Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsmoderatorer
Vi ska betala massa skatt, hålla käften och vara glada för det. En svampkniv i bilen mellan skogen och hemmet, elller hantverkare på väg hemfrån jobbet -ett brott mot knivlagen, ja där är vi.
Salt och peppar (mild) allt annat är förbjudet minsann. Vi behöver snarare ta fram facklorna och högafflarna än ytterligare mer reglement.
Instämmer helt. Gud förbjude den som t om vill FÖRSVARA SIG på NÅGOT SÄTT. Stämma svenska staten? Man går tydligen via Europadomstolen numera. Utrusta sig för en helt normal dag i vårat underbara samhälle? Böter å ev fängelse direkt om du blir påkommen (du kan troligen bli stämplad som "gängkriminell" oxå i samb med detta).
Som sagt, fram med facklorna och högafflarna. Jag har t om för mig att det var en
afrikansk politiker som kommenterade Sverige i ett sammanhang där han ställde frågan hur fan det kommer sig att Sverige tycks sakna denna väsentliga del i en demokratisk stat (jag minns inte svaret han fick - hade länkat utan tvekan om jag lyckats hitta den länken).