Citat:
Ursprungligen postat av
Biffotto
Högern brukar ju vara för företagande, och småföretagare. Men just Magdalena Anderssons make ska alltså inte få driva företag?
Jag är själv företagare ungefär som han. Till skillnad från Timbro tycker jag att regler för småföretagare är väldigt generösa, kanske tillomed för generösa. Men till skillnad från Timbro tycker jag att alla ska ha samma rätt att driva företag.
Verkar som att många som skriver här I tråden antingen inte riktigt vet hur det funkar med fåmansbolag, eller kanske tycker att socialdemokrater inte ska få driva företag på samma villkor som andra ...
Alla vill såklart betala så lite skatt som möjligt. Helt normalt. Problemet här är att DDR Maggan är ledare för ett parti som vill att man ska skattas tills man inte rör på sig längre och även motarbetar dessa så kallade 3:12 reglerna. Dessutom är man enligt henne girig om man utnyttjar dessa regler.
Nu har hon alltså blivit ertappad med att motarbeta sig själv och sitt eget parti genom att göra exakt samma sak. Lite hyckleri kan man väl tycka?
Dessutom skulle jag bli väldigt förvånad om dessa pengarna kom från en riktig verksamhet och inte något hittepå hokus pokus som dessa sossar brukar vara väldigt skickliga på. Men det får någon annan gräva i. Hej svejs.