2026-06-24, 15:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ok, så vi behöver inte begränsa oss till dödsfall utan kan titta på mindre allvarliga saker.

Då kan vi ju titta på hur skräpmat leder till fetma och diabetes.
Rätt sällan tredje man drabbas av någon som äter skitmat? Var väl för 40 år sedan eller så ett fetto hoppade ut från ett fönster och landade på en oskyldig. Annars, låt de äta ihjäl sig. Ja, jag är cynisk.
Citera
2026-06-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Rätt sällan tredje man drabbas av någon som äter skitmat? Var väl för 40 år sedan eller så ett fetto hoppade ut från ett fönster och landade på en oskyldig. Annars, låt de äta ihjäl sig. Ja, jag är cynisk.
Jag väntar fortfarande på att du ska förklara hur cannabisrökande gör en till en olämplig innehavare av körkort, även om man aldrig kör påverkad. Du har kommit med "bristande vandel och respekt för lagar" men du verkar inte vilja applicera det tänket på alla lagbrott?
Citera
2026-06-24, 15:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Varför tror du människor använder droger om de inte ger någon positiv rekreationell effekt?

Om du får gissa vad tror du har mest "fördelar", att käka en jävla tårta eller att befinna sig i ett tillstånd av kemiskt inducerad eufori?
Ja, varför spelar folk bort sina pengar på nätet, varför skjuter folk varann, varför super 1000-tals ihjäl sig, varför röker 1000-tals ihjäl sig. Många frågor blir det, och samhället besvarar dem med begränsningar.

Du noterar nog inte att ditt eget exempel "ett tillstånd av kemiskt inducerad eufori" naturligtvis är problemet. Det är vanebildande och i alla exempel ovan så är det vanebildandet som ger problem. Om något är för bra så är en del villiga att förstöra sina liv för det. Samhället vill hjälpa dem.
Citera
2026-06-24, 15:33
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ja, varför spelar folk bort sina pengar på nätet, varför skjuter folk varann, varför super 1000-tals ihjäl sig, varför röker 1000-tals ihjäl sig. Många frågor blir det, och samhället besvarar dem med begränsningar.

Du noterar nog inte att ditt eget exempel "ett tillstånd av kemiskt inducerad eufori" naturligtvis är problemet. Det är vanebildande och i alla exempel ovan så är det vanebildandet som ger problem. Om något är för bra så är en del villiga att förstöra sitt liv för det. Samhället vill hjälpa dem.

Aha och skräpmat är inte vanebildande? Det finns inte ett problem med fetma i samhället?

Fin uppvisning i konsten att prata i cirklar runt sig själv. Kul också att du behövde typ 4st påpekanden innan du fattade att ingen pratat om att förbjuda fett. Det normala där är ju att bjuda på typ "aha oj, jag missförstod, ursäkta (vad pinsamt!)" men du bara plöjer på som att du vet bäst, din senila narcissistiska gubbjävel.

Alla euforiska droger är inte ens vanebildande. Du har ju ingen koll.
Citera
2026-06-24, 15:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Aha och skräpmat är inte vanebildande? Det finns inte ett problem med fetma i samhället?

Fin uppvisning i konsten att prata i cirklar runt sig själv. Kul också att du behövde typ 4st påpekanden innan du fattade att ingen pratat om att förbjuda fett.

Alla euforiska droger är inte ens vanebildande. Du har ju ingen koll.
Om inte euforiska droger är viktiga för dig så föreslår jag att du slutar med dem.

En del människor äter ihjäl sig men det går inte att förbjuda mat eller förbjuda att äta och dina exempel är bara larviga.

4000 gamlingar faller och dör av skadorna varje år i Sverige men ingen kommer att förbjuda dem att gå. Det är också nyttigt att gå.
Citera
2026-06-24, 15:39
Medlem
Citat:
En del människor äter ihjäl sig men det går inte att förbjuda mat eller förbjuda att äta och dina exempel är bara larviga.
Mycket riktigt. Däremot går det alldeles utmärkt att förbjuda VISSA former av mat.
Citera
2026-06-24, 15:42
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Om inte euforiska droger är viktiga för dig så föreslår jag att du slutar med dem.

4000 gamlingar faller och dör av skadorna varje år i Sverige men ingen kommer att förbjuda dem att gå. Det är också nyttigt att gå.

Tråden handlar om lagstiftning, inte mitt eventuella drogbruk. Din lilla fitta.

Ingen har sagt att man ska förbjuda mat eller att äta. Du yrar igen. Glömde du bort vad som diskuterades? Någon jämförde förbud mot droger som du anser är onödiga med förbud mot onödig mat, med tårta som exempel. Tårta och annan skräpmat tillför inget näringsvärde och skulle kunna förbjudas. Ska du verkligen missförstå samma sak en gång till på nästan exakt samma sätt?

Ingen har pratat om att förbjuda att gå. Det är du som vill förbjuda saker, inte vi.
Senast redigerad av Mjäll 2026-06-24 kl. 15:44.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag väntar fortfarande på att du ska förklara hur cannabisrökande gör en till en olämplig innehavare av körkort, även om man aldrig kör påverkad. Du har kommit med "bristande vandel och respekt för lagar" men du verkar inte vilja applicera det tänket på alla lagbrott?
Brott som kan påverka din körning? De kan påverka din körning.
Och att dricka sprit är inte ett brott i Sverige, att röka CB är.

CB är även en inkörsport till andra droger. Liksom tobak och alkohol är. I princip INGEN börjar med heroin först. För den skull blir varken alla tobaksrökare eller CB rökare horspundare, men ingen BÖRJAR med horse.

Ja, jag dricker alkohol, rökte även 30 år.
Citera
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Mycket riktigt. Däremot går det alldeles utmärkt att förbjuda VISSA former av mat.

Hur jävla dum är den här gubbjäveln egentligen?
Citera
2026-06-24, 15:43
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Jahaaa

Vad bra att du gör sådana nödvändiga och påkallade förtydliganden.

Har du lera i hjärnan eller vad är grejen?
Citera
2026-06-24, 15:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag kommer inte på några sådana farliga former av mat. Men visst kan man tänka sig att lagstiftningen lägger till "narkotika OCH MAT" och sedan tillför en lista på förbjuden mat som är helt onödig men farlig. Men jag har riktigt svårt att se en matpolis åka runt och patrullera restauranger i Sverige. Det beror nog på att det inte finns någon särskilt farlig mat, det är bara när mat missbrukas som den blir farlig, samma som med alkohol. Vi kan ju inte förbjuda knivar för att en person knivas så det blir knivning eller bära på stan som är förbjudet.

Inte ens cigaretter har förbjudits i Sverige och det är egentligen rätt underligt. Någon mer onödigt och farligt finns knappast. Måste vara cigarett-globalisterna som ordnat detta. Om det funnits stora pengar i cannabis kan jag se att några storföretag ordnat så det var tillåtet.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-24 kl. 15:51.
Citera
2026-06-24, 15:46
Medlem
Citat:
Brott som kan påverka din körning? De kan påverka din körning.
Att röka cannabis några dagar innan du kör bil påverkar inte din körning, nej.

Citat:
CB är även en inkörsport till andra droger. Liksom tobak och alkohol är. I princip INGEN börjar med heroin först. För den skull blir varken alla tobaksrökare eller CB rökare horspundare, men ingen BÖRJAR med horse.
Lite irrelevant i sammanhanget, men det där säger i princip ingenting om du inte kan etablera ett kausalt samband. Det finns nog ingen som inte åt potatis innan de började röka cannabis. Den intressanta frågan är hur många horsepundare som inte hade blivit det om de inte började med cannabis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in