Citat:
Ursprungligen postat av
skriftbyte
Tvång leder aldrig till något bra.
Det finns några lärare som är engagerade och själva ifrågasätter. Har mött ett par stycken genom åren. Man märker direkt att dom brinner för sitt yrke.
Skolan lär ut många bra saker också. Glöm inte att skolan lärt dig att läsa och skriva. Idrotten var väldigt kul och nyttig. Likaså hemkunskap - hur startar man en spis?
Minns teknik, fysik och biologi. Favoriter!
Hade sjukt engagerade lärare inom dom ämnena och som uppskattade alla frågor och ifrågasättande.
Visst, det finns ett fåtal bra lärare som man faktiskt lär sig nått nytt av eftersom dom själva är inte färdiga med lärandet på långa vägar.
När jag gick i tredje klass dock så berättade vår lärare att Mike Tyson blev religiös och ändrade sitt namn till Mohammed Ali.
Du kan tro man blev förvirrad sen när man lärde sig att det var två olika boxare som en svensk lärare trodde var en och samma person, och så la hon fram sin tro som att den är bevisad fakta, för att hon hade psykos och skulle lära barn nått vettigt med allt blev pannkaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klandalf
Tvärtom. Allt du tror på är obevisat trams nån obildad kvacksalvare slagit i dig och som du okritisk köper eftersom det bekräftar din obildade världsbild.
F ö vet du inte vad teori betyder.
Flum, lögner och fantasier. Du blir så grundligt gjord till slarvsylta i varenda tråd du postar, men du förkastar alla argument och bevis för du är en liten fanatiker som redan bestämt dig. Du är vetenskapens antites
Alla har fel utom du

Jag har såna som Otto warburg och Einstein bakom det jag skriver dock. Deras bevis har jag greppat fullständigt.. även om relativitetsteorin var komplicerad att greppa.
Ja tyvärr så har de flesta problem med att skilja på verkligheten och teorier. När jag blir slarvsylta i alla trådar så handlar det om att psykosligan dyker upp, och tillslut visar det sig att moderatorer ingår i psykosligan som avskyr bevis och sånt som motbevisa allt trams som dom tror på. Sen går det som går.
På flashback får ni ha fel allihopa, men att ha rätt och presentera bevis och bemöta korkade argument är inte alltid välkommet här på flashback.. där gnällspikarna som inte fattar nått oftast får företräde och prioriteras högra än experter.
Flashback drivs nog som en sekt det med.
Man får ju inte ifrågasätta flashback precis som man inte får ifrågasätta läroplanen, eller bibeln för 100 år sedan.
Yttrandefrihet existerar sällan där man inte får ifrågasätta nån ledande idiot. Men många psykoser och sektvibbar kan hittas här och där, så länge det inte finns nån chans att ifrågasätta korkskallarna som ville tävla om vem som har rätt, och kunna få rätt fast dom har fel, genom att trådar och Inlägg försvinner.