2026-06-12, 10:01
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Har du några bra förslag på billigare sidor än Kvarnvideo som också har ett bra utbud? Hade inte varit helt fel med lite alternativ.
Utöver dom så använder jag mest Ginza här i Sverige, annars köper jag utomlands om jag vill ha något.

We enjoy film ska vara bra
Citera
2026-06-18, 14:48
Medlem
Sluutenbergens avatar
Tänkte nyttja arrows My Rewards där man samlar poäng och får en värdecheck. Trodde att de tre olika nivåerna kunde kombineras så att man som mest skulle fått 5+10+15 pund i rabatt vilket vore snyggt, men på nivå två fick jag enbart 10 pund avdrag så det tillsammans med frakt och kampanjen skulle bli 230 kr styck för två 4K-filmer. "Billigt" i relativ mening men aldrig att jag spenderar så mycket pengar på en film som jag verkligen inte "måste" ha. Får vaska rabatten, då jag avvaktar de nya tullavgifterna som ska komma i juli.
Citera
2026-06-23, 15:32
Medlem
Jag köper rätt mycket dvd på second hand nu. Kul att så många börjat köpa dvd så det finns en stor marknad och bra värde i vissa filmer
Citera
2026-06-24, 09:22
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag köper rätt mycket dvd på second hand nu. Kul att så många börjat köpa dvd så det finns en stor marknad och bra värde i vissa filmer

Det har funnits tidigare också men nu blir det lite mer allmänt möjligtvis
Citera
2026-06-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det har funnits tidigare också men nu blir det lite mer allmänt möjligtvis

Det verkar så. Det kom ett reportage i SR appen om en DVD butik som utökade och som berättade att ntresset ökat mycket senaste åren. Att intresset går långt ner i åldrarna nu. Väldigt kul tycker jag som älskar det fysiska formatet =)
Citera
2026-06-24, 14:06
Medlem
Citat:
Har du några bra förslag på billigare sidor än Kvarnvideo som också har ett bra utbud? Hade inte varit helt fel med lite alternativ.
Utöver dom så använder jag mest Ginza här i Sverige, annars köper jag utomlands om jag vill ha något.
Brukar handla rätt mycket på imusic.se som har mycket att välja på i filmväg.
Det är den och kvarnvideo som jag handlar Blu Ray filmer mest. Köper mest Sci-Fi och Horror filmer.
Citera
2026-06-24, 14:31
Medlem
Citat:

CDON, Ginza, Kvarnvideo, Tradera och DVD-shoppen är nog de största svenska sidorna för Blu-ray och DVD.
Citera
2026-07-01, 18:54
Medlem
Bartman777s avatar
Jag fick hem min nysläppta The Untouchables-steelbook idag, men fodralet var dessvärre skadat så jag har mailat om att jag vill reklamera varan. Jag hoppas det går smärtfritt...

Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Brukar handla rätt mycket på imusic.se som har mycket att välja på i filmväg.
Det är den och kvarnvideo som jag handlar Blu Ray filmer mest. Köper mest Sci-Fi och Horror filmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
CDON, Ginza, Kvarnvideo, Tradera och DVD-shoppen är nog de största svenska sidorna för Blu-ray och DVD.
Tack, jag har sparat de sidorna nu för framtida köp.
Citera
2026-07-01, 21:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag fick hem min nysläppta The Untouchables-steelbook idag, men fodralet var dessvärre skadat så jag har mailat om att jag vill reklamera varan. Jag hoppas det går smärtfritt...

Tack, jag har sparat de sidorna nu för framtida köp.

Skadat gods brukar gå att reklamera smärtfritt. utan problem.

Glöm inte även https://www.filmvalvet.se/ i din lista
Citera
2026-07-02, 08:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Skadat gods brukar gå att reklamera smärtfritt. utan problem.

Glöm inte även https://www.filmvalvet.se/ i din lista
Just det, tack!

Jag har aldrig behövt skicka tillbaka en vara förut faktiskt, så lite nervöst blir det.
Sen har ju inte, som nämnts tidigare, Kvarnvideo alltid varit så särskilt service minded när det blivit problem. Men ja, det bör väl gå bra. Dom är ju bra också på samma gång, jag vill inte snacka ner dom för mycket. Jag har handlat oerhört mycket där genom åren och varit fruktansvärt nöjd
Citera
2026-07-10, 21:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Thriller - En Grym Film (Blu-ray, Klubb Super 8)

Är det en rejäl utgåva? Funderar på att köpa den vid löning & med tanke på vilka utgåvor det finns?
så verkar det som att man får väldigt mycket för pengarna.`
https://www.filmvalvet.se/products/thriller
Citera
2026-07-10, 21:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är det en rejäl utgåva? Funderar på att köpa den vid löning & med tanke på vilka utgåvor det finns?
så verkar det som att man får väldigt mycket för pengarna.`
https://www.filmvalvet.se/products/thriller
Jag vet inte ärligt talat, jag köpte den mest för omslagets skull
Hade hellre egentligen haft den limiterade utgåvan med slipcover, men den är ju utgången redan och svindyr på andrahandsmarknaden...

Men sen är det svensk text på den där utgåvan också. Sedan innan har jag Vinegar Syndrome's utgåva, och där är det ju bara engelsk text till denna svenska film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in