Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Ja, hycklande politiker är ju verkligen en ny företeelse. Politiker brukar ju annars vara så hederliga och inte försöka sko sig på sina uppdrag på alla de sätt de kan komma på.
Det tror jag inte.
Anser man det är att skattefiffla genom att nyttja 3:12 regeln så har man nog ingen vidare koll på världen. Å andra sidan är det väl det den här tråden mest skvallrar om, att folk inte har koll...
Ni får gärna komma med exempel på partitoppar som inte skor sig på oss vanligt arbetande människor och utnyttjar sina positioner.
Hur fan kan man reagera så starkt som vissa av er gör? Det förvånar mig att ni tycks så förvånade även om många av er uppenbart inte heller förstår situationen.
Exakt, även om jag inte tror att Magdalena för en sekund försökt dölja sin makes affärer. Men att politiker säger en sak och gör en annan stämmer bra. Detta oavsett färg. De är av samma skrot och korn.
Tänk om man kunde se till att beskatta förmögenheter och liknande som i typ USA och sänka skatten på inkomster. Då skulle inte staten kunna stjäla våra pengar som den nu gör...
Summa summarium: så bara för att politiker gör fel, roffar åt sig, är hycklare, tjyvaktiga skator, utnyttjar kryphål, fifflar med skatten, blir åtalade, etc etc och har gjort så i alla tider.
Då är det accepterat och vi som röstar ska tåla det, menar du?
Jag vet lika bra som alla andra att politiker, näringslivstoppar och eliten är ohederliga kräk oavsett partitillhörighet.
Därför har ingen av dem förtjänat det de åtrår mest av allt; våra röster.