Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Varför skulle det inte ha blivit billigare att ställa in Almedalsveckan?
För att alla fördelar som Almedalsveckan ger skulle gå förlorade. Eller om man vänder på det, för att jag tror att Almedalsveckan genererar vinst. Det lär vara rätt stor sannolikhet att det är så, då dom som ansvarar för det hela säkerligen har beräknat fram att det inte är pengar i sjön utan tvärtom.
Men om snillena här på flashback tycker att dom är i rimlig position att ifrågasätta tankeverksamheten bakom Almedalsveckan, utan att själva ha deltagit vid den ekonomiska planeringen, så visst absolut kör på.