2026-06-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det är bara att lyssna på rättegången så hör man att det du skriver stämmer, föräldrarna har nog en stor del i detta genom total förnekelse, en sekt med sonen Måns Petter Albert som obestridlig ledare är känslan man får. Mums kan knarka, kan supa, vara otrogen, vara aggressiv utan att ngn av dem ser ngt fel i det, istället gullas det bara mera med honom.
Det är ännu värre, det finns några i tråden som försöker skapa en bild av att det är Ciaras fel att MånsPetter knarkat och varit otrogen. Hon har inte gett honom vad han vill ha.
Citera
2026-06-24, 12:41
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ännu värre, det finns några i tråden som försöker skapa en bild av att det är Ciaras fel att MånsPetter knarkat och varit otrogen. Hon har inte gett honom vad han vill ha.

Men den åsikten har ju även föräldrarna, fullständigt förkastligt! (Vems fel var det alla andra ggr Måns Petter Albert varit otrogen tro, var det även Ciaras trots de inte ens hade träffats.)
Citera
2026-06-24, 12:53
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
A.O gällande all missbruksproblematik om det så gäller drogmissbruk, alkoholmissbruk, sexmissbruk, what ever, så måste personen i fråga själv förstå och erkänna sitt problem, annars går inget att lösa. Att Måns Petter Albert med familj lever i en fullständig förnekelse gällade detta har de bevisat gång efter gång.

Mums lägg dej platt, be alla du sårat under årens lopp om ursäkt, en ursäkt riktigt från botten av ditt hjärta så kommer du och alla runt omkring dej att må bra.
Citera
2026-06-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Hånfulla smeknamn? Det får du säga till Måns föräldrar. Det är ju dessa som döpt honom till Måns-Petter!😀 Mamman kallar honom ju detta. Skyll på henne, inte på någon som säger sanningen här.
Det är ett smeknamn inom familjen och bland barndomsvänner som kallar honom MP.
Du är väl inte barndomskamrat till Måns? Och inte familj.
Hans tilltalsnamn som han använder numer är Måns.
Citera
2026-06-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är ett smeknamn inom familjen och bland barndomsvänner som kallar honom MP.
Du är väl inte barndomskamrat till Måns? Och inte familj.
Hans tilltalsnamn som han använder numer är Måns.

Jahapp, så var vi där igen. Samma gamla visa. Att bara vissa får kalla honom för hans DOPNAMN. Gäller det dig också? Och alla andra? Att man ska akta sig jävligt noga för att använda någons dopnamn? Det är något nytt som du har hittat på. Sorry men det gäller inte ute i den vanliga verkligheten, hur många gånger det än upprepas i den här tråden. Glöm det bara.
Citera
2026-06-24, 14:50
Medlem
Citat:
Jahapp, så var vi där igen. Samma gamla visa. Att bara vissa får kalla honom för hans DOPNAMN. Gäller det dig också? Och alla andra? Att man ska akta sig jävligt noga för att använda någons dopnamn? Det är något nytt som du har hittat på. Sorry men det gäller inte ute i den vanliga verkligheten, hur många gånger det än upprepas i den här tråden. Glöm det bara.
Bevisligen hade du inga bevis på dina påståenden igår?
Du drog till med lite hörsägen och egna påhitt.
Ska jag tolka din tystnad så?

MZ använder inte sitt dopnamn. Han är folkbokförd med MZ. Det är hans namn liksom att du och vi alla har ett namn.
Som vi inte vill att folk vi inte känner ska förvanska.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-24 kl. 14:53.
Citera
2026-06-24, 15:01
Medlem
Citat:
Bevisligen hade du inga bevis på dina påståenden igår?
Du drog till med lite hörsägen och egna påhitt.
Ska jag tolka din tystnad så?

MZ använder inte sitt dopnamn. Han är folkbokförd med MZ. Det är hans namn liksom att du har ditt namn.

Du sa just emot dig själv. Har du demens? Du sa precis att vissa använder Måns Petter - vilket BEVISLIGEN är sant, eftersom vi hörde det i rättegången. Men du har bestämt att JAG inte får använda det. Eller Rikskrim m.fl. i denna tråden.
Nu hävdar du att det inte används. Du lever då sannerligen i din egen verklighet. Du kanske ska ta din medicin.
Jag lämnar härmed denna fåniga namndiskussion som inte leder någonvart.
Citera
2026-06-24, 15:09
Medlem
Citat:
Du sa just emot dig själv. Har du demens? Du sa precis att vissa använder Måns Petter - vilket BEVISLIGEN är sant, eftersom vi hörde det i rättegången. Men du har bestämt att JAG inte får använda det. Eller Rikskrim m.fl. i denna tråden.
Nu hävdar du att det inte används. Du lever då sannerligen i din egen verklighet. Du kanske ska ta din medicin.
Jag lämnar härmed denna fåniga namndiskussion som inte leder någonvart.
Själv klarar du inte att komma ihåg två poster i rad?
Det är inom familjen, hans mamma bara som kallar honom det.
Citera
2026-06-24, 16:38
Medlem
Citat:

Precis alla som överhuvudtaget vet vem Måns är vet om detta, och det vet givetvis även ni som sitter och använder dessa förlöjligande och nedsättande namn.

Att försöka gömma sig bakom att det är ett ”dopnamn” är bara en extremt genomskinlig bortförklaring. Det är ju uppenbart för alla läsare att det rör sig om en ren härskarteknik för att försöka förminska personen. Den typ av härskarteknik som tex Eagleofgold inte tycker klär någon inte ens på Flashback. Konstigt bara att man glömmer bort det när det kommer till en själv.

Det blir extra tydligt eftersom ni använder exakt samma billiga metod mot skribenterna här inne i tråden så fort ni har slut på faktiska argument. Att sitta och förvanska folks användarnamn eller kalla folk för olika hånfulla smeknamn är ett svaghetstecken. Men när man har blivit så totalt motbevisad i alla sakfrågor som ni har blivit det senaste dygnet, så återstår det väl tyvärr bara att fortsätta med namnmobbning.
Citera
2026-06-24, 21:40
Medlem
Citat:
Själv klarar du inte att komma ihåg två poster i rad?
Det är inom familjen, hans mamma bara som kallar honom det.
Jag kallar en spade för en spade och MånsPetter för MånsPetter. Det är Olle och Birgitta som har valt namnen. Dig kallar jag Ollonplommon, det låter roligare än Ottoplommon.
Citera
2026-06-24, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Öppen fråga till alla er i tråden:
VARFÖR BRYR NI ER SÅ FÖRBANNAT MYCKET OM HONOM OCH VAD HAN GÖR OCH GJORT?

Själv tycker jag när man läser om vissa trångsynta hatare här inne . Jag tror nog de var bödlar i sitt förgående liv som det håller på här inne sen tramsar ältar samma saker år in år ut man undrar hur många varv det har åkt runt jorden vid det här laget ?Sen sitter som de här inne leker som slags domare också på det
Tror nog ni ska byta namn på den här gruppen. " Alla vi som hatar MZ" Det är så man upplever vissa här inne som beter sig odräglig beteende man undrar de lika kaxig i verkligheten också än bara bakom skärmen här inne.
Citera
2026-06-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag kallar en spade för en spade och MånsPetter för MånsPetter. Det är Olle och Birgitta som har valt namnen. Dig kallar jag Ollonplommon, det låter roligare än Ottoplommon.
Det låter kanske inte så roligt för mig.
Liksom att MånsPetter eller Måns Petter Albert eller Måns Zelmeröv eller Månsan inte heller tycker att det är så roligt när hans förnamn är MÅNS.

Du får gärna korta ned till Otto eller plommon.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-24 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in