en tävling, denna gången på TikTok - 35 000kr (annonseras via Instagram story.)
Den läspande sengångaren gör verkligen allt för att få lysningar på Ninetone & LBSB:s ai-slop låt.
Tycker någon verkligen att det låter bra? Låten hade inte ens spelats på en svettig bordell i Argentina.
Är maskerade köp av lyssningar.
2 iPhone 17 Pro + 35 000 ,~ 64 000
Hur många fake-plays får man får den summan?
Du får nog höja dessa 64 000 kronor betydligt, för en vinst/utbetalning på 35 000 kr 'skattat och klart' kommer att kosta Joakim betydligt mer, om han följer lagen alltså.