2026-06-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Brott som kan påverka din körning? De kan påverka din körning.
Och att dricka sprit är inte ett brott i Sverige, att röka CB är.

CB är även en inkörsport till andra droger. Liksom tobak och alkohol är. I princip INGEN börjar med heroin först. För den skull blir varken alla tobaksrökare eller CB rökare horspundare, men ingen BÖRJAR med horse.

Ja, jag dricker alkohol, rökte även 30 år.
En anledning att cannabis (rätt eller fel) betraktas som en inkörsport till andra droger är att cannabis ofta säljs i samma miljöer som andra droger. Detta skulle upphöra vid en legalisering av cannabis.

För övrigt visar studier att folk som knarkar även haft tidig debut av nikotin och alkohol, så även de kan ses som inkörsportar.
Citera
2026-06-24, 15:52
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det beror nog på att det inte finns någon särskilt farlig mat, det är bara när mat missbrukas som den blir farlig, samma som med alkohol.

...Och andra droger.

Kommer han fatta? Kommer poletten att trilla ned?

Eller är det bara boomertänket "det är ju olagligt så då måste det vara farligare så därför ska det vara olagligt..." osv ad nauseam in i graven

Många kriminaliserade droger är mindre farliga och mindre vanebildande än alkohol. Men ignorera fakta och argument är du ju bra på, så fortsätt du med att dumbmaxxa dina sista år. Du är ju så belåten med att vara okunnig, odräglig och dryg.
Citera
2026-06-24, 15:52
Medlem
Citat:
Jag kommer inte på några sådana farliga former av mat. Men visst kan man tänka sig att lagstiftningen lägger till "narkotika OCH MAT" och sedan tillför en lista på förbjuden mat som är helt onödig men farlig. Men jag har riktigt svårt att se en matpolis åka runt och patrullera restauranger i Sverige. Det beror nog på att det inte finns någon särskilt farlig mat, det är bara när mat missbrukas som den blir farlig, samma som med alkohol. Vi kan ju inte förbjuda knivar för att en person knivas.
Jag svarar bara på det du skrev. Ingen har sagt något om att förbjuda mat som helhet, och om man skulle vilja komma tillrätta med välfärdssjukdomar såsom fetma, diabetes, hjärt och kärlsjukdomar etc (som faktiskt är väldigt vanliga) så hade man absolut kunnat införa en hel del restriktioner för det. Exempelvis skulle man kunna begränsa hur mycket sackaros som får finnas i en livsmedelsprodukt. Eller rentav förbjuda sackaros som tillsats helt och hållet.

Sådant gör vi redan idag. Det finns långa listor över tillsatser som är förbjudna att använda i livsmedel.
Citat:
Inte ens cigaretter har förbjudits i Sverige och det är egentligen rätt underligt. Någon mer onödigt och farligt finns knappast. Måste vara cigarett-globalisterna som ordnat detta.
Så är det, men det är inte direkt så att matjättarna inte har ett finger med i spelet om vilka livsmedel som ska vara tillåtna.
Citera
2026-06-24, 15:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
...Och andra droger.

Kommer han fatta? Kommer poletten att trilla ned?

Eller är det bara boomertänket "det är ju olagligt så då måste det vara farligare så därför ska det vara olagligt..." osv ad nauseam in i graven

Många kriminaliserade droger är mindre farliga och mindre vanebildande än alkohol. Men ignorera fakta och argument är du ju bra på, så fortsätt du med att dumbmaxxa dina sista år. Du är ju så belåten med att vara okunnig, odräglig och dryg.
Boomers behöver inga råd, vi äger redan allt. Men rådet till dig är att tilltala andra med respekt och utöka ditt ordförråd så lyssnar de på dig.

Du ensam i tråden är bevis att cannabis ska vara förbjudet. För vi behöver inte fler sluskar som använder fula ord. Tänkte inte på det.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-24 kl. 16:06.
Citera
2026-06-24, 15:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
En anledning att cannabis (rätt eller fel) betraktas som en inkörsport till andra droger är att cannabis ofta säljs i samma miljöer som andra droger. Detta skulle upphöra vid en legalisering av cannabis.

För övrigt visar studier att folk som knarkar även haft tidig debut av nikotin och alkohol, så även de kan ses som inkörsportar.
Ja, skrev väl nikotin och alkohol är en inkörsport? Liksom CN. Fångar upp unga människor i deras känsligaste ålder.

Tråkigt att se folk försvara skiten så mycket, för det är ju skit?
Citera
2026-06-24, 15:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Så är det, men det är inte direkt så att matjättarna inte har ett finger med i spelet om vilka livsmedel som ska vara tillåtna.
Jo, matjättarna har allt med vår mat att göra och 7 globalistiska företag tillverkar 50% av världens kalorier. Det var när Coca Cola gick över från "socker" till majs-stärkelse/corn cyrup i Coca Cola som fetman började öka i USA. Det var enda sättet för jätteföretagen att bli av med all majs som producerades i USA så de lobbade in den i världens mest sålda läsk.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-24 kl. 16:06.
Citera
2026-06-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, skrev väl nikotin och alkohol är en inkörsport? Liksom CN. Fångar upp unga människor i deras känsligaste ålder.

Tråkigt att se folk försvara skiten så mycket, för det är ju skit?
För unga är det skadligt ja.
Citera
2026-06-24, 16:03
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Boomers behöver inga råd, vi äger redan allt. Men rådet till dig är att tilltala andra med respekt och utöka ditt ordförråd så lyssnar de på dig.

Du ensam i tråden är bevis att cannabis ska vara förbjudet. För vi behöver inte fler sluskar. Tänkte inte på det.

Jag har inte ett snävt ordförråd bara för att jag kallar dig för en liten fitta, en idiot och en gubbjävel. Du verkar inte veta vad ordet ordförråd betyder.

Nu låtsas du att du har efterblivna osammanhängande åsikter som du inte kan försvara pga mitt påstått bristande ordförråd. Inte pga att du har de åsikterna. Om jag bara hade ett bättre ordförråd och behandlade dig med respekt skulle du lyssna på mig. Översatt: Om jag inte kallade dig för en idiot för att du beter dig som en respektlös idiot, så skulle du inte vara en respektlös idiot. Lol. Du kan ju intala dig att ditt livs ansamlade övertydliga karaktärsbrister beror på någon snubbe du började jiddra med på flashback häromdagen. Om du verkligen brydde dig om att jag använder fula ord skulle du ju låta bli att svara istället för att aktivt välja att svara massa jävla dumheter hela tiden. Vilket du dessutom gör mot alla, även de som inte använder fula ord. Tönt.

Fortfarande bemöter du inga argument. Du ignorerar konsekvent den bärande delen i inläggen du citerar och besvarar. Du är uppenbart helt ointresserad av faktisk diskussion.

Det enda som händer är att du framstår som den senila jävla idiot och spydiga skitstövel du är.
Senast redigerad av Mjäll 2026-06-24 kl. 16:16.
Citera
2026-06-24, 16:10
Medlem
Citat:
Jo, matjättarna har allt med vår mat att göra och 7 globalistiska företag tillverkar 50% av världens kalorier. Det var när Coca Cola gick över från "socker" till majs-stärkelse/corn cyrup i Coca Cola som fetman började öka i USA. Det var enda sättet för jätteföretagen att bli av med all majs som producerades i USA så de lobbade in den i världens mest sålda läsk.
Fortfarande så skulle det gå alldeles utmärkt att förbjuda de tårtor du kan köpa i affären idag. Det är skräpmat som inte är det minsta nödvändig för vår överlevnad.
Citera
2026-06-24, 16:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
För unga är det skadligt ja.
Ja, och det är de som håller på med det.
Ingen vaknar väl direkt 31 år och tänker i dag skall jag röka cannabis för första gången. du var ung, jag var ung. jag fastnade aldrig i det. Du röker väl fortfarande?

Ändå alltid ett nöje att argumentera med dig.
Citera
2026-06-24, 16:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Fortfarande så skulle det gå alldeles utmärkt att förbjuda de tårtor du kan köpa i affären idag. Det är skräpmat som inte är det minsta nödvändig för vår överlevnad.
"Tårtan" är bara en fin paketering av socker och fett, som kroppen behöver. Sluta dissa tårtor. Jag har tre skivor prinsesstårta i frysen. Fina saker.

Om alla som använder cannabis åt prinsesstårta istället skulle världen troligen vara lite lite bättre. Inte någon stor skillnad, men absolut inte sämre.
Citera
2026-06-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ja, och det är de som håller på med det.
Ingen vaknar väl direkt 31 år och tänker i dag skall jag röka cannabis för första gången. du var ung, jag var ung. jag fastnade aldrig i det. Du röker väl fortfarande?

Ändå alltid ett nöje att argumentera med dig.
Tror olika personers hjärnor är olika sårbara, och då är det lättare att alla har samma åldersgräns.

Detsamma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in