2026-06-24, 05:57
Medlem
Såg den igår , bra film 👍
Citera
2026-06-24, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Var kan man hyra/köpa filmen digitalt? Jag vill faktiskt stödja såna här filmer ekonomiskt så det görs ännu fler.

Den är väl inte släppt i europa än, enbart usa?

Egentligen är den väl en cirka kopia av Death Wish och dirty harry 1?

https://www.justwatch.com/us/movie/citizen-vigilante
Här hittar du olika sidor att hyra/köpa den på.

Citat:
Ursprungligen postat av slaskball1
Så varför reagerar folk så starkt på Citizen Vigilante? Jag vet vad mitt svar är men jag är nyfiken på vad Flashback har att säga om ämnet.
Flera anledning, Armie Hammer (skådespelaren bakom huvudkaraktären) har blivit anklagad för att vara kannibal och typ #metoo.
Och sedan för att filmen handlar om att ge en grov rättvisa för offren från alla våldtäkter utförda av invandrare (muslimer då främst) vilket "inte är okej" enligt våra stora ledare, man ska ju ge pizza och armband till invandrarna.
Senast redigerad av daTkonshens 2026-06-24 kl. 06:59.
Citera
2026-06-24, 08:14
Medlem
KonungHonungs avatar
Om landsförrädarregimer censurerar den så måste den vara intressant och innehålla obekväma sanningar. Ska se den asap!

Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Risken att den bannas hänger nog på om den bryter mot hets mot folkgrupp grupp. SVT har lite smalare krav i sin tur på sina styrdokument.
HMF är en flummig, anti-vit lagstiftning som måste rivas upp i sin helhet. Den dagen tyskar i Tyskland får förneka förintelsen är Europa fritt igen.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-06-24 kl. 08:17.
Citera
2026-06-24, 09:13
Medlem
bangarangas avatar
Filmen börjar med att en mamma får en stickskada i halsen av ett vasst föremål. Hon blöder ut på marken när hennes barn ser på. Det är ungefär nivån på våldet i filmen.

Som film är den fruktansvärt dålig. Huvudpersonen går runt och har långa monologer med alla han ska mörda. Han krossar benen på några barn han tycker beter sig illa. Han skjuter ihjäl hundra SWAT-poliser och eldar upp några till. Han dödar några helt oskyldiga i en bil han möter för att imponera på den drogade gubbe han snart ska avrätta. Specialeffekterna är från en "direkt till TV"-film från 2000. Såna där som ingen köper ens för 10 kronor i rabattlådan på Willys.

Huvudpersonens motiv är enkla. Han dödar för att domstolarna inte ger rättvisa straff. Han frågar ibland offren om de tycker de fått rättvisa. Svarar de nej så dödar han gärningsmännen. Och deras familjer, och deras syskon. Det är rättvist tydligen. Och några hundra oskyldiga poliser för det är tydligen också rättvist. Att knulla horor är tydligen också helt moraliskt rätt.

Man kan väl säga att filmen är en trojansk häst. Den låtsas vara emot invandring och för vigilante-rättvisa, men genom att låta vigilanten vara en osympatisk och korkad dåre så är filmen snarare en kampanj emot den nynazistiska aktiv-rörelsen som vill ta till våld. Problemet med det är förstås att målgruppen inte förstår detta. Det blir som med Verhoevens Starship Troopers (en bra film). Egentligen är Starship Troopers emot fascism men genom att göra en cool film av det så lockas istället tittaren att sympatisera med fascisterna och vill att de ska lyckas utrota alla bugs. Filmen stärkte det den försökte kämpa emot. På samma sätt så kommer Citizen Vigilante att bli populär hos de lågpannade våldsamma element som inte förstår att filmens protagonist är en galning utan moralisk kompass. Som rättesnöre för vigilantes är den usel eftersom den kommer att få alla copycats att åka fast på fem minuter. Som motmedel mot vigilantes funkar den inte för budskapet är för dolt.

Filmen får 1 av 5. Trots ett brännhett budskap så missar den målet och är så illa producerad att den inte är värd att betala för.

Se Starship Troopers istället. Eller Cobra med Stallone, om man nu vill se blod.

Do you want to know more?
Citera
2026-06-24, 09:17
Medlem
jugbandbluess avatar
uwe boll gör helt otroligt dåliga filmer, så den kommer jag inte plåga mig igenom
Citera
2026-06-24, 09:24
Medlem
LKKINGENs avatar
Får leta upp denna på nån streaming site.

För mig belyser den dock en sak när jag läser inläggen om handlingen, min uppfattning vad det gäller amerikaner är att dom överlag inte verkar begripa vad en arab/muslim är.
Många vurmar något fruktansvärt för Palestina men har egentligen ingen som helst idé vad det är för ett folk.
Hade dom haft den mängd muslimer som vi har, procentuellt, så hade nog ingen i USA stått o skanderat Free Palestine.
Ja jo, det finns alltid några men..

Dom har aldrig fört med sig något gott eller anpassat sig till nya miljöer, dom funkar helt enkelt inte i civiliserade samhällen.

Nu är USA mer eller mindre ett uland sett ur ett samhällsperspektiv men det till trots vill många dit för dom är bra på att blåsa upp sig själv och är man fattig och det finns en chans i helvete att man kan bli icke fattig så tar man tag i det strået.
Så en bra sak med the orange man är att han faktiskt uttalat sig om att muslimer inte funkar men han egentligen inte gjort något åt de problem som dom har, precis som allt annat han yrar om så blir det inget av det.
Citera
2026-06-24, 09:42
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Filmen börjar med att en mamma får en stickskada i halsen av ett vasst föremål. Hon blöder ut på marken när hennes barn ser på. Det är ungefär nivån på våldet i filmen.

Som film är den fruktansvärt dålig. Huvudpersonen går runt och har långa monologer med alla han ska mörda. Han krossar benen på några barn han tycker beter sig illa. Han skjuter ihjäl hundra SWAT-poliser och eldar upp några till. Han dödar några helt oskyldiga i en bil han möter för att imponera på den drogade gubbe han snart ska avrätta. Specialeffekterna är från en "direkt till TV"-film från 2000. Såna där som ingen köper ens för 10 kronor i rabattlådan på Willys.

Huvudpersonens motiv är enkla. Han dödar för att domstolarna inte ger rättvisa straff. Han frågar ibland offren om de tycker de fått rättvisa. Svarar de nej så dödar han gärningsmännen. Och deras familjer, och deras syskon. Det är rättvist tydligen. Och några hundra oskyldiga poliser för det är tydligen också rättvist. Att knulla horor är tydligen också helt moraliskt rätt.

Man kan väl säga att filmen är en trojansk häst. Den låtsas vara emot invandring och för vigilante-rättvisa, men genom att låta vigilanten vara en osympatisk och korkad dåre så är filmen snarare en kampanj emot den nynazistiska aktiv-rörelsen som vill ta till våld. Problemet med det är förstås att målgruppen inte förstår detta. Det blir som med Verhoevens Starship Troopers (en bra film). Egentligen är Starship Troopers emot fascism men genom att göra en cool film av det så lockas istället tittaren att sympatisera med fascisterna och vill att de ska lyckas utrota alla bugs. Filmen stärkte det den försökte kämpa emot. På samma sätt så kommer Citizen Vigilante att bli populär hos de lågpannade våldsamma element som inte förstår att filmens protagonist är en galning utan moralisk kompass. Som rättesnöre för vigilantes är den usel eftersom den kommer att få alla copycats att åka fast på fem minuter. Som motmedel mot vigilantes funkar den inte för budskapet är för dolt.

Filmen får 1 av 5. Trots ett brännhett budskap så missar den målet och är så illa producerad att den inte är värd att betala för.

Se Starship Troopers istället. Eller Cobra med Stallone, om man nu vill se blod.

Du verkar ha missat hur mycket positiv feedback den får på både Youtube och X.

Folk är alltså så trötta på blattar och noggers att de inte har några problem med att en snubbe har ihjäl en hel släkt på grund av två våldtäktsmän från samma släkt.

Här snackar vi Hortons huvudvärk för västvärldens politiker.
Senast redigerad av Tuor 2026-06-24 kl. 09:48.
Citera
2026-06-24, 09:50
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
uwe boll gör helt otroligt dåliga filmer, så den kommer jag inte plåga mig igenom

Ja filmen är ju överlag riktigt jävla B (som alltid med Boll) men det verkar vara handlingen som hyllas.
Senast redigerad av Tuor 2026-06-24 kl. 10:21.
Citera
2026-06-24, 10:34
Medlem
needAlifes avatar
Gissar på att den inte kommer avhandlas på Oscarsgalan? Nej men givetvis kommer jag se den nu när Tyskarna skiter i brallan och då ser jag ytterst få filmer generellt annars. Som många skrivit, bättre reklam kunde den inte fått. 99% risk att jag inte ens hade hört talas om den någonsin, PK-eliten gör självmål i vanlig ordning.
Citera
2026-06-24, 10:38
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Ja ni kan ju läsa handlingen nedan här är trailern https://www.youtube.com/watch?v=fVxmjwaPEFU

En man som fått nog av mångkulturen och vad jag förstått i första hand Islam.

Som sagt bannad i UK och Tyskland så här långt kommer den att bli bannad i Sverige också?

"Citizen Vigilante is a new 2026 action thriller from director Uwe Boll starring Armie Hammer as Sanders, a former U.S. Army officer who becomes a vigilante after witnessing violent crime in Europe. Inspired by real criminal cases, the film follows Sanders as he targets criminals and what he sees as a justice system that has failed victims, turning him into a controversial folk hero.

The movie, which also stars Costas Mandylor, has sparked major debate over immigration, crime, vigilantism, free speech, and censorship. After being denied an official rating by Germany's FSK, Citizen Vigilante was effectively blocked from theatrical distribution in the country, with Uwe Boll accusing authorities of political censorship. Critics have condemned the film, while supporters argue it raises issues many Europeans feel are ignored. The controversy surrounding Armie Hammer's return, the Germany ban, immigration, violent crime, and free speech has helped turn Citizen Vigilante into one of the most talked about and divisive movies of 2026."

Locket på snabbt! Ingen ska få förstå hotet från dödskulten islam! Tysta! Mörka så mycket det går!

Och apropå Uwe Boll så har han mest gjort B-filmer enligt kritiker, men jag har sett en av hans filmer, Rampage (2009) och den var bra.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-06-24 kl. 10:42.
Citera
2026-06-24, 11:05
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga

Wow. Om det skevs sådär i pressen skulle jag vara livstids prenumerant. Tack.
Citera
2026-06-24, 11:58
Medlem
Fettsugnings avatar
Rent cineastiskt är det ingen höjdare. Klassisk Boll skulle jag säga. Låg budget och slarv lyser igenom.

Däremot är det en av de modigaste filmer som gjorts. Boll visar bollar (pun intended) och vågar visa vad som väntar. Fler och fler kommer ta rättvisan i egna händer, systemet skyddar inte sina egna, tvärtom. Staten är ursprungsbefolkningens fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in