Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag kan inte se hyckleri?
Hon tycker det är fel på regeln, men hon har inte sagt det är fel på dem som utnyttjar den.
Jag kan ju tycka det vore mer dumt att inte använda denna möjlighet, för att istället betala 600 000 extra i skatt.
Typ som om det finns en ruta på deklarationen som säger "jag vill betala 500 000 mindre i skatt" , även om man tycker det är fel att rutan finns så skulle man väl ändå klicka i den?
Maggan har inte klankat ner på dem som använder reglerna, utan på dem som skapat dem.
Jag förstår inte hur så många i tråden inte kan förstå skillnaden? Hur ska jag förklara så de förstår?
Kanske liknelsen med den rike romaren Piso Frugi, som var emot att dela ut gratis spannmål, men när det ändå gjordes ställde han sig också i kön.
Vid olika tillfällen har Maggan sagt att den som tar utdelning i stället för lön bidrar till ökade klyftor. Är det något som Maggan och sossarna kört hårt med så är det att de vill motverka ökade klyftor som de menar beror på att rika skor sig på de fattiga. Maggan har vid flera tillfällen försökt skapa ett vi och dom där dom är alla rika som är onda och giriga och vi är det oskuldsfulla och goda. Jag kan inte ens med bästa vilja i världen se det som något annat än att Maggan med alla medel ondgör sig på fåmansföretagarna som hon direkt pekar ut som onda, giriga skurkar.
Jo, Maggan har direkt och tydligt klankat ned på och ondgjort sig över de som använder 3:12-reglerna och där har vi också själva grunden till problematiken här.
Hyckleriet består i att hon ondgör sig över de som tar ut utdelning enligt 3:12-reglerna istället för lön samtidigt som hon sitter i styrelsen för sin makes företag som gör exakt just det hon ondgör sig över.