2026-06-20, 00:43
Medlem
EgoistNs avatar
Jag har ju tipsat om köp när vi ställer om klockan till vintertid.

Ibland är jag hyfsat träffsäker..
Citera
2026-06-21, 06:50
Medlem
Är det någon som har investerat i Bitcoin-certifikat på sitt AF-konto i syfte att hålla i 10 år?
Citera
2026-06-23, 00:07
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
I’m back 🥹, efter 7 månader är det dags att börja DCA. Tror ja vi går ner mera, absolut, men jag träffar aldrig botten, oavsett.

Historiskt sett, har denna period fram till jan/feb varit en fantastisk fin ROI att börja DCA.

Intressant. Vad innebär dca för dig, köp per vecka, månad eller något annat?
Citera
2026-06-23, 00:37
Medlem
EgoistNs avatar
Klantarsle EgoistN.. Tipsar om miners men säljer bort sig alldeles för tidigt.
Jag hade ju alla de där, Cipher,Wulf, Iren..

Nu har jag bara Riot kvar. 😒
Citera
2026-06-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Ingen alls. Finns taskiga market makers som jagar ditt bett.
Fundera över köp när det ser som allra jävligast ut.
Fast det kan absolut bli ännu värre veckan därpå.

Hur menar du att det har påverkan på om man kör med leverage?
Citera
2026-06-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Klantarsle EgoistN.. Tipsar om miners men säljer bort sig alldeles för tidigt.
Jag hade ju alla de där, Cipher,Wulf, Iren..

Nu har jag bara Riot kvar. 😒

Har du kollat in Robostrategy?
Citera
2026-06-23, 20:48
Medlem
Testar ånyo att gå från x kr per dag till 6x kr per dag. Kollar igen i morgon eftermiddag hur det ser ut.

200 WMA ligger på 62242 USD.

https://www.coinglass.com/pro/i/200WMA
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-06-23 kl. 20:51.
Citera
2026-06-23, 21:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Testar ånyo att gå från x kr per dag till 6x kr per dag. Kollar igen i morgon eftermiddag hur det ser ut.

Du har fortfarande glömt förklara varför det är relevant vad du köper för promillen av din totala ”förmögenhet”
Citera
2026-06-23, 21:14
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du har fortfarande glömt förklara varför det är relevant vad du köper för promillen av din totala ”förmögenhet”

Hade troligen varit en större monetär investering att köpa en hund med stamtavla, men stopp.belägg-ljug.skägg är igång igen och låtsas göra "viktiga" köp baserat på kurs i förhållande till 200 WMA. Såklart en helt arbiträr gräns som han valt för att det låter coolare än bara "köper när det känns rätt".
Citera
2026-06-24, 09:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hade troligen varit en större monetär investering att köpa en hund med stamtavla, men stopp.belägg-ljug.skägg är igång igen och låtsas göra "viktiga" köp baserat på kurs i förhållande till 200 WMA. Såklart en helt arbiträr gräns som han valt för att det låter coolare än bara "köper när det känns rätt".
Ja, precis. Det där med "200 WMA" är ett bitcoiner-påhitt, det är inget mätetal som någon annan i verkligheten bryr sig om eller har någon riktig förankring såklart.
Citera
2026-06-24, 13:59
Medlem
Citat:

Återgår till x kr per dag i väntan på en eventuell tydligare nedgång under 200 WMA.
Citera
2026-06-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För att Strategys affärsidé är att hela tiden öka antalet Bitcoin per aktie för de som håller.
Detta genom att ta lån på aktierna när de är värda mer än tillgångarna och vice versa om aktiepriset är under värdet av tillgångarna (då kan dom även välja att köpa tillbaka sina aktier).

När den poletten trillar ner för dig, så kommer du snabbt som fan stänga dina korta positioner och skärpa till dig.

Att det funkar är odiskutabelt med tanke på att MSTR gått från att vara ett värdelöst zombie bolag till topp 200 största i USA till att nu vara 86:e (!!) största bolaget sett till marketcap, på mindre än 5 år. Två boom och en stycken bust cykel har passerat, och Strategy kom ut starkare än någonsin på andra sidan, hela tiden genom att öka sitt Bitcoin innehav.

Det enda sättet att riva ovan narrativ är om man kan övertyga den andra varför Bitcoin kommer sjunka i värde över tid. Jag har då aldrig hört ett vettigt argument. Snarare tvärtom, att allt fler stora spelare* förstår Bitcoins framtid och ger sig in i det med hull och hår.

* Tesla, Ark, Square, Blackrock, Fidellity, Stater och National stater och många fler som har betydligt högre cred än du och Kebabmedpommes och era gelikar.

Detta inlägg skrevs 2025-05-08.

MSTR låg då på $414.
Idag ligger MSTR på cirka $104.

BTC låg som högst på $103 261.
Idag ligger BTC på cirka $63 000.

Man undrar ju, lite blygt, om detta har med Leastons frånvaro i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in