2026-06-24, 14:33
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Har för fyrtio år sedan med stor framgång odlat ett halvdussin Nordic Light som då var en höjdare i ett isolerat bås med natriumlampor och temperaturstyrda fläktar på vinden. Med min blygsamma konsumtion räckte den väldoftande skörden i två år. Nu när jag vill ha mer gräs vågar jag liksom inte gå ut i Rinkeby, Liljeholmen eller andra ställen för att exponera mig som köpare. Hur fan gör man som pensio? Sitter på en bänk i området och låtsas som det regnar? För att bli kontaktad av en säljare. Och hur vet jag att det är juste gräs utan giftiga tillsatser? Råkade ut för det vid ett inköp av joints i NL häromsistens. Efter ett drag tappade jag balansen och föll till marken. Djefligt pinsamt, men jag kunde resa mig efter någon minut. Kan inte har varit rent gräs in den ciggen?
Darkweb är mycket enklare att beställa ifrån än vad man tror. Du förbokar i tid, och betalar enligt ö.k. Sedan placerar säljaren dina produkter i ett område nära dig så du kan hämta upp det. Eller så kan du beställa från telegram och signalgrupper.
Citera
2026-06-26, 17:45
Medlem
Alfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Darkweb är mycket enklare att beställa ifrån än vad man tror. Du förbokar i tid, och betalar enligt ö.k. Sedan placerar säljaren dina produkter i ett område nära dig så du kan hämta upp det. Eller så kan du beställa från telegram och signalgrupper.
Det låter ju smidigt att man inte behöver få hem i en brevlåda som man kanske inte har.
Men hur betalar man?
Citera
2026-06-29, 22:05
Medlem
Ramsviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Om du har en adress i Tyskland, så behöver du inte krångla med att odla själv eller vara medlem i en odlingsklubb.

Men, nu är det väl inte så många av oss som har en adress i Tyskland...
Eller hur menar du att vi mantalsskrivna i Svedala ska beställa?
Citera
2026-06-30, 19:33
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
är man så newbie på såna saker ska man inte hålla på med det!

kompis, ta mitt råd : lägg ner alla droger o lev ett BRA liv utan allt skit du kommer få på köpet!!

jag vet vad jag pratar om. jag brukade oxå röka lite brai o tyckte livet var sjyst, men nu har jag lyckats göra som alla andra varnade mig för, nu är jag nerknarkad av diverse olika tunga droger o försöker låta bli,l men det går inte. jag funderar starkt på att ta livet av mig när läget blir så, jag vill inte leva mer som narkoman.

gör inte samma misstag. sluta rök den där skiten du blir bara slav under dig själv!

mvh
Hade det inte varit cannabis hade det varit något annat du missbrukat. Vissa ska inte hålla på säger trots att du är 1 av 100 000 som inte klarar av att röka. Du verkar inbilla dig att alla är som dig.
Senast redigerad av Puffgecko 2026-06-30 kl. 19:37.
Citera
2026-06-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Har för fyrtio år sedan med stor framgång odlat ett halvdussin Nordic Light som då var en höjdare i ett isolerat bås med natriumlampor och temperaturstyrda fläktar på vinden. Med min blygsamma konsumtion räckte den väldoftande skörden i två år. Nu när jag vill ha mer gräs vågar jag liksom inte gå ut i Rinkeby, Liljeholmen eller andra ställen för att exponera mig som köpare. Hur fan gör man som pensio? Sitter på en bänk i området och låtsas som det regnar? För att bli kontaktad av en säljare. Och hur vet jag att det är juste gräs utan giftiga tillsatser? Råkade ut för det vid ett inköp av joints i NL häromsistens. Efter ett drag tappade jag balansen och föll till marken. Djefligt pinsamt, men jag kunde resa mig efter någon minut. Kan inte har varit rent gräs in den ciggen?

Du odlar inne eller ute. Att köpa av kriminella är en onödig risk att ta. Odlar du ute på annans mark under sommaren (dock för sent den här säsongen) så är risken helt försumbar. Även att odla inne är så säkert det kan bli om du gör det rätt och inte snackar om det. Idag gäller främst LED-lampor som drar lite mindre ström men äldre HPS eller MH funkar såklart fortfarande. Bor du ens något sånär centralt (dvs inte helt isolerat) så se till att ha ett kolfilter för doften. Tre månader ungefär sedan har du gräs nog för ett bra tag framöver. Beställ frön inrikes för säkerhets skull.

Northen Lights är fortfarande en bra sort, även om jag personligen föredrog mer rena sativor framför indica. Man behöver inte maximera THC-halten som många nyare sorter handlar om. Det är tom ofta negativt. Autoblommande sorter (ruderalis-korsningar) är bra ute men rätt värdelöst inne. Feminiserade är bra för enstaka odlingar men annars mest negativt. Det är bara bra att kunna ta egna frön. Då behöver du bara beställa frön en gång, sen är du självförsörjande.
Senast redigerad av GrayPagan 2026-06-30 kl. 19:55.
Citera
2026-07-01, 14:56
Medlem
Ramsviks avatar
"Har för fyrtio år sedan med stor framgång odlat ett halvdussin Nordic Light som då var en höjdare i ett isolerat bås med natriumlampor och temperaturstyrda fläktar på vinden."

Nu undrar jag bara vad jag ska säga till butiken i NL eller Tjeckien för att få en fin sativa UTAN tillsatser. (Se min beskrivning ovan). Finns det någon fackterm för det som jag kan uttala för att verka proffsig ;-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in